Šest let po první návštěvě Daventry dostalo první dobrodružství rytíře Grahama nový SCI kabátek. Na stejném enginu běží King's Quest 4 a Space Quest 3. Ale přijde mi, že remake prvního dílu proti nim vypadá trochu hůře. Snad se lépe kreslí nové lokace než překreslují staré? Ovšem proti původní AGI verzi je grafika nesrovnatelná. Stejně tak se zlepšila i hudba. Jinak je to starý dobrý King's quest I a hráče, který hrál původní verzi a/nebo nový remake od AGD Interactive, nemá hra příliš čím překvapit.
Oproti původní verzi je chůze postavy lépe regulovatelná co do rychlosti. Náhodná setkání jsou po vzoru KQ4 nebezpečnější, protože každá z nepřátelských postav je rychlejší než Graham. Oproti KQ4 však hráči stačí opustit obrazovku a nepřítel ho nepronásleduje. Ale například kvůli zlodějskému skřítkovi jsem musel loadovat asi 5x. Sbírání bodů je jednodušší, zjednodušila se šílená hádanka se jménem gnóma. Něco málo předmětů změnilo svou lokaci. Šplhání na fazolový stonek mi přijde výrazně složitější, přibylo naprosto úchylné mosto-/schodiště, které naštěstí není povinné. Na youtube ho nějaký hráč sfoukl rychlou chůzí na první dobrou, za což má můj nehynoucí obdiv. Naopak mi přijde, že se zjednodušila agenda kolem orla. Před hradem zmizel nepříjemný levý most, nahradila ho modernější kopie a most získal - sláva - zábradlí.
Oproti původní verzi je hra lineárnější. Nevím, zda to ohodnotit jako pozitivum nebo negativum. Beru jako fakt, že pořadí třetího nalezeného artefaktu je fixní. V případě dohrání hry se hráč dočká kompletně přepracovaného outra. Celkově se domnívám, že se jedná o povedenou předělávku, ale, a to je ten problém, je to právě a jen předělávka.
A teď babo raď... Komu hru vlastně doporučit? Moderní adventuristi zřejmě sáhnou po předělávce od AGD Interactive. Echt archeologové se zase pustí do původní AGI verze z roku 1984. King's Quest: Quest for the Crown je někde na půli cesty mezi pravěkem a současností. Je to předělávka původní hry do vrcholu EGA grafiky, proto stejné hodnocení jako originál, ale v dnešní době zřejmě nepůjde o často hranou hru.
Oproti původní verzi je chůze postavy lépe regulovatelná co do rychlosti. Náhodná setkání jsou po vzoru KQ4 nebezpečnější, protože každá z nepřátelských postav je rychlejší než Graham. Oproti KQ4 však hráči stačí opustit obrazovku a nepřítel ho nepronásleduje. Ale například kvůli zlodějskému skřítkovi jsem musel loadovat asi 5x. Sbírání bodů je jednodušší, zjednodušila se šílená hádanka se jménem gnóma. Něco málo předmětů změnilo svou lokaci. Šplhání na fazolový stonek mi přijde výrazně složitější, přibylo naprosto úchylné mosto-/schodiště, které naštěstí není povinné. Na youtube ho nějaký hráč sfoukl rychlou chůzí na první dobrou, za což má můj nehynoucí obdiv. Naopak mi přijde, že se zjednodušila agenda kolem orla. Před hradem zmizel nepříjemný levý most, nahradila ho modernější kopie a most získal - sláva - zábradlí.
Oproti původní verzi je hra lineárnější. Nevím, zda to ohodnotit jako pozitivum nebo negativum. Beru jako fakt, že pořadí třetího nalezeného artefaktu je fixní. V případě dohrání hry se hráč dočká kompletně přepracovaného outra. Celkově se domnívám, že se jedná o povedenou předělávku, ale, a to je ten problém, je to právě a jen předělávka.
A teď babo raď... Komu hru vlastně doporučit? Moderní adventuristi zřejmě sáhnou po předělávce od AGD Interactive. Echt archeologové se zase pustí do původní AGI verze z roku 1984. King's Quest: Quest for the Crown je někde na půli cesty mezi pravěkem a současností. Je to předělávka původní hry do vrcholu EGA grafiky, proto stejné hodnocení jako originál, ale v dnešní době zřejmě nepůjde o často hranou hru.
Pro: King's Quest 1 v modernějším kabátku s pěknou EGA grafikou a slušnou hudbou...
Proti: ...ale nic víc hra nenabídne.