Všeobecně se má za to, že kult Eda Wooda coby nadšeného ale neschopného režiséra vytvořil až v roce 1994 Tim Burton. Tomuto skvělému životopisnému opusu však předcházela hra od Gremlinů "Plan 9 From Outer Space", takže Ed Wood nebyl zapomenut ani před tímto filmem.
Hra Plan 9 je první hrou od Gremlinů, kterou jsem hrál. Zároveň se jedná o point and click adventuru ovládanou klasickými Lucasími tlačítky. Hru je strašně těžké hodnotit, protože spousta zdánlivých chyb bude pravděpodobně cílenou poctou Edu Woodovi a jeho pohledu na filmové umění. Hra začíná credits, které kopírují styl credits z filmu Plan 9 (náhrobní kameny). Následně nás najme tlustý filmový producent, pro kterého máme najít ztracené filmové cívky. To vše za celých 200 USD.
Plan 9 se bohužel odehrává v maličkém okénku, jak bylo v době vzniku hry zvykem (zejména u dungeonů, ale nejen u nich). Okolí hracího okna je alespoň vyšperkováno obrazem Vampiry a létajících talířů z filmu Plan 9. Filmový producent má na stěně plakát "I changed my sex", což je odkaz na Woodův film Glen or Glenda. Hudba hry je příšerná, ale stylově odpovídá hudebnímu doprovodu sci-fi filmů 50. let, protože i tam se často jednalo o experimentální zvukovou kakofonii.
Každá cesta taxíkem zahrnuje stejnou animaci pohybu, ať jste v jakémkoliv městě v jakékoliv zemi světa. Všechna letiště vypadají stejně. Všechny úřednice na všech letištích vypadají stejně! Opět se domnívám, že jde o odkaz na filmy, kde Ed Wood často opakoval stejné záběry (Bela Lugosi chodící po hřbitově, auta na dálnici, jen pověstné stádo bizonů chybělo). Většina mužských postav také vypadá stejně, konkrétně jako Tor Johnson. Chyběl mi pouze Criswell, ale člověk nemůže mít vše :).
Co se týká herních mechanismů, logika příběhu odpovídá Ed Woodovskému vidění světa - divoce poletujeme po celém světě, aniž bychom znali důvod. Příběh samozřejmě nedává smysl, ale jak by mohl. Hrajeme hru inspirovanou Edem Woodem. Hra postrádá otravný pixelhunting, spousta předmětů se po prohledání aktivního místa sebere sama. Ve hře jsou dead endy. Narazil jsem na dva (urazil jsem prodavače v železářství a na Kubě jsem nepoužil slovník).
Během hraní jsem našel jedinou odchylku od reálného Woodova příběhu. Po celou dobu luxujeme kreditní kartu Bely Lugosiho. Jak ale každý filmový nadšenec ví, Lugosi byl ke konci života drogově závislý a bez peněz. Tato informace však v roce 1992 (datum vzniku hry) nemusela být všeobecně známa.
Hra Plan 9 je zvláštní. Jde o skvělou poctu Edu Woodovi, jen musíte akceptovat logiku Woodova světa.
Hra Plan 9 je první hrou od Gremlinů, kterou jsem hrál. Zároveň se jedná o point and click adventuru ovládanou klasickými Lucasími tlačítky. Hru je strašně těžké hodnotit, protože spousta zdánlivých chyb bude pravděpodobně cílenou poctou Edu Woodovi a jeho pohledu na filmové umění. Hra začíná credits, které kopírují styl credits z filmu Plan 9 (náhrobní kameny). Následně nás najme tlustý filmový producent, pro kterého máme najít ztracené filmové cívky. To vše za celých 200 USD.
Plan 9 se bohužel odehrává v maličkém okénku, jak bylo v době vzniku hry zvykem (zejména u dungeonů, ale nejen u nich). Okolí hracího okna je alespoň vyšperkováno obrazem Vampiry a létajících talířů z filmu Plan 9. Filmový producent má na stěně plakát "I changed my sex", což je odkaz na Woodův film Glen or Glenda. Hudba hry je příšerná, ale stylově odpovídá hudebnímu doprovodu sci-fi filmů 50. let, protože i tam se často jednalo o experimentální zvukovou kakofonii.
Každá cesta taxíkem zahrnuje stejnou animaci pohybu, ať jste v jakémkoliv městě v jakékoliv zemi světa. Všechna letiště vypadají stejně. Všechny úřednice na všech letištích vypadají stejně! Opět se domnívám, že jde o odkaz na filmy, kde Ed Wood často opakoval stejné záběry (Bela Lugosi chodící po hřbitově, auta na dálnici, jen pověstné stádo bizonů chybělo). Většina mužských postav také vypadá stejně, konkrétně jako Tor Johnson. Chyběl mi pouze Criswell, ale člověk nemůže mít vše :).
Co se týká herních mechanismů, logika příběhu odpovídá Ed Woodovskému vidění světa - divoce poletujeme po celém světě, aniž bychom znali důvod. Příběh samozřejmě nedává smysl, ale jak by mohl. Hrajeme hru inspirovanou Edem Woodem. Hra postrádá otravný pixelhunting, spousta předmětů se po prohledání aktivního místa sebere sama. Ve hře jsou dead endy. Narazil jsem na dva (urazil jsem prodavače v železářství a na Kubě jsem nepoužil slovník).
Během hraní jsem našel jedinou odchylku od reálného Woodova příběhu. Po celou dobu luxujeme kreditní kartu Bely Lugosiho. Jak ale každý filmový nadšenec ví, Lugosi byl ke konci života drogově závislý a bez peněz. Tato informace však v roce 1992 (datum vzniku hry) nemusela být všeobecně známa.
Hra Plan 9 je zvláštní. Jde o skvělou poctu Edu Woodovi, jen musíte akceptovat logiku Woodova světa.
Pro: Skvělá pocta Edu Woodovi a jeho filmografii.
Proti: Hrajete ve světě Eda Wooda. Kdo to nepřijme, pravděpodobně hru s kroucením hlavy smaže z disku.