Inu, tady nejspíš šlápnu do pořádného vosího hnízda, ale co už, někdo tu salvu pozitivních komentářů rozbít musí :)
Napřed bych rád řekl, že HL1 jsem si mimořádně užil, bezesporu se jedna o velice kvalitní FPS titul. Právě proto k němu nebudu psát žádný komentář, poněvadž by měl zcela nulovou hodnotu. HL2 je pro mne naopak obrovským zklamáním, proto cítím potřebu své poměrně nízké hodnocení nikoliv obhájit, ve všech ohledech si za ním stojím, spíš bych jej rád okomentoval a možná i vysvětlil některé důvody. A samozřejmě nemohu vynechat příležitost si kopnout do nějakého fanboye :)
Nejprve začnu klady. Tady velice stručně, poněvadž byly zmíněny a popsány již mnohokrát.
1. Grafika. Přestože jí přikládám zcela minimální důležitost, zde ji přesto musím zmínit. Mimika a některé detaily jsou až neuvěřitelné. A to se bavíme o 17 let staré hře!
2. Příběh. Místy zajímavý, jinak má tendenci spíše stagnovat. Rozhodně vás nijak nepřekvapí. V rámci FPS však naprosto dostačující. Charaktery, přestože mi na jejich osudech kdovíjak nezáleželo, jsou dobře napsané a uvěřitelné.
3. Dog, Gravity gun, Pheropod.
4. Ozvučení zbraní, fyzika a s ní související puzzle, optimalizace (vyjma častého a dlouhého načítání).
Teď k těm záporům...
1. Zbraňový arzenál. Oproti předchozímu dílu je chudší a z velké části i recyklovaný. Bohužel, až na Gravity gun a Pheropod zde nic zajímavého nenajdete. Rozhodně nečekejte dobrůtky typu Gauss gun, Hive-hand nebo Snark.
2. Opozice. HL1 představil nové, neokoukané, zajímavé a různorodé nepřátele. HL2 nám místo toho naservíroval zombíka, rychlého zombíka, zombíka házejícího jedovaté pavouky, policajta a elitního policajta. A pár létajících robotů. Tohle by se ještě dalo přežít, avšak většinu času stejně likvidujete lidské protivníky. Když k tomu připočteme mizerný arzenál a nanejvýš průměrnou AI, opravdu mi z toho nevychází zábavná hra.
3. Likvidování bojových letounů a Striderů. Aneb autistické střílení naváděných raket (slepé jak krtek) a běhání pro potřebnou munici k bedně s raketami. Gameplay! Je to bezesporu jedna z nejnudnějších a nejotravnějších věcí, co jsem kdy ve hrách musel dělat (a to jsem vylezl na bezpočet rádiových věží a ulovil hromady krocanů, abych mohl mít větší peněženku - ahoj FC 3 a 4).
4. Water Hazard (4. kapitola). Zbytečně dlouhá a nudná, naštěstí nic podobného už ve hře není. Kampaň s buginou je podstatně lepší (a hlavně kratší).
5. Prostředí. Po stránce designu poměrně pěkné, jinak však nudné, sterilní a bez atmosféry.
6. Závěr. Aneb běhání s Gravity gunem a likvidace zástupů nudné a stupidní opozice, zatímco se modlíte, aby to už skončilo. U EA by mě to asi nepřekvapilo, tady to však byla podpásovka. Btw, Xen v HL1 jsem si užil.
Suma sumárum, průměrný titul, kolem kterého je nesmyslně vysoký hype.
Napřed bych rád řekl, že HL1 jsem si mimořádně užil, bezesporu se jedna o velice kvalitní FPS titul. Právě proto k němu nebudu psát žádný komentář, poněvadž by měl zcela nulovou hodnotu. HL2 je pro mne naopak obrovským zklamáním, proto cítím potřebu své poměrně nízké hodnocení nikoliv obhájit, ve všech ohledech si za ním stojím, spíš bych jej rád okomentoval a možná i vysvětlil některé důvody. A samozřejmě nemohu vynechat příležitost si kopnout do nějakého fanboye :)
Nejprve začnu klady. Tady velice stručně, poněvadž byly zmíněny a popsány již mnohokrát.
1. Grafika. Přestože jí přikládám zcela minimální důležitost, zde ji přesto musím zmínit. Mimika a některé detaily jsou až neuvěřitelné. A to se bavíme o 17 let staré hře!
2. Příběh. Místy zajímavý, jinak má tendenci spíše stagnovat. Rozhodně vás nijak nepřekvapí. V rámci FPS však naprosto dostačující. Charaktery, přestože mi na jejich osudech kdovíjak nezáleželo, jsou dobře napsané a uvěřitelné.
3. Dog, Gravity gun, Pheropod.
4. Ozvučení zbraní, fyzika a s ní související puzzle, optimalizace (vyjma častého a dlouhého načítání).
Teď k těm záporům...
1. Zbraňový arzenál. Oproti předchozímu dílu je chudší a z velké části i recyklovaný. Bohužel, až na Gravity gun a Pheropod zde nic zajímavého nenajdete. Rozhodně nečekejte dobrůtky typu Gauss gun, Hive-hand nebo Snark.
2. Opozice. HL1 představil nové, neokoukané, zajímavé a různorodé nepřátele. HL2 nám místo toho naservíroval zombíka, rychlého zombíka, zombíka házejícího jedovaté pavouky, policajta a elitního policajta. A pár létajících robotů. Tohle by se ještě dalo přežít, avšak většinu času stejně likvidujete lidské protivníky. Když k tomu připočteme mizerný arzenál a nanejvýš průměrnou AI, opravdu mi z toho nevychází zábavná hra.
3. Likvidování bojových letounů a Striderů. Aneb autistické střílení naváděných raket (slepé jak krtek) a běhání pro potřebnou munici k bedně s raketami. Gameplay! Je to bezesporu jedna z nejnudnějších a nejotravnějších věcí, co jsem kdy ve hrách musel dělat (a to jsem vylezl na bezpočet rádiových věží a ulovil hromady krocanů, abych mohl mít větší peněženku - ahoj FC 3 a 4).
4. Water Hazard (4. kapitola). Zbytečně dlouhá a nudná, naštěstí nic podobného už ve hře není. Kampaň s buginou je podstatně lepší (a hlavně kratší).
5. Prostředí. Po stránce designu poměrně pěkné, jinak však nudné, sterilní a bez atmosféry.
6. Závěr. Aneb běhání s Gravity gunem a likvidace zástupů nudné a stupidní opozice, zatímco se modlíte, aby to už skončilo. U EA by mě to asi nepřekvapilo, tady to však byla podpásovka. Btw, Xen v HL1 jsem si užil.
Suma sumárum, průměrný titul, kolem kterého je nesmyslně vysoký hype.