Pátý díl je zatím nejlepší Forza Horizon. Jeho nedostatkem je nicméně minimum inovace.
Mexiko má úžasnou variabilitu prostředí. Po poněkud usedlé Anglii je to velmi příjemná změna. Rovněž vás tak dlouho nezdržuje od vašich vlastních zážitků v rámci open worldu. Stavění festivalů, a tedy otevírání nových závodů a výzev, je dalece rychlejší, než jsme byli zvyklí třeba ze trojky. Doslova během pár dní se lze dostat do Hall of fame, což se dá považovat za jakýsi finiš hry. Konečné závody jsou možná delší než ve čtyřce, snad jen Goliath je poměrně rychle hotový. Naopak Gauntlet (Dirt Championship) je neskutečně utahaný a vyhraďte si na něj určitě minimálně dvacet minut (s autem kolem A800).
Mexiko je, jak již bylo řečeno, určitě krásnější než Anglie. Džungle, sopky, aztécké pyramidy, pouště, lesy, pláže, barevná městečka, hotelové komplexy... Upgrade grafiky je od minulého dílu zanedbatelný. Ale díky zmíněné variabilitě prostředí je FH5 zatím nejhezčí Forza. Naopak Mexiko přeci jen ztrácí stran automobilového věhlasu. Británie se mohla pyšnit řadou legendárních vozů i značek. Zde dojde toliko na protěžování německého Brouka (neboť ve Střední a Jižní Americe jde o kultovní vůz).
Uvedený deficit hra překrývá až neskutečným množstvím světelných efektů. Závidím těm, kteří si to vychutnají v kvalitním HDR. Nicméně zároveň lituji oči každého hráče. Vyjet z tunelu znamená čelit sekundovému oslepení a to i na normálním monitoru (můj má jas 350 nits). Mexiko je v těch světlech a barvách skutečně až trochu kýčovité a rozhodně to je přehnané. Však i "checkpoint" standarty v závodech se lesknou vlastním zdrojem světla v rámci jakéhosi "bloom" efektu. Rovněž případné ukazatele brždění na silnici silně září. FH5 také, dle mého názoru, obecně více "řve". Zejména ústy vašich kolegů a konečně i hráče, který získal svůj hlas. Je to tedy v posledku celé barevné, ukřičené, svítivé, pompézní... Každému asi pátý díl nesedne.
Deficit má pětka v počtu aut. Minulý díl zatím vede o stovky. Větší problém však je, že skutečně nových modelů přidalo Mexiko jen velmi poskrovnu a nadto vás málokdy skutečně zaujmou. Trochu otravné i je, že každé nové auto (z Barn Finds, Accolades atp.) v jednom menu vyzvedáváte a v jiném odemykáte. Celkově se dá uvést, že pokud vlastníte čtyřku, tak je naprosto nesmyslné kupovat pětku za plnou cenu. Když se chcete zase projet, zahrajte si ji v rámci Game Passu. S nákupem hry však počkejte na nějakou pořádnou slevu (a všechna DLC). Rozdíl od čtyřky je celkově skutečně minimální. FH5 je, jak řečeno v úvodu, v jádru nejlepší Forza Horizon. Ale než se ultimátka (resp. Deluxe Edition) vyplatí, tak to chvíli potrvá.
Mexiko má úžasnou variabilitu prostředí. Po poněkud usedlé Anglii je to velmi příjemná změna. Rovněž vás tak dlouho nezdržuje od vašich vlastních zážitků v rámci open worldu. Stavění festivalů, a tedy otevírání nových závodů a výzev, je dalece rychlejší, než jsme byli zvyklí třeba ze trojky. Doslova během pár dní se lze dostat do Hall of fame, což se dá považovat za jakýsi finiš hry. Konečné závody jsou možná delší než ve čtyřce, snad jen Goliath je poměrně rychle hotový. Naopak Gauntlet (Dirt Championship) je neskutečně utahaný a vyhraďte si na něj určitě minimálně dvacet minut (s autem kolem A800).
Mexiko je, jak již bylo řečeno, určitě krásnější než Anglie. Džungle, sopky, aztécké pyramidy, pouště, lesy, pláže, barevná městečka, hotelové komplexy... Upgrade grafiky je od minulého dílu zanedbatelný. Ale díky zmíněné variabilitě prostředí je FH5 zatím nejhezčí Forza. Naopak Mexiko přeci jen ztrácí stran automobilového věhlasu. Británie se mohla pyšnit řadou legendárních vozů i značek. Zde dojde toliko na protěžování německého Brouka (neboť ve Střední a Jižní Americe jde o kultovní vůz).
Uvedený deficit hra překrývá až neskutečným množstvím světelných efektů. Závidím těm, kteří si to vychutnají v kvalitním HDR. Nicméně zároveň lituji oči každého hráče. Vyjet z tunelu znamená čelit sekundovému oslepení a to i na normálním monitoru (můj má jas 350 nits). Mexiko je v těch světlech a barvách skutečně až trochu kýčovité a rozhodně to je přehnané. Však i "checkpoint" standarty v závodech se lesknou vlastním zdrojem světla v rámci jakéhosi "bloom" efektu. Rovněž případné ukazatele brždění na silnici silně září. FH5 také, dle mého názoru, obecně více "řve". Zejména ústy vašich kolegů a konečně i hráče, který získal svůj hlas. Je to tedy v posledku celé barevné, ukřičené, svítivé, pompézní... Každému asi pátý díl nesedne.
Deficit má pětka v počtu aut. Minulý díl zatím vede o stovky. Větší problém však je, že skutečně nových modelů přidalo Mexiko jen velmi poskrovnu a nadto vás málokdy skutečně zaujmou. Trochu otravné i je, že každé nové auto (z Barn Finds, Accolades atp.) v jednom menu vyzvedáváte a v jiném odemykáte. Celkově se dá uvést, že pokud vlastníte čtyřku, tak je naprosto nesmyslné kupovat pětku za plnou cenu. Když se chcete zase projet, zahrajte si ji v rámci Game Passu. S nákupem hry však počkejte na nějakou pořádnou slevu (a všechna DLC). Rozdíl od čtyřky je celkově skutečně minimální. FH5 je, jak řečeno v úvodu, v jádru nejlepší Forza Horizon. Ale než se ultimátka (resp. Deluxe Edition) vyplatí, tak to chvíli potrvá.
Pro: Variabilita prostředí, vymazlené HDR (pokud jej máte)
Proti: Více téhož, přehnaně svítivé, málo nových aut, šíleně dlouhý Gauntlet, "byrokraticky" složité vyzvedávání nových aut