Snoubí-li se videohra s filmem, skalní fanoušci většinou trnou hrůzou. Riddick je však jasným důkazem, že při nejmenším videohry založené na filmu mohou fungovat. Vin Diesel – nemusíte ho uctívat – ale jisté charisma mu upřít nelze. Hrát za něj a hrát si na něj je potěšení. Autoři zvolili skvělý směr adaptace, kdy ve filmovém podání musíte nejprve poznat nepsané zákony věznice, poté se z ní proplížit, a nakonec prostřílet ven. Herní systém je částečně inspirován úspěšným Deus Ex, resp. jednodušším druhým dílem. O plagiát se samozřejmě nejedná, hra je záměrně přímočařejší, srozumitelnější a více založena na plynulém postupu a nerušeném působení temné atmosféry. Pravděpodobně se nedostanete do zákysů, či takticky obtížných situací, které by vás vytrhávaly ze zážitku. Ze začátku je imerze v podobě proklikávání jednoduchých dialogů vítaná a je fakt, že od poloviny hry, kdy by to mohlo otravovat, si už téměř s nikým nepokecáte.
Herní design je docela pěkný, podobně jako v druhém Deus Ex se v nadsázce řečeno jedná o koridor + ventilace, ale ve výsledku je mnohem komplexnější, protože skutečně působí jako přirozené prostředí jedné velké a místy hrůzostrašné věznice. Mé opětovné srovnání s Invisible War vychází i z toho, že jsem původně mylně předpokládal, že Riddick používá vylepšený Unreal 2 engine. Má s ním totiž řadu styčných bodů, např. specifickou fyziku těl (příliš nereflektuje jejich tíhu), avšak zároveň i vynikající hru světel a stínů, která silně připomíná Thief: Deadly Shadows. Líbí se mi, že umělá inteligence umí přesně reagovat na prostory, které si sama osvítí baterkou, nicméně to je asi tak jediná pochvala, kterou můžu jejím směrem vyslovit. Na stealth postup reaguje umělá inteligence již v prvním Thiefu nesrovnatelně lépe. Na druhou stranu design nemá vždy „nápadná“ temná místa pro schovku, občas musíte přeběhnout i na světle, čímž se obtížnost pomyslně vyrovnává. Oproti Thiefu je to arkáda, oproti Doom 3 sofistikovanost, vnímám to jako zlatou střední cestu pro vychytanou mainstreamovou stealth hru. Riddick je dost krátký, ale za to nesmírně intenzivní a bez slabých míst. Četl jsem, že herní rozpočet byl spíš menší, takže klobouk dolů za to, že raději hru zkrátili, než zkurvili.
Herní design je docela pěkný, podobně jako v druhém Deus Ex se v nadsázce řečeno jedná o koridor + ventilace, ale ve výsledku je mnohem komplexnější, protože skutečně působí jako přirozené prostředí jedné velké a místy hrůzostrašné věznice. Mé opětovné srovnání s Invisible War vychází i z toho, že jsem původně mylně předpokládal, že Riddick používá vylepšený Unreal 2 engine. Má s ním totiž řadu styčných bodů, např. specifickou fyziku těl (příliš nereflektuje jejich tíhu), avšak zároveň i vynikající hru světel a stínů, která silně připomíná Thief: Deadly Shadows. Líbí se mi, že umělá inteligence umí přesně reagovat na prostory, které si sama osvítí baterkou, nicméně to je asi tak jediná pochvala, kterou můžu jejím směrem vyslovit. Na stealth postup reaguje umělá inteligence již v prvním Thiefu nesrovnatelně lépe. Na druhou stranu design nemá vždy „nápadná“ temná místa pro schovku, občas musíte přeběhnout i na světle, čímž se obtížnost pomyslně vyrovnává. Oproti Thiefu je to arkáda, oproti Doom 3 sofistikovanost, vnímám to jako zlatou střední cestu pro vychytanou mainstreamovou stealth hru. Riddick je dost krátký, ale za to nesmírně intenzivní a bez slabých míst. Četl jsem, že herní rozpočet byl spíš menší, takže klobouk dolů za to, že raději hru zkrátili, než zkurvili.