Víte jak se říká, že scénář k Rychle a zběsile píše pětileté dítě? Tady nemám pochyb, že pětileté dítě má na svědomí celou hru. Co mohlo být špatně je tady špatně. Nevím ani kde začít… takhle špatnou hru jsem už dlouho nehrál. Většinou je v recenzích špatných her psáno „Jinak dobrou hru kazí technické nedostatky…“ nebo „Přes všechno pozlátko se v jádru skrývá nezajímavý příběh…“. Tady ale není ani to pozlátko, ani dobrý příběh.
Hned při spuštění hry jsou úvodní loga firem animovaná, ale nemají zvuk. Je to prostě divný. Pak se střídavě zobrazuje PRESS ANY KEY a PRESS ENTER, ale bere to jenom kliknutí myši. Tohle prostě musí být trolling.
Úvodní část hry je snad to úplně nejhorší. Což je možná jediná výhoda – pokud se dostanete přes ten šílený začátek, tak už vás čeká jen velmi mírné zlepšení. Příběh je nudný, a hlavně plný příšerných, trapných klišé. Dialogy jsou často nesmyslné. Dabing naprosto otřesný. Pohyby úst nesedí s tím, co postavy říkají. Řeč je často uměle zpomalena nebo zrychlena, což byl asi způsob, jak autoři dodatečně vsázeli dialogy do již naprogramovaných animací, nedovedu si to jinak vysvětlit. Věty jsou vyslovovány se špatnou intonací. Mezi větami je někdy nehodící se pauza, zato huba mele dál. Tomu všemu nasazuje korunu až úchylná tendence autorů zobrazovat strnulé obličeje postav z co největší blízkosti. Nejhorší je to pitvoření youkolů, kteří prošli asi největší proměnou. Již to není kmen zvědavých a šikovných lidí, je to banda neschopných, ukňouraných dětí, které by sotva dokázaly přežít dost dlouho, aby si vytvořily jakékoliv tradice. Syberia 3 udělala z izolovaného kmene tlupu kočovných pobudů, kteří jsou na každém rohu.
Ovládání tohoto díla je ale to, co mu dle mého názoru podráží tu jednu nohu, která mu zbyla. Nevím, jak se to hraje na gamepadu, ale i s ním by byla orientace v prostoru s náhodně umístěnou kamerou, která se navíc hýbe všemi směry jako opilá sova, také na hranici použitelnosti. Vstupy do dalších lokací bývají umístěné za rohem, kam hráč nevidí a nemůže tam kliknout. Interaktivní prvky, a hlavně samotný kurzor myši velmi často mizí, a je nutné opustit přiblížený pohled na prohlížený předmět a začít zběsile klikat, aby se zase objevil. Pořád musíte něco otáčet, otvírat, a myš je na to naprosto tragická. Inventář je samozřejmě přizpůsoben na gamepad, takže je veškerá interakce s ním zbytečně zdlouhavá. Hru samozřejmě nejde během konverzací zapauzovat, přestože se na obrazovce něco objeví. Co je ale ještě horší, nelze přeskakovat konverzace a cutscény! Takže pokud vám úžasný autosave uloží hru před předělovou animací, budete se na tu rozplizlou, hůř než hra vypadající abominaci, muset podívat znovu!
Kate se pohybuje ještě strnuleji než její obličejové svaly. Pokaždé, když se rozeběhne, naklání se jako by jela na Segwayi. Její běh je obzvlášť ve vnitřních lokacích komicky zrychlený. Někdy jsem měl pocit, že ovládám reanimovanou mrtvolu, což by v kontextu celé hry i možná sedělo.
Hádanky jsou samozřejmě otravné, obzvlášť v kombinaci se zmíněným mistrovským ovládáním.
Po grafické stránce si myslím hra není špatná, ale byla by na tom daleko líp, kdyby autoři volili statičtější a vzdálenější kameru.
Hru jsem dohrál, přestože to na začátku vypadalo, že poletí. Ono tam totiž přeci jen k vytvoření nějaké atmosféry dojde, obzvlášť během absence záporáků. Hudba taky není špatná, dokonce i ty dialogy začnou být trochu poslouchatelné. Rád jsem viděl i Oskara 2, vůbec by mi nevadilo, kdyby ho v případném pokračování reinkarnovali do automatona ve stylu Terminátora, a měl by k dispozici i nějakou palební sílu (napadlo mě to, když jsem ho viděl sedět v tom hasičském voze, vzpomněl jsem si na Terminátora 3).
Popravdě nevím, pro koho je tahle hra vhodná. Možná jen pro ty, kteří jsou zvyklí hrát špatné, ale dohratelné hry. Znovu už si to rozhodně nikdy nedám.
Hned při spuštění hry jsou úvodní loga firem animovaná, ale nemají zvuk. Je to prostě divný. Pak se střídavě zobrazuje PRESS ANY KEY a PRESS ENTER, ale bere to jenom kliknutí myši. Tohle prostě musí být trolling.
Úvodní část hry je snad to úplně nejhorší. Což je možná jediná výhoda – pokud se dostanete přes ten šílený začátek, tak už vás čeká jen velmi mírné zlepšení. Příběh je nudný, a hlavně plný příšerných, trapných klišé. Dialogy jsou často nesmyslné. Dabing naprosto otřesný. Pohyby úst nesedí s tím, co postavy říkají. Řeč je často uměle zpomalena nebo zrychlena, což byl asi způsob, jak autoři dodatečně vsázeli dialogy do již naprogramovaných animací, nedovedu si to jinak vysvětlit. Věty jsou vyslovovány se špatnou intonací. Mezi větami je někdy nehodící se pauza, zato huba mele dál. Tomu všemu nasazuje korunu až úchylná tendence autorů zobrazovat strnulé obličeje postav z co největší blízkosti. Nejhorší je to pitvoření youkolů, kteří prošli asi největší proměnou. Již to není kmen zvědavých a šikovných lidí, je to banda neschopných, ukňouraných dětí, které by sotva dokázaly přežít dost dlouho, aby si vytvořily jakékoliv tradice. Syberia 3 udělala z izolovaného kmene tlupu kočovných pobudů, kteří jsou na každém rohu.
Ovládání tohoto díla je ale to, co mu dle mého názoru podráží tu jednu nohu, která mu zbyla. Nevím, jak se to hraje na gamepadu, ale i s ním by byla orientace v prostoru s náhodně umístěnou kamerou, která se navíc hýbe všemi směry jako opilá sova, také na hranici použitelnosti. Vstupy do dalších lokací bývají umístěné za rohem, kam hráč nevidí a nemůže tam kliknout. Interaktivní prvky, a hlavně samotný kurzor myši velmi často mizí, a je nutné opustit přiblížený pohled na prohlížený předmět a začít zběsile klikat, aby se zase objevil. Pořád musíte něco otáčet, otvírat, a myš je na to naprosto tragická. Inventář je samozřejmě přizpůsoben na gamepad, takže je veškerá interakce s ním zbytečně zdlouhavá. Hru samozřejmě nejde během konverzací zapauzovat, přestože se na obrazovce něco objeví. Co je ale ještě horší, nelze přeskakovat konverzace a cutscény! Takže pokud vám úžasný autosave uloží hru před předělovou animací, budete se na tu rozplizlou, hůř než hra vypadající abominaci, muset podívat znovu!
Kate se pohybuje ještě strnuleji než její obličejové svaly. Pokaždé, když se rozeběhne, naklání se jako by jela na Segwayi. Její běh je obzvlášť ve vnitřních lokacích komicky zrychlený. Někdy jsem měl pocit, že ovládám reanimovanou mrtvolu, což by v kontextu celé hry i možná sedělo.
Hádanky jsou samozřejmě otravné, obzvlášť v kombinaci se zmíněným mistrovským ovládáním.
Po grafické stránce si myslím hra není špatná, ale byla by na tom daleko líp, kdyby autoři volili statičtější a vzdálenější kameru.
Hru jsem dohrál, přestože to na začátku vypadalo, že poletí. Ono tam totiž přeci jen k vytvoření nějaké atmosféry dojde, obzvlášť během absence záporáků. Hudba taky není špatná, dokonce i ty dialogy začnou být trochu poslouchatelné. Rád jsem viděl i Oskara 2, vůbec by mi nevadilo, kdyby ho v případném pokračování reinkarnovali do automatona ve stylu Terminátora, a měl by k dispozici i nějakou palební sílu (napadlo mě to, když jsem ho viděl sedět v tom hasičském voze, vzpomněl jsem si na Terminátora 3).
Popravdě nevím, pro koho je tahle hra vhodná. Možná jen pro ty, kteří jsou zvyklí hrát špatné, ale dohratelné hry. Znovu už si to rozhodně nikdy nedám.
Pro: hru lze dohrát bez příkazového řádku (zdravím Bethesdu)
Proti: slabý příběh, retcon, tragické ovládání, dialogy obsahově i zvukově jak z Google Translate