Herní výzva 2021 - Pořádný pařan
Jednoduše hra dle mého vkusu. Nemohu říct, že bych jí hned zařadil mezi mistrovské kousky a do svých topek, ale na druhou stranu mi nabídla přesně to, co hráč mého ražení od hry vyžaduje. Hned ze začátku jsem si všiml, že je silně inspirována novějšími Fallouty (možná z části i těmi staršími). A jak by ne, když Obsidian... Nicméně do toho je přidána i značná špetka kouzla, které si dost bere z feelingu, jaký měl seriál Firefly, což je dohromady velmi dobrý základ na čem stavět hru.
TOW má hodně slušný příběh, který vás hned z kraje pohltí a drží až do samotného konce. Ze začátku mi přišlo, že je hra narvaná contentem a že se bude jednat o spousty desítek hodin herního zážitku. Když vidíte vesmírnou mapu a kolik světů a míst lze navštívit (a do toho si vezmete první destinace, které se zdají velmi obsáhlé), tak si skutečně myslíte, že se dostanete na nějakých 50+ hodin. Bohužel, tohle byl největší omyl, jelikož s postupem času hra nabere hodně na rychlosti a váš quest log se začne velmi rychle zkracovat a nové questy nejsou k mání.
Nicméně samotné questy jsou velmi dobře napsané, zábavné s velkou dávkou humoru, odkazů na všemožnou popkulturu, dnešní, včerejší i zítřejší problémy. Valná většina situací se dá řešit několika způsoby. Většinu věcí ukecáte, případně můžete volit formu stealthu, hackování či jiného využívání vašich schopností. Samotný build postavy hodně svádí k právě kecacím schopnostem, jelikož vám otevřou spoustu možností a cest. Je fajn si vybírat, jak situace vyřešíte, na čí stranu se přidáte či jestli budete badass nebo strážný anděl. Ne všechno je černobílé a některá rozhodnutí se budou zprvu zdát jako dobrá, ale ve finále skončí minimálně šedivě. Nicméně valná část věcí je průhledná, což je trochu škoda. Morálních dilemat zde mohlo být určitě více (asi největší je hned v první velké lokaci).
Soubojový systém je příliš jednoduchý, v podstatě bez vylepšení si s každou situací lehce poradíte, trochu vylepšíte zbraně a jste nesmrtelní, čili z toho důvodu doporučuji rovnou volit nejtěžší obtížnost. Souboje jsou průměrně zábavné, valná většina jsou klasické přestřelky, na které jsme zvyklý z nových Falloutů, nějaké výraznější využívání schopností není třeba a i lékárničky a boosty nejsou moc potřeba. Je to trochu škoda, hra by mohly být v tomto směru větší výzva.
Všeho máte až příliš velký dostatek. O peníze není nouze, rozdělování expů nemusíte moc řešit, nábojů, lékarniček a dalšího odpadu je všude habaděj, takže nějaký management tu není moc třeba a je to spíš jen takové lehké zpestření.
Samotný svět je velmi dobrý. Grafika má zajímavou stylizaci, ačkoliv na nejvyšší detaily se nejedná o nějaký výrazný orchestr. Jednotlivé planety působí dost exoticky, ale určitě by snesly i vetší variabilitu. Hra je rozdělena na několik otevřených lokací, spíše menších, ale mě osobně více vyhovuje více menších lokací než jeden obří svět. První lokace jsou poměrně zdárně naplněny aktivitami, exploring vás bude bavit, všude se dá něco dělat a najít, nicméně s postupem hry a zhruba v polovině se začíná trochu osekávat a poslední 3 lokace spíše prolétnete.
Postavy bych hodnotil jako slušný průměr, nějak zvlášť výrazné nejsou, nicméně jsou zábavné, většina má zajímavý backround, interagují mezi sebou, prohazují vtípky a mají temnější minulost, kterou jim pomáháte, jako správný kapitán, napravit. Asi bych taky uvítal víc, kdyby tu byly postavy vyloženě dobré, zlé a šedivé, tady většina působí jako dobráci, kteří nejdou jen po správné cestě, ale většinu z nich na ní můžete dostat.
Hlavní příběh, jak jsem již zmiňoval, je hodně fajn. Je to taková lehká parodie sci-fi klišé. Většina je věcí se musí brát s nadsázkou, ale nechybí ani morální dilemata a vážnější témata.
Celkově jsem dost spokojený, ale hra mohla být rozhodně delší. Trochu působila, že v půlce vývojářům došlo a zbytek je uspěchaný. První svět můžete ovlivnit a při návratu na něj vidíte změny, u dalších světů jsou tyto změny méně viditelné až žádné. Druhá polovina hry působí, jako by byla šitá horkou jehlou (vyjma hlavního příběhu). Zapracoval bych, aby i další světy působili plně a funkčně jako první dvě lokace, zvýšil obtížnost v podobě výzvy u hry (nemusel by být jen samotný souboj, ale i třeba větší rozvažování nad schopnostmi, počet věcí k nalezení) a prodloužil délku hry a byl bych téměř absolutně spokojen.
Doufám v pokračování, které si udrží laťku, jakou mělo prvních 15 hodin hry a ponese jí aspoň 50 hodin...
Jednoduše hra dle mého vkusu. Nemohu říct, že bych jí hned zařadil mezi mistrovské kousky a do svých topek, ale na druhou stranu mi nabídla přesně to, co hráč mého ražení od hry vyžaduje. Hned ze začátku jsem si všiml, že je silně inspirována novějšími Fallouty (možná z části i těmi staršími). A jak by ne, když Obsidian... Nicméně do toho je přidána i značná špetka kouzla, které si dost bere z feelingu, jaký měl seriál Firefly, což je dohromady velmi dobrý základ na čem stavět hru.
TOW má hodně slušný příběh, který vás hned z kraje pohltí a drží až do samotného konce. Ze začátku mi přišlo, že je hra narvaná contentem a že se bude jednat o spousty desítek hodin herního zážitku. Když vidíte vesmírnou mapu a kolik světů a míst lze navštívit (a do toho si vezmete první destinace, které se zdají velmi obsáhlé), tak si skutečně myslíte, že se dostanete na nějakých 50+ hodin. Bohužel, tohle byl největší omyl, jelikož s postupem času hra nabere hodně na rychlosti a váš quest log se začne velmi rychle zkracovat a nové questy nejsou k mání.
Nicméně samotné questy jsou velmi dobře napsané, zábavné s velkou dávkou humoru, odkazů na všemožnou popkulturu, dnešní, včerejší i zítřejší problémy. Valná většina situací se dá řešit několika způsoby. Většinu věcí ukecáte, případně můžete volit formu stealthu, hackování či jiného využívání vašich schopností. Samotný build postavy hodně svádí k právě kecacím schopnostem, jelikož vám otevřou spoustu možností a cest. Je fajn si vybírat, jak situace vyřešíte, na čí stranu se přidáte či jestli budete badass nebo strážný anděl. Ne všechno je černobílé a některá rozhodnutí se budou zprvu zdát jako dobrá, ale ve finále skončí minimálně šedivě. Nicméně valná část věcí je průhledná, což je trochu škoda. Morálních dilemat zde mohlo být určitě více (asi největší je hned v první velké lokaci).
Soubojový systém je příliš jednoduchý, v podstatě bez vylepšení si s každou situací lehce poradíte, trochu vylepšíte zbraně a jste nesmrtelní, čili z toho důvodu doporučuji rovnou volit nejtěžší obtížnost. Souboje jsou průměrně zábavné, valná většina jsou klasické přestřelky, na které jsme zvyklý z nových Falloutů, nějaké výraznější využívání schopností není třeba a i lékárničky a boosty nejsou moc potřeba. Je to trochu škoda, hra by mohly být v tomto směru větší výzva.
Všeho máte až příliš velký dostatek. O peníze není nouze, rozdělování expů nemusíte moc řešit, nábojů, lékarniček a dalšího odpadu je všude habaděj, takže nějaký management tu není moc třeba a je to spíš jen takové lehké zpestření.
Samotný svět je velmi dobrý. Grafika má zajímavou stylizaci, ačkoliv na nejvyšší detaily se nejedná o nějaký výrazný orchestr. Jednotlivé planety působí dost exoticky, ale určitě by snesly i vetší variabilitu. Hra je rozdělena na několik otevřených lokací, spíše menších, ale mě osobně více vyhovuje více menších lokací než jeden obří svět. První lokace jsou poměrně zdárně naplněny aktivitami, exploring vás bude bavit, všude se dá něco dělat a najít, nicméně s postupem hry a zhruba v polovině se začíná trochu osekávat a poslední 3 lokace spíše prolétnete.
Postavy bych hodnotil jako slušný průměr, nějak zvlášť výrazné nejsou, nicméně jsou zábavné, většina má zajímavý backround, interagují mezi sebou, prohazují vtípky a mají temnější minulost, kterou jim pomáháte, jako správný kapitán, napravit. Asi bych taky uvítal víc, kdyby tu byly postavy vyloženě dobré, zlé a šedivé, tady většina působí jako dobráci, kteří nejdou jen po správné cestě, ale většinu z nich na ní můžete dostat.
Hlavní příběh, jak jsem již zmiňoval, je hodně fajn. Je to taková lehká parodie sci-fi klišé. Většina je věcí se musí brát s nadsázkou, ale nechybí ani morální dilemata a vážnější témata.
Celkově jsem dost spokojený, ale hra mohla být rozhodně delší. Trochu působila, že v půlce vývojářům došlo a zbytek je uspěchaný. První svět můžete ovlivnit a při návratu na něj vidíte změny, u dalších světů jsou tyto změny méně viditelné až žádné. Druhá polovina hry působí, jako by byla šitá horkou jehlou (vyjma hlavního příběhu). Zapracoval bych, aby i další světy působili plně a funkčně jako první dvě lokace, zvýšil obtížnost v podobě výzvy u hry (nemusel by být jen samotný souboj, ale i třeba větší rozvažování nad schopnostmi, počet věcí k nalezení) a prodloužil délku hry a byl bych téměř absolutně spokojen.
Doufám v pokračování, které si udrží laťku, jakou mělo prvních 15 hodin hry a ponese jí aspoň 50 hodin...
Pro: volby řešení, psaní questů, dialogy, humor, svět
Proti: délka, malá výzva, nedostatečný obsah