Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mortal Kombat 11

  • PC 85
Mortal Kombat známe snad všichni. Drsná gore bojovka už nás provádí nějaký ten pátek a podle mě se jen zlepšuje. MK 11 bych totiž mile rád označil za jednu z top bojovek. Ve všem je zase o podstatný kus lepší, než díl předešlý.

Prvotní návštěva vás pravděpodobně zavede ke story. Kdo by čekal, že u MK bude filozofický příběh plný emocí, tak...ať vynechá story. Je to totiž další ultimátní béčkovka.
Shinnok je mrtvý. Teda ne tak úplně. Jelikož je to jeden z elder god, tak mu Raiden uřízne hlavu a na věky ho bude mučit, protože jsou přece horší osudy, než smrt. Shinnokův amulet podkopává dobro v Raidenovy. Liu Kang je mrtvý. Kung Lao je mrtvý. Teda ne tak úplně. Jejich dobro bylo taky podkopaný a vrátili se jako prvotřídní zlobivci. Kotal je Khanem Outworldu a všechno je víceméně ve sračkách. Na scénu vstupuje ale nová postava, která dokáže manipulovat s časem, protože jak jinak chcete pořádně vyhrotit příběh, aniž by jste poničili původní lore? Prostě se pohrabete v času a uděláte tak extrémní bordel.
Možná se to zdá jako přepálený vysvětlení a taky dost stručný, ale věřte mi, že jde o násilnou béčkovku, která fantasticky funguje. Celou dobu krátkého příběhu jsem se bavil. Dostal jsem totiž přesně to, co jsem čekal - akci a krev.
V DLC se dokonce vrátí Shang Tsung, jehož motion capture mě nepřestala bavit po celou herní dobu. Opravdu se jedná o chutnou story. Neměli by jste ji minout, pokud máte rádi MK lore.

Samotný souboje se ještě více zlepšily. Převážně vytvořili autoři praktický prvky, který zabraňují nesmyslným juggle kombům (rychlejší padání, menší dmg při řetěžení komb, jednodušší breakway...), takže i nováčci si naprosto v pohodě zahrají. Sice budou frustrovaní, pokud skočí do multiplayeru po hlavě, ale škrtnou si. Nijak to ale neubralo na zábavě v řetězení komb. Přidaly se i "krushing blow", který fungují jako efektivní punish proti lidem, kteří nesmyslně mlátí do tlačítek. Naštěstí můžete tuto mechaniku použít je při specifických útocích a pouze jednou. Celkem dobrá rovnováha.

Pokud si pořídíte rovnou ultimate edici, tak si sáhnete i na tradiční crossover bojovníky jako je Rambo, Robocop, Terminator nebo třeba Spawn. Všichni jsou šetrně zařazeni do děje a jejich existence nepůsobí teda tak těžkopádně, jako v desítce. Jednotlivý útoky a schopnosti mají zábavný a využívají samozřejmě své unikátní útoky, které můžete znát z oblíbených filmů.

A teď ta největší prdel. Singleplayerový obsah je šílený. Towers of time točí jednotlivý druhy věží, jak všichni známe, ale s parádním opepřením. Většina soubojů je ovlivněna modifikátory. Některý jsou naprosto dementní (tma po ráně pěstí) a některý fakt vtipný (explodující krocani). Oživuje to tak celý gameplay a díky jednotlivým předmětům, které můžete v omezeným množství použít, můžete vytvářet některý opravdu chutný komba a pořádně nepříteli zatopit. Od léčení po prdy, který omráčí nepřítele. K tomu přidejte časově exkluzivní towery a výběr obtížnosti. To mi v bojovce ze strany módů ke štěstí stačí.

Možná si pamatujete šílený grind v Injustice 2, kde jste si sestavovali vlastní sety. V MK11 už nedostáváte gear s atributy. Dostáváte v podstatě jen kosmetický věci, který mají tři sloty. Jakmile si pomocí hraných zápasů odemknete všechny, tak máte k dispozici 3 augmentace, který můžete do předmětů vložit. Naštěstí povětšinou nijak razantně neudělají z postavy extrémně OP mutanta. Jednotlivý sbírání je tedy odměňující a motivující. Samozřejmostí jsou skiny, brutality, fatality a...je toho prostě fakt kotel.

Rád bych taky zmínil mód Krypty. Ten je opět posunutý trochu dál. Prozkoumáváte totiž z pohledu třetí osoby ostrov duší Shang Tsunga. Ne jen že otevíráte hromadu bedýnek s lootem (skiny, gear a podobně), ale taky řešíte jednoduchý puzzly. Mě tohle oživení strašně sedlo. Co mě ale sere, tak je absence možnosti vyvolat recept na jednotlivý gear, který můžete pomocí kovárny vytvořit. Musíte zajet zpět do menu a tam hledat, co můžete vytvořit. Zapomněli jste, co vlastně máte z tý hromady předmětů? Smůla a pro mě nepochopitelná záležitost. Kromě týhle blbosti to funguje fakt příjemně.

Já ani pořádně nevím na co bych si mohl stěžovat. Možná absence Kenshiho a málo stage fatalit. Taky pořád nechutný netcode, který se už táhne se sérií nějakou dobu. Nepochopitelná velikost hry je také zaražející. 109gb je celkem šupa. Asi špatně zkompresovaný textury, nevím.
Pokud jste tedy fanoušek bojovek a nevadí vám pár kapek krve, tak nemůžete šlápnout vedle. Rozhodně hodlám ve hře i po 43h pokračovat.

Pro: příběh, variabilita módů, sbírání gearu a skinů, krypta, uspokojivé řetězení komb, efektivní brutalita, Mortal Kombat :)

Proti: netcode, sem tam chybějící "quality of life" věci, velikost hry, absence Kenshiho

+8