Vždycky jsem si myslel, že se jedná o kompletní remake prvního dílu. Myslím tím, že tvůrci vezmou původní příběh nebo alespoň jeho základní kostru a zpracují jej znovu. Po pár minutách hraní zjišťuji, že tomu tak není, protože se zde z příběhu jedničky pouze vychází. Je tu kletba mužských potomků rodu Gordonů, hrad Black Mirror a to je vlastně všechno. Hra se odehrává v jiné době, jsou zde logicky jiné postavy, hrad se nachází u jezera a samotná kletba rodu Gordonů mi přijde taky trošku jiná.
Příběh mě moc nenadchnul, je tu na můj vkus jen několik málo postav, takže následné odhalení jejich jiných úmyslů není zase tak moc překvapivé a nečekané (obzvláště u komorníka). Ale musím přiznat, že jsem jako vraha čekal spíše Leah než advokáta. Dialogy jsou oproti původní trilogii strohé a nudné. Úplný závěr hry je pak všechno, jen ne napínavý nebo nepředvídatelný.
Hratelnostně mě zamrzel odklon od klasických adventurních prvků. Konkrétně mám na mysli používání inventáře, respektive jeho nepoužívání. Předmětů je málo a i ty stačí ve výsledku mít jen v inventáři a už se automaticky nabízí v akční nabídce. Nad logičností řešení některých věcí pak zůstává rozum stát (pálení pavučin, odrážení loďky autem). Naopak asi nejzajímavější věcí je univerzální klíč, který je potřeba vhodně nastavit. Jeho úprava podle tvaru zámku mě bavila, i když ovládání bylo na gamepadu příšerné. Pochválit pak musím ještě pár logických puzzlu ve formě jednoduchého skládání dopisu nebo hádání šifry. To bylo celkem fajn, ale chtělo by toho víc, hlavně v pozdější fázi hry.
Lokace hradu jsou dost tmavé a nepřehledné. 3D pohled na hru mi obecně nevadí, musí k tomu ale být dobře vyřešená kamera a právě to se zde bohužel neděje. Často se mi stávalo, že jsem někam šel, nastal střih kamery a následně jsem nevěděl, jakým směrem vlastně chci jít. Celkově mi tak docela dost dlouho trvalo, než jsem se v těch několika místnostech pořádně zorientoval. Pomalá chůze bez možnosti běhat (na hradě) a dlouhé načítání při přecházení mezi lokacemi tomu bohužel taky moc nepřidají. Třešničkou na dortu je potom situace v pozdějších kapitolách, kdy Davida doprovází Leah, která nese světlo. Bez světla totiž není skoro vůbec nic vidět a Leah se docela často někde zasekává, takže jsem ve výsledku často čekal, než se konečně dobelhá na místo, které si chci prohlédnout.
Lokací mimo hrad je jen velmi málo (zapomeňte na Willow Creek, Farnost Warmhill, apod.), ale naštěstí jsou trochu přehlednější a David dokonce běhá, takže se jejich prozkoumávání netáhne tolik jako na hradě. Vývojáři pak ještě nezvládli přechody mezi lokacemi, složitě se to popisuje, ale zkusím to. Středobod je skleník/dům zahradníka. Vydám se cestou vpravo a dům tedy obcházím z jeho pravé strany. Dorazím na pláž, kde pokračuji dál doleva, až se vrátím na středobod jakoby zespodu. Ale to nedává smysl, protože nalevo od skleníku je kostel, kolem kterého bych musel při své obchůzce jít. Ledaže bych šel někde pod útesem po pláži, ale je to prostě celé divné.
A aby toho nebylo málo, tak jsem narazil na další nedostatky. Asi nejvíc mi vadil vzhled postav respektive jejich nulové emoce. Postavy se občas dostanou do situací, kdy jsou hodně naštvané, ale jejich vzhled a emoce vypadají, jako by se normálně bavily (nejvíc se tomu tak děje u Lady Margaret). Působí tak velmi prkenně. Pokud postava není pro postup příběhu potřebná, není obvykle na hradě nikde k nalezení. Občas se mi stalo, že postavy říkaly trochu něco jiného, než co ukazoval text a sem tam ujel i lip sync. Ale asi nejhorším nedostatkem byla situace, kdy jsem v pozdější fázi hry při záseku zavítal do lokace kostela, ze které se už ale nedalo nijak dostat pryč. Naštěstí má hra autosave, takže jsem nemusel opakovat příliš velkou část hry.
Co říci na závěr? Hra je docela krátká, naštěstí. Celkem zamrzí, že vzhledem k původu prvního dílu hry a vlastně celého příběhu neobsahuje ani české titulky, ale to se naštěstí dá překousnout. Každopádně hraní je jedna velká katastrofa, která kvalitou nesahá předchozím dílům ani po kotníky. Vrcholem všeho je fakt, že se i dnes, 4 roky po vydání, prodává za plnou cenu 30 €. Přitom mi přijde, že jsem se bavil u některých hidden object adventur mnohem víc a ty se dají koupit za pár desítek korun. Prostě od tohoto doporučuji dát ruce pryč.
Příběh mě moc nenadchnul, je tu na můj vkus jen několik málo postav, takže následné odhalení jejich jiných úmyslů není zase tak moc překvapivé a nečekané (obzvláště u komorníka). Ale musím přiznat, že jsem jako vraha čekal spíše Leah než advokáta. Dialogy jsou oproti původní trilogii strohé a nudné. Úplný závěr hry je pak všechno, jen ne napínavý nebo nepředvídatelný.
Hratelnostně mě zamrzel odklon od klasických adventurních prvků. Konkrétně mám na mysli používání inventáře, respektive jeho nepoužívání. Předmětů je málo a i ty stačí ve výsledku mít jen v inventáři a už se automaticky nabízí v akční nabídce. Nad logičností řešení některých věcí pak zůstává rozum stát (pálení pavučin, odrážení loďky autem). Naopak asi nejzajímavější věcí je univerzální klíč, který je potřeba vhodně nastavit. Jeho úprava podle tvaru zámku mě bavila, i když ovládání bylo na gamepadu příšerné. Pochválit pak musím ještě pár logických puzzlu ve formě jednoduchého skládání dopisu nebo hádání šifry. To bylo celkem fajn, ale chtělo by toho víc, hlavně v pozdější fázi hry.
Lokace hradu jsou dost tmavé a nepřehledné. 3D pohled na hru mi obecně nevadí, musí k tomu ale být dobře vyřešená kamera a právě to se zde bohužel neděje. Často se mi stávalo, že jsem někam šel, nastal střih kamery a následně jsem nevěděl, jakým směrem vlastně chci jít. Celkově mi tak docela dost dlouho trvalo, než jsem se v těch několika místnostech pořádně zorientoval. Pomalá chůze bez možnosti běhat (na hradě) a dlouhé načítání při přecházení mezi lokacemi tomu bohužel taky moc nepřidají. Třešničkou na dortu je potom situace v pozdějších kapitolách, kdy Davida doprovází Leah, která nese světlo. Bez světla totiž není skoro vůbec nic vidět a Leah se docela často někde zasekává, takže jsem ve výsledku často čekal, než se konečně dobelhá na místo, které si chci prohlédnout.
Lokací mimo hrad je jen velmi málo (zapomeňte na Willow Creek, Farnost Warmhill, apod.), ale naštěstí jsou trochu přehlednější a David dokonce běhá, takže se jejich prozkoumávání netáhne tolik jako na hradě. Vývojáři pak ještě nezvládli přechody mezi lokacemi, složitě se to popisuje, ale zkusím to. Středobod je skleník/dům zahradníka. Vydám se cestou vpravo a dům tedy obcházím z jeho pravé strany. Dorazím na pláž, kde pokračuji dál doleva, až se vrátím na středobod jakoby zespodu. Ale to nedává smysl, protože nalevo od skleníku je kostel, kolem kterého bych musel při své obchůzce jít. Ledaže bych šel někde pod útesem po pláži, ale je to prostě celé divné.
A aby toho nebylo málo, tak jsem narazil na další nedostatky. Asi nejvíc mi vadil vzhled postav respektive jejich nulové emoce. Postavy se občas dostanou do situací, kdy jsou hodně naštvané, ale jejich vzhled a emoce vypadají, jako by se normálně bavily (nejvíc se tomu tak děje u Lady Margaret). Působí tak velmi prkenně. Pokud postava není pro postup příběhu potřebná, není obvykle na hradě nikde k nalezení. Občas se mi stalo, že postavy říkaly trochu něco jiného, než co ukazoval text a sem tam ujel i lip sync. Ale asi nejhorším nedostatkem byla situace, kdy jsem v pozdější fázi hry při záseku zavítal do lokace kostela, ze které se už ale nedalo nijak dostat pryč. Naštěstí má hra autosave, takže jsem nemusel opakovat příliš velkou část hry.
Co říci na závěr? Hra je docela krátká, naštěstí. Celkem zamrzí, že vzhledem k původu prvního dílu hry a vlastně celého příběhu neobsahuje ani české titulky, ale to se naštěstí dá překousnout. Každopádně hraní je jedna velká katastrofa, která kvalitou nesahá předchozím dílům ani po kotníky. Vrcholem všeho je fakt, že se i dnes, 4 roky po vydání, prodává za plnou cenu 30 €. Přitom mi přijde, že jsem se bavil u některých hidden object adventur mnohem víc a ty se dají koupit za pár desítek korun. Prostě od tohoto doporučuji dát ruce pryč.