Nejnovější přírůstek v sérii je docela obtížné hodnotit, protože má své kouzlo, ale přesto se nějak nelze zbavit pocitu, že tohle už není Resident Evil. Nebo snad pořád je?
Když jsem slyšel první informace o tom, jak se na hře pracuje, byl jsem natěšený, sedmička mě i přes svůj výrazý odklon a zároveň příklon k děsivější atmosféře neskutečně bavila, ale když se objevily první informace hlásající vystupující vlkodlaky a upíry v hlavní roli, říkal jsem si, co to má jako být? Tady už přece není vůbec nic společného s tou sérií, kterou znám. Nakonec nebylo zas tak moudré usuzovat jen z prvních informací, videí a obrázků, které jen prohlubovaly mou skepsi, místo toho jsem překonal první odsouzení a do hry se opatrně pustil. A jen tak se jí nepustil. Pryč jsou sice mnou tolik milovaná monstra původních 3, v širším měřítku 6 hlavních dílů a mnoha odboček, pryč je komorná a děsivá atmosféra sedmého přírůstku. Místo toho je tady kopa akce, řady nepřátel čekajících na popravu a o něco méně děsivější prostředí. Na druhé straně se mi inspirace čtvrtým dílem neskutečně líbila a je tu znát takřka v každém prvku. Obchodník, vylepšování, vesnice, hrad, dokonce občas i nepřátelé s chlapadly připomínajícími parazitní Las Plagas, ale nezapírá se ani inspirace pátým a šestým akčnějším dílem, která je znatelná hlavně v poslední etapě hry.
Hratelnost jako taková ale kvůli tomu všemu nepokulhává, ba naopak se vývojářům nějakým způsobem povedlo dosáhnout perfektní hratelnosti, byť akční a méně hororové, ale přesto výborně zpracované. Povedlo se jim skvěle nakombinovat akci se "stealthem" a hádankami, aniž by musel člověk běhat pořád dokola stejné kulisy, povedlo se jim vytvořit Resident Evil nové generace, kde už člověk nemusí být frustrovaný, protože něco přehlédl nebo zapomněl, nebo protože má malý inventář a nedostatek nábojů. Je otázkou, nakolik se to hráčům vlastně líbí? Já osobně většinu prvků ocenil, krom dostatku nábojů, které hře významně ubíraly na atmosféričnosti a náročnosti.
Hratelností nás provází, v rámci série, možná nejlepší příběh, byť jsem si v určitých momentech Ethanových zranění říkal, jestli už to přece jen není moc, ale na konci hry jsem to přijal, byť ne zrovna příznivě, protože zase mi "zranitelnější" Ethan ze 7 přišel lepší (i tam však utrpěl zranění neslučitelná se životem v jeho podmínkách). Ale co už, to je spíše detail, důležitější jsou styčné body příběhu, které fungují na výbornou. Bossové jsou zajímaví, je jich akorát, ale proč nemají více rozpletenou dějovou linku, to mi hlava nebere, a je to škoda. Ve výsledku by se pak člověk za prodloužení některých pasáží vůbec nezlobil. A ano, koukám jak na Lady Dimitrescu, tak veskrze i všechny ostatní záporáky, kteří si zasloužili větší prostor a možná mohli být i větší hrozbou. Zato jejich zmutované podoby jsou většinou zajímavé, jen ty souboje s nimi jsou tak nějak na jedno brďo. A co teprve souboje s řadovými protivníky? Budete se divit, ale neokoukají se, je to dáno hlavně neustálou změnou prostředí a tedy i nepřátel, kteří se tam vyskytují.
Co se týče grafického a zvukového zpracování, tady není o čem diskutovat, je prostě luxusně zpracované, stejně tak další "náhodné" postavy, které ve hře potkáte a s jejichž osudem se ve zdánlivě prázdné vesnici plné vlkodlaků a jiných monster setkáte. Obchodník je prostě frajer a příjemně i převyšuje obchodníka ze 4. dílu, Ethan i Mia jsou sympatičtější, Chris i přes málo sdílený prostor je taky zajímavě podaný, konečné propojení s předchozími díly je perfektně zpracované, systém střelby je konečně vyvážený, Mercenaries je hodně povedený, technický stav je výborný a takhle bych mohl i nadále pokračovat.
Jak už jsem naznačil na začátku, tuhle hru je pro mne těžké hodnotit, užíval jsem si jí od začátku do konce, bral bych okamžitý nášup dalšího obsahu, je perfektně zpracovaná, takřka ve svém tématu bezchybná, jen někomu může dělat problém ten název Resident Evil, protože to se značkou až na pár popisků (co se týče starších dílů) a postavu Chrise nic společného nemá a je vidět, že si vývojáři spíše jedou svou novou ?trilogii?. Ale když tohle překousnete, myslím si, že se u hry budete královsky bavit, a to ani nemluvě o hromadě bonusů, které za dokončení hry získáte, ať už Mercenaries, různé koncepty, videa a informace. Jen jsem popravdě zvědavý, kam se série posune s dalším dílem, a trochu se toho obávám - od roztodivnou plísní posedlých "bláznivých Bakerových" přes vlkodlaky, upíry a jiná monstra až k čemu vlastně? No, asi nezbývá než se nechat překvapit, ale už teď vím, že rozhodně nebudu dávat na své předsudky a že se na to pokračování neskutečně těším.
Když jsem slyšel první informace o tom, jak se na hře pracuje, byl jsem natěšený, sedmička mě i přes svůj výrazý odklon a zároveň příklon k děsivější atmosféře neskutečně bavila, ale když se objevily první informace hlásající vystupující vlkodlaky a upíry v hlavní roli, říkal jsem si, co to má jako být? Tady už přece není vůbec nic společného s tou sérií, kterou znám. Nakonec nebylo zas tak moudré usuzovat jen z prvních informací, videí a obrázků, které jen prohlubovaly mou skepsi, místo toho jsem překonal první odsouzení a do hry se opatrně pustil. A jen tak se jí nepustil. Pryč jsou sice mnou tolik milovaná monstra původních 3, v širším měřítku 6 hlavních dílů a mnoha odboček, pryč je komorná a děsivá atmosféra sedmého přírůstku. Místo toho je tady kopa akce, řady nepřátel čekajících na popravu a o něco méně děsivější prostředí. Na druhé straně se mi inspirace čtvrtým dílem neskutečně líbila a je tu znát takřka v každém prvku. Obchodník, vylepšování, vesnice, hrad, dokonce občas i nepřátelé s chlapadly připomínajícími parazitní Las Plagas, ale nezapírá se ani inspirace pátým a šestým akčnějším dílem, která je znatelná hlavně v poslední etapě hry.
Hratelnost jako taková ale kvůli tomu všemu nepokulhává, ba naopak se vývojářům nějakým způsobem povedlo dosáhnout perfektní hratelnosti, byť akční a méně hororové, ale přesto výborně zpracované. Povedlo se jim skvěle nakombinovat akci se "stealthem" a hádankami, aniž by musel člověk běhat pořád dokola stejné kulisy, povedlo se jim vytvořit Resident Evil nové generace, kde už člověk nemusí být frustrovaný, protože něco přehlédl nebo zapomněl, nebo protože má malý inventář a nedostatek nábojů. Je otázkou, nakolik se to hráčům vlastně líbí? Já osobně většinu prvků ocenil, krom dostatku nábojů, které hře významně ubíraly na atmosféričnosti a náročnosti.
Hratelností nás provází, v rámci série, možná nejlepší příběh, byť jsem si v určitých momentech Ethanových zranění říkal, jestli už to přece jen není moc, ale na konci hry jsem to přijal, byť ne zrovna příznivě, protože zase mi "zranitelnější" Ethan ze 7 přišel lepší (i tam však utrpěl zranění neslučitelná se životem v jeho podmínkách). Ale co už, to je spíše detail, důležitější jsou styčné body příběhu, které fungují na výbornou. Bossové jsou zajímaví, je jich akorát, ale proč nemají více rozpletenou dějovou linku, to mi hlava nebere, a je to škoda. Ve výsledku by se pak člověk za prodloužení některých pasáží vůbec nezlobil. A ano, koukám jak na Lady Dimitrescu, tak veskrze i všechny ostatní záporáky, kteří si zasloužili větší prostor a možná mohli být i větší hrozbou. Zato jejich zmutované podoby jsou většinou zajímavé, jen ty souboje s nimi jsou tak nějak na jedno brďo. A co teprve souboje s řadovými protivníky? Budete se divit, ale neokoukají se, je to dáno hlavně neustálou změnou prostředí a tedy i nepřátel, kteří se tam vyskytují.
Co se týče grafického a zvukového zpracování, tady není o čem diskutovat, je prostě luxusně zpracované, stejně tak další "náhodné" postavy, které ve hře potkáte a s jejichž osudem se ve zdánlivě prázdné vesnici plné vlkodlaků a jiných monster setkáte. Obchodník je prostě frajer a příjemně i převyšuje obchodníka ze 4. dílu, Ethan i Mia jsou sympatičtější, Chris i přes málo sdílený prostor je taky zajímavě podaný, konečné propojení s předchozími díly je perfektně zpracované, systém střelby je konečně vyvážený, Mercenaries je hodně povedený, technický stav je výborný a takhle bych mohl i nadále pokračovat.
Jak už jsem naznačil na začátku, tuhle hru je pro mne těžké hodnotit, užíval jsem si jí od začátku do konce, bral bych okamžitý nášup dalšího obsahu, je perfektně zpracovaná, takřka ve svém tématu bezchybná, jen někomu může dělat problém ten název Resident Evil, protože to se značkou až na pár popisků (co se týče starších dílů) a postavu Chrise nic společného nemá a je vidět, že si vývojáři spíše jedou svou novou ?trilogii?. Ale když tohle překousnete, myslím si, že se u hry budete královsky bavit, a to ani nemluvě o hromadě bonusů, které za dokončení hry získáte, ať už Mercenaries, různé koncepty, videa a informace. Jen jsem popravdě zvědavý, kam se série posune s dalším dílem, a trochu se toho obávám - od roztodivnou plísní posedlých "bláznivých Bakerových" přes vlkodlaky, upíry a jiná monstra až k čemu vlastně? No, asi nezbývá než se nechat překvapit, ale už teď vím, že rozhodně nebudu dávat na své předsudky a že se na to pokračování neskutečně těším.
Pro: Grafika, lokace, postavy, příběh, atmosféra, inspirace 4. dílem, technický stav, vylepšování, UI, obchodník, střelba, návrat hádanek, Ethan, Mia a Chris, Mercenaries, bonusy, je to zase něco jiného, zajímavě zpracované téma
Proti: Až příliš akční, ztráta atmosféry z předchozího dílu (hlavně v poslední části příběhu), krátká délka