Tak nám vyšel nový Battlefield, kteréhož zaměření na moderní válku v blízké budoucnosti po předchozích druhoválečných a prvoválečných bojích většina hráčů uvítala s vděkem. Očekávání komunity byla veliká a všichni se těšili na návrat k podobnému stylu hraní jako v dílech od Bad Company do čtyřky. S povděkem byla přijata i informace, že bude po letech vynechána kampaň a hra bude čistě a pouze multiplayerová. Bohužel, už v hratelné Betě před dvěma měsíci hráči rázem vystřízlivěli.
Beta byla plná glitchů, chyb a bugů. Během hraní jsem měl pocit, že na obrovských mapách pobíhají kloni. Častokrát jsem se přistihl, že někam minutu, dvě běžím, aby mě poté nepřítel zabil a já mohl začít znovu. A bohužel s vydáním "plné verze" chyb příliš neubylo. Ano, po vydání prvního patche už hra přestala (snad ne alespoň mě) padat, ale zejména propadávání strukturami, létání mrtvol, zničených vozidel a letadel ve hře stále je přítomno. K tomu si přidejte bugy, kdy se nemůžete spawnout na bod nebo spoluhráče, nemůžete padlé spolubojovníky zvednout, nemužete střílet, nedaří se vám trefit do protivníka, protivník je nesmrtelný, protože to hra nějakým záhadným způsobem vyhodnotí, vozidlo je nezničitelné, nedá se přeskočit překážka, nefunguje nůž, nemůžete hodit granát a podobně. Ano, se všemi těmito bugy jsem se za necelých 8 hodin Bety a následně 10 hodin v rámci EA Play setkal a opravdu působily značně otravně a směšně.
Co se týče hratelnosti, ta je na bojišti o 128 specialistech dost chaotická. Navíc specialisté působí jako kloni, protože například na bojišti pobíhají Borisové jak v americké, tak i v ruské armádě. Chápu, že se autoři snaží zalíbit všem, a proto dávají hráčům možnost volby. Zde je toto ale na úkor kvality a autenticity hry. S charaktery se kvůli tomuto a především faktu, že s výjimkou jedné unikátní schopnosti mohou každý disponovat jakýmikoliv věcmi, jen těžko ztotožníte. Battlefield nikdy nebyl realistickou válečnou hrou, ale autoři by se měli držet zdravého realismu co se týče alespoň oněch herních tříd/specialistů určených pro dané frakce. Novinkou k dynamicky se měnícímu prostředí je přítomnost živlu, konkrétně tornáda. To je sice možná hezké na pohled, ale dokáže naprosto zkazit hru. Do místa, kde tornádo zrovna řádí, se totiž nemůžete spawnovat. Mapy dále postrádají místa, kde se můžete skrýt a jste tak na otevřených prostranstvích, kterých je ve hře dost, vydáni na pospas sniperům. Tím, že si nemůžete sami vybrat server, na kterém chcete hrát, s každou další hrou přicházíte o utvořenou partu hráčů. Dále chybí ve hře možnost globálního chatu, tabulky KDR a skóre jak je známe z dřívejška a v menu i celkové statistiky vašich postav. Chybějícího materiálu je ve hře skutečně kvanta, což dokazuje například níže uvedený uživatel Redditu: https://www.reddit.com/r/battlefield2042 ... solutely_everything/. Úplně na závěr je na místě zmínit velmi skoupou paletu zbraní, jelikož si můžete s výjimkou pistolí zvolit ke každému typu zbraně jen dvě varianty a že kvalita grafiky a zvuku se ve srovnání se čtyřkou příliš nezměnila. Také považuji za velkou chybu nezačlenění módu Operations do hry. Tento mód byl stěžejní v posledních dvou dílech, zvedal jejich prachbídnou úroveň z bahna a nyní má být pryč? Hra byla zjevně vypuštěna předčasně a měla být ještě minimálně půl roku vybalancovávána.
Končit se má pozitivně - co se vývojářům skutečně povedlo, jsou obrovské mapy. Zejména mapa Orbital, kterou jsme si mohli vyzkoušet už v Betě se mi líbí společně s mapou Kaleidoscope nejvíc. Boje v rozsáhlých pláních posetých kopci a poté v městské zástavbě připomínající Central Park v New Yorku byly skutečně intenzivní. A totéž platí pro vstupní animace před začátkem samotného Conquestu. Jen, kdyby vše zmíněné výš fungovalo podobně jako v dřívějších dílech. Druhým a nejzásadnějším prvkem je mód Portal. V něm si můžete sami vybrat v tuto chvíli ze tří tematických zaměření - 1942, Bad Company 2 a Battlefield 3. A nutno podotknout, že zejména boje na Arica Harbor a Caspien Border ve mně vyvolaly velkou nostalgii. Osobně tyto dva díly považuji ještě se čtyřkou za nejlepší z novějších Battlefieldů a jsem moc rád za jejich "remaster". Snad do budoucna přijde i víc obsahu k daným tématům, případně i další témata. Například Vietnam nebo právě mapy ze čtyřky. Suma sumárum je 2042 obrovským zklamáním, v lecčem i větším než předchozí pětka. Nezbývá než doufat, že se povede glitche, chyby a ostatní selhání ve hře postupem napravit. DICE si jinak pod sebou kopou hrob. Já osobně zatím zůstávám u původní čtyřky, respektive nyní Insurgency: Sandstorm a World War 3. Hodnocení tedy zatím 40% s příslibem zvýšení při vyladění hry, opravy bugů a přidání obsahu do režimu Portal.
Beta byla plná glitchů, chyb a bugů. Během hraní jsem měl pocit, že na obrovských mapách pobíhají kloni. Častokrát jsem se přistihl, že někam minutu, dvě běžím, aby mě poté nepřítel zabil a já mohl začít znovu. A bohužel s vydáním "plné verze" chyb příliš neubylo. Ano, po vydání prvního patche už hra přestala (snad ne alespoň mě) padat, ale zejména propadávání strukturami, létání mrtvol, zničených vozidel a letadel ve hře stále je přítomno. K tomu si přidejte bugy, kdy se nemůžete spawnout na bod nebo spoluhráče, nemůžete padlé spolubojovníky zvednout, nemužete střílet, nedaří se vám trefit do protivníka, protivník je nesmrtelný, protože to hra nějakým záhadným způsobem vyhodnotí, vozidlo je nezničitelné, nedá se přeskočit překážka, nefunguje nůž, nemůžete hodit granát a podobně. Ano, se všemi těmito bugy jsem se za necelých 8 hodin Bety a následně 10 hodin v rámci EA Play setkal a opravdu působily značně otravně a směšně.
Co se týče hratelnosti, ta je na bojišti o 128 specialistech dost chaotická. Navíc specialisté působí jako kloni, protože například na bojišti pobíhají Borisové jak v americké, tak i v ruské armádě. Chápu, že se autoři snaží zalíbit všem, a proto dávají hráčům možnost volby. Zde je toto ale na úkor kvality a autenticity hry. S charaktery se kvůli tomuto a především faktu, že s výjimkou jedné unikátní schopnosti mohou každý disponovat jakýmikoliv věcmi, jen těžko ztotožníte. Battlefield nikdy nebyl realistickou válečnou hrou, ale autoři by se měli držet zdravého realismu co se týče alespoň oněch herních tříd/specialistů určených pro dané frakce. Novinkou k dynamicky se měnícímu prostředí je přítomnost živlu, konkrétně tornáda. To je sice možná hezké na pohled, ale dokáže naprosto zkazit hru. Do místa, kde tornádo zrovna řádí, se totiž nemůžete spawnovat. Mapy dále postrádají místa, kde se můžete skrýt a jste tak na otevřených prostranstvích, kterých je ve hře dost, vydáni na pospas sniperům. Tím, že si nemůžete sami vybrat server, na kterém chcete hrát, s každou další hrou přicházíte o utvořenou partu hráčů. Dále chybí ve hře možnost globálního chatu, tabulky KDR a skóre jak je známe z dřívejška a v menu i celkové statistiky vašich postav. Chybějícího materiálu je ve hře skutečně kvanta, což dokazuje například níže uvedený uživatel Redditu: https://www.reddit.com/r/battlefield2042 ... solutely_everything/. Úplně na závěr je na místě zmínit velmi skoupou paletu zbraní, jelikož si můžete s výjimkou pistolí zvolit ke každému typu zbraně jen dvě varianty a že kvalita grafiky a zvuku se ve srovnání se čtyřkou příliš nezměnila. Také považuji za velkou chybu nezačlenění módu Operations do hry. Tento mód byl stěžejní v posledních dvou dílech, zvedal jejich prachbídnou úroveň z bahna a nyní má být pryč? Hra byla zjevně vypuštěna předčasně a měla být ještě minimálně půl roku vybalancovávána.
Končit se má pozitivně - co se vývojářům skutečně povedlo, jsou obrovské mapy. Zejména mapa Orbital, kterou jsme si mohli vyzkoušet už v Betě se mi líbí společně s mapou Kaleidoscope nejvíc. Boje v rozsáhlých pláních posetých kopci a poté v městské zástavbě připomínající Central Park v New Yorku byly skutečně intenzivní. A totéž platí pro vstupní animace před začátkem samotného Conquestu. Jen, kdyby vše zmíněné výš fungovalo podobně jako v dřívějších dílech. Druhým a nejzásadnějším prvkem je mód Portal. V něm si můžete sami vybrat v tuto chvíli ze tří tematických zaměření - 1942, Bad Company 2 a Battlefield 3. A nutno podotknout, že zejména boje na Arica Harbor a Caspien Border ve mně vyvolaly velkou nostalgii. Osobně tyto dva díly považuji ještě se čtyřkou za nejlepší z novějších Battlefieldů a jsem moc rád za jejich "remaster". Snad do budoucna přijde i víc obsahu k daným tématům, případně i další témata. Například Vietnam nebo právě mapy ze čtyřky. Suma sumárum je 2042 obrovským zklamáním, v lecčem i větším než předchozí pětka. Nezbývá než doufat, že se povede glitche, chyby a ostatní selhání ve hře postupem napravit. DICE si jinak pod sebou kopou hrob. Já osobně zatím zůstávám u původní čtyřky, respektive nyní Insurgency: Sandstorm a World War 3. Hodnocení tedy zatím 40% s příslibem zvýšení při vyladění hry, opravy bugů a přidání obsahu do režimu Portal.
Pro: nové obrovské mapy, režim Portal
Proti: chybějící standardní prvky, velmi špatná optimalizace a kvanta bugů, specialisté a volnost při výběru vybavení úplně rozbili hratelnost a týmovou hru, chybějící statistiky, nemožnost vybrat si server mimo mód Portal, zastaralá grafika a ozvučení, vyřazen