Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Flyer

Flyer

Jindřich Novák • 39 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Arcania: Fall of Setarrif

  • PC 40
Po dohrání Arcanie jsem se ihned vrhnul do tohoto přídavku, který zakončuje putování našeho hrdiny po ostrově Argaan. Dle hrůzostrašných recenzí a reakcí hráčské komunity jsem očekával totální průser. A skutečně, průšvih to opravdu je, ale vezměme to popořadě. První výzva mě čekala na úplném začátku, tj. ještě před načtením hlavního menu. Hra se mi totiž tvrdošíjně odmítala spustit. Po následném googlení jsem zjistil, že tento problém nemám zdaleka sám. Naštěstí se mi tuto nepříjemnost podařilo celkem rychle vyřešit (šlo o nějakou banalitu při ukládání konfiguračních souborů ve složce Dokumenty) a s pocitem vítězství mě konečně uvítala hlavní nabídka. Natěšen na import mého reka z původní Arcanie klikám na položku „Nová hra,“ jenže ouha. Volba pro import postavy se zobrazovala jako neaktivní. Závěrečný save z Arcanie jsem měl řádně uložený, zkoušel jsem všechno možné, ale zde mi ani strejda Google nepomohl. Po chvilce nadávek a klení jsem to vzdal a za vděk jsem musel vzít jednou ze tří předvytvořených postav, které jsou zde k dispozici. Po loadingu se můj hrdina konečně objevil na Argaanu a já se pouštím do hraní. První dojmy nebyly vůbec špatné, začínáte u pobřeží blízko města Thorniara a před Vámi se rozprostírá nádherná scenérie. K dispozici jsou na začátku dvě nepovinné jeskyně, které můžete nebo nemusíte prozkoumat. Říkal jsem si, že kdyby se hra vinula v tomto duchu, zase tak špatné by to být nemuselo. Jenomže po několika chvílích se celý herní zážitek zcukává do totální koridorovky. Už základní Arcanie nebyla zrovna vrcholem pro prozkoumávání herního světa, ale Fall of Setarrif je skutečně extrém, připadal jsem si skoro jako turista v Severní Koreji, který může chodit jen po vyznačené cestě a běda, jestli z této cesty sejde. Jedno z hlavních lákadel – město Setarrif – bylo pro mě úplným zklamáním. Celé město je tvořeno z naprosto ohavných ruin, za které bych se jako herní designer musel stydět. Už tak hořký zážitek podbarvuje nezajímavý příběh a questy, ze kterých si snad vývojáři museli dělat srandu, protože tohle prostě nikdo soudný nemohl myslet vážně. Zmínku si zaslouží i další designerský kiks, kdy začínáte na nějaké 28. úrovni a všechny skilly pro Vaši postavu tak již máte na maximu. Takže nezbývá než body dovedností házet do skillů, které nejsou určeny pro Vaše povolání. To by byl opravdu takový problém vymyslet v rámci tohoto přídavku pro každé povolání nový skill, který by se dal vylepšovat? Hlavní herní náplň tak tvoří likvidování hord nepřátel, které je sice zábavné, ale pro uspokojivý herní zážitek to prostě stačit nemůže. Přídavek mi trvalo dohrát něco přes 3 hodiny (a to jsem fakt nikam nespěchal). Pokud by Fall of Setarrif byl volně stažitelným přídavkem, dalo by se to skousnout, ale tohle je s prominutím zlodějna i za necelé 4 €, za které jsem to v akci koupil na Steamu. Situaci aspoň trochu zachraňuje slušná hratelnost těžící ze základní Arcanie a stále výtečné audiovizuální zpracování. Jinak je to opravdu bída, kterou bych doporučil pouze v případě, že Vás neuspokojil konec Arcanie a zajímá Vás, jak celé putování pasáčka ovcí z Feshyru dopadne.

Pro: stále solidní hratelnost, audiovizuální zpracování

Proti: oproti základní Arcanii nudnější a ještě více koridorové prostředí, směšně krátká herní doba, questy a nezajímavý příběh, technické problémy/bugy

+16