Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Assassin's Creed IV: Black Flag

  • PC 80
Následující recenze může obsahovat mírné spoilery!

Black Flag přichází s revolucí konceptu Assassínů, kdy nehrajete po většinu hry za assassína, nýbrž spíše za piráta nosícího assassínské oblečení a toužícího jak po pomstě, tak jako správný pirát i po kořisti.
K tomu se váže první ohromná novinka v sérii, a to sice, že budete mít svou vlastní loď - Kavku. Loď zprvu působící rozpadle si můžete postupně vylepšovat, až do krásné lodě, kterou si s největší pravděpodobností zamilujete hned na počátku, ale s postupem vloženého času, investic a prožitých plaveb a bojů, se k ní upnete ještě více.
Pro nejlepší vybavení je třeba najít plánky, které jsou rozmístěné různě po mapě, a není to úplně jednoduché. A samozřejmě, že to není všechno, vylepšení něco stojí, proto musíte na lodi loupit a bojovat, abyste cenné suroviny získali a pak je buď použili, nebo prodali.
Hlavním hrdinou je zde Edward, který má za cíl jediné, vydělat si a zabezpečit tak sebe i svou rodinu. Avšak brzy zjišťuje, že by mohl získat něco více než jen pouhé zlato. Mohl by se dostat k nástroji, kterým je možné ovládnout každého.
V cestě mu stojí staří známí templáři, kteří se ho budou snažit zastavit. Je zde několik hlavních postav, které budou Edwardovi zatápět, nebo kterým bude zatápět on. Zde vytknu, že záporné postavy nejsou vykresleny moc dobře, a jen chvíli před jejich popravou se z nich najednou stanou ukecaní parchanti, kteří vás chtějí co nejvíce našvat, abyste s nimi neměli žádné slitování.
Naopak na Kenwayově straně stojí mj. i velice známý Černovous nebo James Kidd. A že se jedná o velice sympatické postavy.
Jak jsem již zmínil, s Kavkou se nevyhnete bojům, ať už v misích, nebo mimo ně. Tyto boje značně usnadní obsazování 8 mořských pevností, které jsou seřazené dle náročnosti. K tomu se váže i rozdělení světa na severní - lehčí a chudší část - a jižní část - těžší a bohatší.
Grafika u AC4 je velice pěkná, zvláště pak zpracování moře a mořských hlubin, kam se také nejednou podíváte.
Hratelnost se krom pirátění příliš nezměnila, zůstává zde základ od ACII, jen s pár drobnými úpravami. Něco by to však chtělo vylepšit. Ať už opravdu zvláštní způsob sledování cílů nebo jejich "nenápadná" likvidace, které si nikdo nevšimne, i když ji provedete před někým z krytu.
Zároveň soubojový systém nedoznal krom pár nových pohybů žádných změn a je pořád stejně jednoduchý. Zde mohli vývojáři dát na výběr, zda by si hráči zvolili tento, nebo nějaký složitější soubojový systém.
Zbraní je tu habaděj, opět se vrací lov zvěře, známý již ze třetího dílu. Zvířat je tu více, jejich kůži a kosti můžete použít k výrobě či je prodat.
Prostředí je velice vydařené, zasazení naprosto perfektní a je až ohromná škoda, že z něj jste vyrušováni naprosto nezajímavým "příběhem" ze součastnosti.
Ač mnozí nadávali na Desmondovu linii z prvních tří dílů, která nebyla tak špatná, tak tady je to o mnoho mnoho horší. Jediné, co vás čeká, je být poskokem pro nějakýho vyšinutýho magora, který si léčí komplexy neustálými výhružkami, a dělat za něj hackerské věci, aby se pak chlubil, jak je hrozně dobrej. Zábava, že? A o minihrách v současnosti taky raději nemluvit, je jich jen pár druhů a z toho snad všechny jsou otravné.
Ani postavy ze současnosti, snad jen krom jedné, se nezaryjí do paměti, a už po dohrání nebudete vědět, kdo že tam vystupoval.
Nicméně to se naštěstí nedá říci o postavách v Animu, kterým vévodí již zmíněná trojice Edward, Černovous a Kidd.
Příběh je podařený, nastane v něm mnoho zvratů, které byste asi neočekávali. Nastane v něm mnoho smutných, někdy i veselých chvil. Chvil proher i vítězství. Jediné, co vytknout, tak je konec, který je předvídatelný, ale cesta, která k němu vede, ve Vás rozhodně něco zanechá.
Opět se vrací sběratelské předměty, truhly, poklady, mayské kameny, vzkazy apod. Je jich několik stovek a ti, které baví si vše vysbírat do posledního předmětu, budou naprosto spokojení.

Závěrem bych hru shrnul jako zajímavý pokrok v sérii, rozhodně musím Ubisoft ocenit za tento riskantní krok vstříc pirátské tematice, která se také částečně uplatnila v nadcházejícím díle Rogue, a uplatní v nově oznámené hře od Ubisoftu. Dále chválím grafiku, zvuk, hudbu (zejména námořnické popěvky) a především hratelnost, která je podpořena velice dobře napsaným příběhem se zajímavými postavami a zvraty, vedlejší mise a aktivity, možnost lovu, pirátské souboje (které obsahují výzvu na každém rohu mapy možnosti utkání se s legendárními loděmi) a množství vylepšení jak pro Kavku, tak pro Edwarda (počítaje i nové zbraně, brnění apod.) a jeho pirátský ostrov. Rozloha světa je obrovská a dává hráči naprostou svobodu, totéž většinou platí i o postupech při zneškodnění své oběti. Obrovskou pochvalu si zaslouží výborná česká lokalizace formou titulků.
Naopak záporně hodnotím otravné pasáže ze současnosti, minihry, nezajímavé postavy ze současnosti, až příliš jednoduchý soubojový systém a některé nelogičnosti při sledování cílů nebo tichém zneškodňování nepřátel, postupná stereotypnost při soubojích, kdy musíte sledovat neustále stejnou animaci a plnit asi tři typy úkolů pro obsazení lodi, pokud tedy nechcete shrábnout pouze poloviční odměnu. Také některé záporné charaktery mohly být napsány lépe a některé zcela vyškrnuty ve prospěch těch zajímavějších.

Jedno upozornění na závěr: Pokud máte rádi pirátskou tematiku či sérii AC, může být tento díl až nebezpečně chytlavý.
+18