Nebudu zastírat, že původní Alan Wake mne nijak zvlášť nechytil. Control vypadal na screenshotech zajímavě, ale nijak jsem se nehnal do koupě a vyzkoušení, až přišla akce Epic store, kde byla k aktivaci bezplatně.
Narozdíl od Alana Wakea se ujímáme hry za ženskou hrdinku, narozdíl od prostředí venkovského městečka tu máme, bohužel, kanceláře. Komplex budovy je navíc tak zamotaný, že orientovat se v prostředí je velmi neintuitivní, mapa spíš člověku motá kolikrát hlavu.
Příběh je opět tajemný, spíš až psychedelický, kdy člověk neví, jestli je mysteriózní příběh, nebo halucinace po nějakých tvrdých drogách. Na druhou stranu musím uznat, že občas to umí být napínavé a zajímavé. 1000+1 dokumentů k sebrání jsem nečetl, porůznu umístěné videozáznamy jsou zajímavé (už jen svým provedením, i když Treshold Kids je zase trochu další postdrogové delirium). NPC postavy jsou nakonec docela sympatické, byť často excentrické.
Co mi na hře kromě věčného bloudění vadilo nejvíc bylo to, že se neustále spawnují nepřátelé na již prošlých místech. Stačí se vrátit na křižovatku cest, boj, použijete fast travel, na místě třeba jen vlezete do kanclíku v oblasti, a za zády se hned začnou spawnovat nepřátelé. Nakonec to způsobilo to, že poslední 3/4 hry jsem si zapnul asistenci, a zvýšil si damage a obnovování munice. Ke konci jsem už zapnul one-shot-kill, protože už mne ty věčné souboje opravdu prudily.
Pokud jde o grafiku a zvuk, tam není co vytknout. Vykreslené prostředí působí velmi dobře, a interakce, například vytrhávání kusů betonu, jsou velmi efektní. K ovládání také nemám výrazné připomínky, vše se člověku dostane do ruky poměrně rychle.
Abych to tedy shrnul, Control je zajímavá mysteriózní hra. Nicméně stejně jako u AW se zrovna u mne netrefuje do mých osobních preferencí. Prostředí kanceláří je docela nudná šeď, a extrémně časté generické souboje ještě víc hráče odrazují od poctivého zkoumání.
Nejzajímavější pro mne byly nakonec asi "objekty moci", kdy se člověk těšil, co se bude dít příště (semafor byl super).
Pro zahrání to nebylo zlé, vůbec za tuhle "cenu". Ale bohužel ve mne nevyvolává pocit, že bych se těšil na další rozehrání. Spíš už žádné nebude.
Narozdíl od Alana Wakea se ujímáme hry za ženskou hrdinku, narozdíl od prostředí venkovského městečka tu máme, bohužel, kanceláře. Komplex budovy je navíc tak zamotaný, že orientovat se v prostředí je velmi neintuitivní, mapa spíš člověku motá kolikrát hlavu.
Příběh je opět tajemný, spíš až psychedelický, kdy člověk neví, jestli je mysteriózní příběh, nebo halucinace po nějakých tvrdých drogách. Na druhou stranu musím uznat, že občas to umí být napínavé a zajímavé. 1000+1 dokumentů k sebrání jsem nečetl, porůznu umístěné videozáznamy jsou zajímavé (už jen svým provedením, i když Treshold Kids je zase trochu další postdrogové delirium). NPC postavy jsou nakonec docela sympatické, byť často excentrické.
Co mi na hře kromě věčného bloudění vadilo nejvíc bylo to, že se neustále spawnují nepřátelé na již prošlých místech. Stačí se vrátit na křižovatku cest, boj, použijete fast travel, na místě třeba jen vlezete do kanclíku v oblasti, a za zády se hned začnou spawnovat nepřátelé. Nakonec to způsobilo to, že poslední 3/4 hry jsem si zapnul asistenci, a zvýšil si damage a obnovování munice. Ke konci jsem už zapnul one-shot-kill, protože už mne ty věčné souboje opravdu prudily.
Pokud jde o grafiku a zvuk, tam není co vytknout. Vykreslené prostředí působí velmi dobře, a interakce, například vytrhávání kusů betonu, jsou velmi efektní. K ovládání také nemám výrazné připomínky, vše se člověku dostane do ruky poměrně rychle.
Abych to tedy shrnul, Control je zajímavá mysteriózní hra. Nicméně stejně jako u AW se zrovna u mne netrefuje do mých osobních preferencí. Prostředí kanceláří je docela nudná šeď, a extrémně časté generické souboje ještě víc hráče odrazují od poctivého zkoumání.
Nejzajímavější pro mne byly nakonec asi "objekty moci", kdy se člověk těšil, co se bude dít příště (semafor byl super).
Pro zahrání to nebylo zlé, vůbec za tuhle "cenu". Ale bohužel ve mne nevyvolává pocit, že bych se těšil na další rozehrání. Spíš už žádné nebude.