Tak Kathy Rain pro mě byla celkem zklamáním. Na to, že jsem o téhle hře slyšela všemožné ódy z různých zdrojů, a že vyhrála reader's choice Aggie Awards, to byla teda pěkná slátanina. Z Nancy Drew se stala Alenka v říši Divů na LSD.
Nejdřív to pozitivní: grafické old school pixelové zpracování bylo podle mě na jedničku. I když to někteří nemusí, mně se to opravdu líbilo. Stejně tak bylo skvělé zasazení příběhu do devadesátek, s hlavní postavou vysokoškolačkou, co má všechno a všechny na háku a její spolubydlící je zarytá křesťanka se sklony ke stalkingu. Prostě ten rozjezd byl skvělý, všechno se to začalo hroutit někde v polovině a s každou načatou kapitolou to bylo horší a horší, závěr příběhu končící jako hořící bordel.
Adventurní prvky trochu pokulhávaly protože je to všechno pěkně jasně narýsované, hráč nemůže nic zkazit (což v mém povědomí jde opravdu silně proti té retro vizáži, jelikož v jedné z mála "pixelových" oldies her, kterou jsem kdy hrála, jsem skončila během deseti minut, protože postava sežrala něco co neměla). Tady nezáleží na výběru dialogu, protože hra dá šanci všechno zopakovat a je vůbec jedno, že mluvíte se stejnou postavou během deseti sekund úplně stejný dialog, protože jste se napoprvé netrefili. Stejně tak většina 'hádanek' je opravdu jednoduchá (především, kvůli tomu, že jde z většiny o kombinaci předmětů a nic jiného). Tohle by se dalo ale všechno s přimhouřenýma očima ignorovat, vývoj příběhu se ale ignorovat opravdu nedal.
Začalo to hezky, Kathy se snaží odhalit, co doopravdy způsobilo záhadnou nehodu jejího dědy, který byl upoután na invalidní vozík posledních patnáct let jeho života. Proč ho zajímala sebevražda mladé dívky dvacet let zpátky a vůbec jestli to sebevražda byla. To všechno zní jako solidní nenáročná detektivka, a i přes to, že se do toho časem zamíchají čím dál víc prapodivné postavy, dalo by se to všechno vysvětlit racionálně (kult, halicunace apod.). Bohužel vývojáři se ubrali jinou cestou a závěr příběhu je slušná magořina ve stylu a pak se probudila. A mně nejde o to aby všechno dávalo vždy smysl, ale tady není nic dotažené do konce a ten obrat z normality v bizár je z ničeho nic, a závěr slouží jako katarze hrdinky a jejího trauma. A potom, co hra z adventurního hlediska moc nenabídne, a celou dobu to má táhnout dopředu příběh, je to opravdu zklamání.
Po čtení diskuze na Steamu, jsem nabyla dojmu, že lidi ten příběh opravdu sežrali i s drobky a touží po druhém díle. Moc to nechápu, ale dobře. Co nechápu ještě víc je fakt, že momentálně KR na Steamu stojí 15éček, protože za tuhle cenu ta hra fakt nestojí.
Nejdřív to pozitivní: grafické old school pixelové zpracování bylo podle mě na jedničku. I když to někteří nemusí, mně se to opravdu líbilo. Stejně tak bylo skvělé zasazení příběhu do devadesátek, s hlavní postavou vysokoškolačkou, co má všechno a všechny na háku a její spolubydlící je zarytá křesťanka se sklony ke stalkingu. Prostě ten rozjezd byl skvělý, všechno se to začalo hroutit někde v polovině a s každou načatou kapitolou to bylo horší a horší, závěr příběhu končící jako hořící bordel.
Adventurní prvky trochu pokulhávaly protože je to všechno pěkně jasně narýsované, hráč nemůže nic zkazit (což v mém povědomí jde opravdu silně proti té retro vizáži, jelikož v jedné z mála "pixelových" oldies her, kterou jsem kdy hrála, jsem skončila během deseti minut, protože postava sežrala něco co neměla). Tady nezáleží na výběru dialogu, protože hra dá šanci všechno zopakovat a je vůbec jedno, že mluvíte se stejnou postavou během deseti sekund úplně stejný dialog, protože jste se napoprvé netrefili. Stejně tak většina 'hádanek' je opravdu jednoduchá (především, kvůli tomu, že jde z většiny o kombinaci předmětů a nic jiného). Tohle by se dalo ale všechno s přimhouřenýma očima ignorovat, vývoj příběhu se ale ignorovat opravdu nedal.
Začalo to hezky, Kathy se snaží odhalit, co doopravdy způsobilo záhadnou nehodu jejího dědy, který byl upoután na invalidní vozík posledních patnáct let jeho života. Proč ho zajímala sebevražda mladé dívky dvacet let zpátky a vůbec jestli to sebevražda byla. To všechno zní jako solidní nenáročná detektivka, a i přes to, že se do toho časem zamíchají čím dál víc prapodivné postavy, dalo by se to všechno vysvětlit racionálně (kult, halicunace apod.). Bohužel vývojáři se ubrali jinou cestou a závěr příběhu je slušná magořina ve stylu a pak se probudila. A mně nejde o to aby všechno dávalo vždy smysl, ale tady není nic dotažené do konce a ten obrat z normality v bizár je z ničeho nic, a závěr slouží jako katarze hrdinky a jejího trauma. A potom, co hra z adventurního hlediska moc nenabídne, a celou dobu to má táhnout dopředu příběh, je to opravdu zklamání.
Po čtení diskuze na Steamu, jsem nabyla dojmu, že lidi ten příběh opravdu sežrali i s drobky a touží po druhém díle. Moc to nechápu, ale dobře. Co nechápu ještě víc je fakt, že momentálně KR na Steamu stojí 15éček, protože za tuhle cenu ta hra fakt nestojí.