Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

  • PC 90
Třetí díl je podle diskuzí tady brán jako ten nejlepší a právem. Trojka je pro mě z celé série co jsem kdysi dohrál, tedy 1-4 asi nejvyladěnější. Zachovává všechny tradiční postupy, ale přidává spoustu novinek, které neztěžují ovládání, ani orientaci, spíše si řeknete no konečně je to napadlo.

První novinkou je vylepšená grafika, která tentokrát vypadá opravdu docela sexy. Moc jsem se ale nekochal, protože první co člověk dělá je likvidace světel a přepnutí na noční vidění. A i se světly se většina kol odehrává v temnotě.

Opravdu parádní je tentokrát příběh. I první dva díly měly slušný příběh, ale co, kdo a proč bylo jasné +/- od začátku. Tady Sam Fisher začíná zachraňováním ajťáka od třetiřadých teroristů, vyšetřuje zapojení agentury starého přítele Douga Shetlanda (mihnul se ve dvojce) a než se nadějete, na světě je krize v Asii, jaká tu nebyla od druhé světové války. Čína, Japonsko a obě Korey si chtějí dát vzájemně na frak, hrozí třetí světová a kdo v pozadí tahá za nitky nebudete tušit do poslední mise. Plno zvratů, rozkazy objevující se v průběhu mise a špičkový filmový náboj.

Příběh Vás v deseti obrovských misích zavede opět na nejrůznější místa na Zemi - Japonsko, Korea, Peru či Noční New York a lokace se opět povedly. Autoři se snaží vytvářet originální lokace (alespoň v rámci série), mě nejvíce bavil New York po blackoutu plný vojáků Národní gardy a naprosto dokonalá je zlodějská mise v bance. Stráží je tu přiměřeně, zato ochrana ve formě kamer, laserů, detektorů pohybu, trojité jištění sejfu, zkrátka paráda, stealth v čisté podobě a asi zatím nejlepší mise z celé série.

Samotná hratelnost je pro sérii tradiční. Lapání vojáků a jejich omračování, uklízení těl, ničení světel a všudypřítomné kamery. V základu se moc nezměnilo, jen ti vojáci jsou zase o trošku přístupnější a většinou se dají dohonit i v plížení po vylákání hvízdáním.

Přibylo ale spousta detailů - Fisher má nůž, kterým může prořezat igelit či zlikvidovat generátor a tím i světla v okolí. Po lapnutí zezadu s ním jde nepřítele oddělat, což jsem věrný své omračovací cestě nedělal. Zabil jsem ve hře jen 3 úkolové postavy a pravděpodobně osádku dvou tanků. Střílení mě přišlo odladěnější i když jsem ho v podstatě použil jen na světla, většinou jsem se trefil. Dále je jednoduchá hackovací minihra, díky které hacknete nejen počítač, ale i dveře ke kterým nemáte kód či skener sítnice.

Naprosto parádní jsou výslechy. Pokud někoho chytíte zezadu, můžete ho vyslechnout, což ústí nejen v zisk informací, ale i naprosto geniální rozhovory plné suchého humoru Fishera a zbabělosti zajatců.

Nejdůležitější novinkou jsou úkoly. Kromě primárních co přibývají v průběhu mise jsou tu i sekundární, které můžete prošvihnout. Já si takhle zopakoval druhé kolo díky vlastní blbosti. Optimální úkoly jsou většinou na určitý počet věcí v misi a někdo Vám je zadá ze spřízněné agentury. Budete skenovat a napichovat bedny, odstraňovat štěnice či naopak napichovat telefony či videokamery. A pak jsou tu bonusové úkoly, většinou spočívající ve vlastní iniciativě. Příklad? Najdete havarované letadlo, ze kterého už nejde nic zachránit a má být zničeno. Sam ale z vlastní vůle zachrání dvojici pilotů. Smutné je, že z těchto úkolů nemáte nic kromě vlastního pocitu.

S úkoly souvisí i procentuální hodnocení na konci mise. Nejen za jejich splnění, ale i za to že nevyvoláváte poplachy, vojáci Vás neuvidí, nenajdou tělo. Ve dvou misích, jsem nakonec 100% neměl, protože se to nedalo zvládnout, většinou to bylo v misích, kde stealth ustoupil akčnosti.

A jsem u toho co se mi nelíbilo. Celá hra jde hrát a dohrát jako absolutní stealth. I přesto si hra neodpustila opět akční pasáže, kdy o Vás nepřátele vědí i přestože jste nevyvolali alarm a jdou po Vás. Když se to zkombinuje s vojáky s nočním viděním jako v 9. misi, je to peklo a úpřimně jsem autory za tuhle hovadinu proklínal.

A ještě jedna novinka mě nenadchla. Kamery už nejdou zničit. Vyřadíte je na 20-30 sekund pulsem, což je ale dost na hovno, když kolem nich potřebujete stěhovat těla. Obyčejné kamery ošálíte vyřazením světel kolem, ovšem infračervené kamery jsou jako mor.

Celkově ale nejlepší díl příběhově, graficky i hratelností a vrchol série po kterém to začalo jít z kopce.
+16