Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

New Pokémon Snap

  • Switch 80
Příjemný překvapení, který jsem osobně nečekal.

Popravdě - jako nevyléčitelnej pokémaniak jsem nakonec Snap se skřípěnim zubů zakoupil, ale obával se, že tý koupě za plnou cenu budu spíš litovat... jasně, původní Snap se stal v rámci komunity (trochu přeceňovanym) kultem, ale může probůh kolejnicová fotografická hra ještě v roce 2021 zabavit?

Může :-)

Bandai Namco má na svědomí už celkem dobře přijatej Pokkén, kterej sice vlastnim, ale moc jsem ho nehrál - bezesporu se o něm nicméně dá prohlásit, že vypadá skvěle, mnohem líp než hlavní pokémonní hry od Gamefreaku.

No a Snap zaprvé taky vypadá fantasticky, ale on se i výborně hraje a překvapivě dlouho vydrží.

Základem hry je fakt to ježdění po kolejnicích (který sami neovládáte) - a fotografování Pokémonů. A je to ve výsledku úspěch z několika důvodů:
1) Jak už bylo zmíněno - skvělá grafika, New Snap je aktuálně ZDALEKA nejlíp vypadající pokéhrou (na druhym místě mimochodem Pokkén a při pohledu na Legends: Arceus je bohužel nutno konstatovat, že dokud se Nintendo definitivně nenaštve, nevyrve Pokémony z područí Gamefreaku a nepověří jimi právě třeba Bandai, dlouho se to asi nezmění...)
2) Skvěle relaxační záležitost! Snap neni z mý zkušenosti typem hry, kterou budete hrát několik dní v kuse, dohrajete ji a už ji nezapnete - mnohem spíš je to hra, kterou jsem zapnul na chvíli každej den, projel dva/tři okruhy a pak se zase věnoval něčemu jinýmu. (Vzhledem k tomu, že přeceňovaný Animal Crossing už mě dávno omrzelo je teď mou hlavní relaxační hrou na Switchi právě Snap).
3) Oproti původnímu Snapu je tady mnohem víc lokací z nichž se každá dá "levelovat" a postupně tam tak objevovat víc a víc pokémonů nebo nových situací/akcí. Plus je většinu z nich možný projet ve dne i v noci, vrcholem jsou pak "bossové" - takový variace na "Totem Pokémony" z Aloly, každej ostrov skýtá jednoho.
4) Gameplay samozřejmě neni tak chudej, že by hráč jen mačkal tlačítko A - je rovněž možný házet ovoce, hrát na píšťalu, používat pokéradar, pozdějc i zrychlovat vozítko. A postupně objevíte i skrytý odbočky a původně lineární lokace se ukážou bejt ... ne zas tak lineární :)
5) Příběh je samozřejmě podružnej, ale přesto potěší - graficky je opět na co koukat, vrcholem jsou rozhodně scény se zmíněnými "Illumina" boss-pokémony, tam nejeden screen skončil v mý switchový fotobance a víckrát jsem si řekl něco ve stylu "jo, tady se tvůrci tak krásně vyřádili!"
6) Tohle je vlastně jeden z nejdůležitějších bodů - svět v New Snap je nesmírně živej, pokémoni v něm pobíhaj, reagujou na sebe navzájem, maj spoustu druhů chování - zkrátka všechno to, co bychom tak rádi jednou zažili v mainline pokéhře lze v tomhle ohledu zažít ve Snapu, zdravím mrtvý a sterilní Wild Area ze Sword/Shield :-)) :-((

Kritika je ode mě spíš dílčí, zmínil bych:
1) Na použití ovoce, píšťaly, radaru nebo illumina orbs pokémoni velmi často reagujou změnou chování, takže se daj pořídit lepší záběry, občas dokonce vyvoláte efekt typu, že si na vás počíhá mon, kterýho jste vyrušili v úvodu trasy - a pokud ho vyprudíte ještě víc, srazí vás třeba ze stezky a objevíte tak novou část trasy :-) Problém je - tyhle kauzality jsou velmi často těžko předvídatelný a např. píšťala má sice pokémony budit, ale to se mi dařilo mnohem častějc házením ovoce. Takže ve výsledku zkoušíte používat "všechno na všechno" a něco zabere, něco ne. Logiku to občas má, ale často je to spíš dost random.
2) Systém většinou hodnotí fotky slušně, ale občas dojde k failu - jak za fotku omylem vyfocenýho pokémonního zadku někdy dostanete 4 hvězdy skvěle popisuje v komentáři raisen ;))
3) Trochu nepřehlednej pokédex/fotodex, protože chyběj prázdný políčka, což by učinilo hledání "na kterym ostrově jsem asi něco přehlédl" o dost přehlednější.
4) Obrázky se po vyfocení daj upravovat - změnit úhel, zazoomovat... asi to víc odpovídá roku 2021, ale je to podle mě trošku dvojsečný, protože se tim vytrácí challenge a ta radost z momentu, kdy se vám konečně (třeba i za použití poslední z technik, kterou jsem nezmínil - několikanásobná spoušť, nebo jak se tomu říká;-) ) podaří vyfotit ultra-speedy Emolgu ve skvělym úhlu i velikosti, a vy se můžete s výsledkem pochlubit online (ano, daj se prohlížet a hodnotit fotky dalších hráčů a systém je to fajn)... tahle radost se tim trochu vytrácí, protože stejnýho výsledku můžete dosáhnout i úpravou fotky naprosto mizerný. Těžko říct, obojí má klady a zápory :-)
5) No jo vlastně, chybí možnost pokémony evolvovat, což původní Snap obsahoval :-( Shiny pokémoni by byli taky fajn bonusem (a jako lákadlo navíc bych si velmi dokázal představit možnost třeba nějakýho Mythical pokémona odlovit/spřátelit se s nim a poslat si ho do Pokémon HOME, nechápu, proč tenhle jasnej crossover potenciál Snap netěží)


Každopádně Bandai Namco se opět vytáhli a doufám, že Nintendo Company jejich úspěchy dobře vnímá - nadcházející remaky Brilliant Diamond/Shining Pearl připravuje méně renomovaná firma Ilca a i ta grafika zatim vypadá o dost hůř, kdybychom se dočkali od Bandai mainline pokéhry, byl bych na výsledek hodně zvědavej.

PS: hra už dostala nečekanej free update v podobě tří zcela nových tras/lokací! Takovejhle post-release servis si nechám líbit :-)

Pro: nádherná grafika, velmi relaxační hra, značný počet tras/lokací/pokémonů, efektní Illumina bossáci

Proti: ne zcela intuitivní efekty jednotlivejch předmětů na pokémony, asi určitej stereotyp, pokud to hrajete do zblbnutí, s modelem fotografický hry by se určitě do budoucna dalo dělat ještě víc - včetně opuštění těch kolejí ;-)

+10