Druhý díl Kyrandie v mnohém navazuje na svého předchůdce, ale obsahuje i dostatek odlišností. Děj se odehrává po událostech jedničky, ale až na drobnosti nijak nenavazuje. Hlavní hrdinkou je tentokrát čarodějka Zanthia, která se předtím objevila ve vedlejší roli. Jejím úkolem je zastavit nevysvětlitelné mizení částí Kyrandie dříve než se vypaří celá. Změna hlavní postavy sebou nese důležitou novinku. Jak si mnozí vybaví z prvního dílu, Zanthia především míchá lektvary. A alchymie je hlavní nový prvek hratelnosti. Postupně naleznete svou ukradenou knihu receptů, její chybějící stránky a cestovní kotlík. Počet dostupných ingrediencí není naštěstí vysoký a s rozumným ukládáním jde o zajímavý prvek příjemně osvěžující hratelnost. S počtem předmětů se pojí další novinka. Nejen, že jich je tentokrát možné nést více, ale navíc se při každé větší změně prostředí inventář téměř celý vyprázdní. To pomáhá nejen při alchymii, ale i při běžném řešení postupu. Obtížnost je vyšší, stále však nejde o žádnou problematickou nebo frustrující záležitost.
Atmosféra je stále pohádková, i když už je trochu uvolněnější, půjčuje si i z jiných žánrů a s větším důrazem na komiku. Přítomno je i několik lehkých easter-eggů. Příběh je postaven tak, aby hráč procestoval více dost různorodých a nesouvisejících lokací. To vede k menší soudržnosti příběhu, ale větší variabilitě. Místy jsem byl rád, že si dělám poznámky - některé hádanky využívají předešlé znalosti a ušetří to běhání. Jediná vyloženě otravná část bylo běhání kolem sopky a přenášení málo se obnovujících předmětů.
Grafika je stejně skvělá jako u jedničky a díky častému převlékání se autoři vyřádili i na hlavní postavě, která obvykle bývá ve většině adventur statická. Opět se povedla hudba, která tentokrát využívá modernější SC-55 a zní tak zase o něco lépe. Hlasy jsou opět na úrovni a dle titulků se tentokrát podílela celá Kucanova rodina. Pro GoG verzi platí totéž co u jedničky - bez problémů a nastavení MIDI v ini souboru. Manuál je až na část s popisem alchymie nezajímavý a ani graficky za moc nestojí.
Jako celek nejde vůbec o špatnou hru. Parodičtější ladění mi sice tolik nesedlo, ale styl hádanek a celkově adventurní prvky jsou o něco lepší. Hlavní postava je sympatická a alchymie je příjemné osvěžení, ale některé lokace jsou do hry přidané dost divně. Má to prostě své pro i proti, ale za zahrání určitě stojí a osobně hodnotím jen o málo hůře než jedničku. Jsem zvědav jak zestárla nejvíce pomlouvaná trojka.
Atmosféra je stále pohádková, i když už je trochu uvolněnější, půjčuje si i z jiných žánrů a s větším důrazem na komiku. Přítomno je i několik lehkých easter-eggů. Příběh je postaven tak, aby hráč procestoval více dost různorodých a nesouvisejících lokací. To vede k menší soudržnosti příběhu, ale větší variabilitě. Místy jsem byl rád, že si dělám poznámky - některé hádanky využívají předešlé znalosti a ušetří to běhání. Jediná vyloženě otravná část bylo běhání kolem sopky a přenášení málo se obnovujících předmětů.
Grafika je stejně skvělá jako u jedničky a díky častému převlékání se autoři vyřádili i na hlavní postavě, která obvykle bývá ve většině adventur statická. Opět se povedla hudba, která tentokrát využívá modernější SC-55 a zní tak zase o něco lépe. Hlasy jsou opět na úrovni a dle titulků se tentokrát podílela celá Kucanova rodina. Pro GoG verzi platí totéž co u jedničky - bez problémů a nastavení MIDI v ini souboru. Manuál je až na část s popisem alchymie nezajímavý a ani graficky za moc nestojí.
Jako celek nejde vůbec o špatnou hru. Parodičtější ladění mi sice tolik nesedlo, ale styl hádanek a celkově adventurní prvky jsou o něco lepší. Hlavní postava je sympatická a alchymie je příjemné osvěžení, ale některé lokace jsou do hry přidané dost divně. Má to prostě své pro i proti, ale za zahrání určitě stojí a osobně hodnotím jen o málo hůře než jedničku. Jsem zvědav jak zestárla nejvíce pomlouvaná trojka.