Pixel art hry nejsou něco, co bych vyhledával. Jediné, co mě dokáže přesvědčit takovou hru dohrát, je silný příběh. Backbone nabízí nejen originální příběh, ale i extrémně povedenou grafiku! Moc pěkně se na to dívá, rozhodně lépe než třeba na Unavowed, přestože příběhem jsou si hry asi vyrovnané. Všechna prostředí jsou zde zpracovaná do detailu.
99% hry lze ovládat pomocí kláves WSAD a pár nejvíce přilehlých, což se nakonec ukázalo jako docela dobrý nápad. Předměty a místa se kterými lze interagovat se objevují přirozeně podle toho, jestli jsou zrovna v daný moment relevantní. Není tady tedy skoro žádný backtracking, což velmi oceňuji. Příběh je sice lineární, vyvolává ale pocit volby, což třeba mě nevadí, ale jsou tací, kdo se tím může urazit. Možností volby odpovědí v konverzacích je spousta, a málokdy jsem měl pocit, že jsem nucen si vybrat z možností, které nedávají smysl, nebo je nechci říct. Rozhovory jsou velmi dobře napsané, a dokáží být vtipné bez trapnosti, která se často s tímto tónem nese. Není tu dabing, což osobně nevidím jako mínus, ale ani jako plus. Často jsem si připadal, jako bych četl nádherně ilustrovanou knihu.
Hra obsahuje pár "stealth" pasáží, ale není to nic, co by nezvládl člověk, který takové věci bytostně nesnáší. Jsem toho důkaz.
Během hraní jsou postupně odkrývány informace o neobvyklém světě, ve kterém se nacházíme, ale je na nich stavěno pomocí témat, které známe ze života. Nemůžu se tady o tom moc rozepsat, protože v podstatě všechny úvahy by byly spoilerem. Řeknu ale to, že se zde díky propracovanému světu dá budovat ještě hodně zajímavých příběhů, které nemusí nutně souviset s dějovou linkou této hry. Uvidíme jakým směrem se studio vydá, docela by se mi líbilo, kdyby postupovali podobně jako Wadjet Eye Games.
99% hry lze ovládat pomocí kláves WSAD a pár nejvíce přilehlých, což se nakonec ukázalo jako docela dobrý nápad. Předměty a místa se kterými lze interagovat se objevují přirozeně podle toho, jestli jsou zrovna v daný moment relevantní. Není tady tedy skoro žádný backtracking, což velmi oceňuji. Příběh je sice lineární, vyvolává ale pocit volby, což třeba mě nevadí, ale jsou tací, kdo se tím může urazit. Možností volby odpovědí v konverzacích je spousta, a málokdy jsem měl pocit, že jsem nucen si vybrat z možností, které nedávají smysl, nebo je nechci říct. Rozhovory jsou velmi dobře napsané, a dokáží být vtipné bez trapnosti, která se často s tímto tónem nese. Není tu dabing, což osobně nevidím jako mínus, ale ani jako plus. Často jsem si připadal, jako bych četl nádherně ilustrovanou knihu.
Hra obsahuje pár "stealth" pasáží, ale není to nic, co by nezvládl člověk, který takové věci bytostně nesnáší. Jsem toho důkaz.
Během hraní jsou postupně odkrývány informace o neobvyklém světě, ve kterém se nacházíme, ale je na nich stavěno pomocí témat, které známe ze života. Nemůžu se tady o tom moc rozepsat, protože v podstatě všechny úvahy by byly spoilerem. Řeknu ale to, že se zde díky propracovanému světu dá budovat ještě hodně zajímavých příběhů, které nemusí nutně souviset s dějovou linkou této hry. Uvidíme jakým směrem se studio vydá, docela by se mi líbilo, kdyby postupovali podobně jako Wadjet Eye Games.
Pro: nádherná grafika, lore, příběh
Proti: je zde jen autosave