Forza Horizon 5 je nejlepší PlayStation exkluzivita, kterou si na PlayStationu nikdy nezahrajete. Hra, která je objektivně perfektní a dokonale odladěná pro mainstreamového hráče. Ve výsledku ale díky tomu tak nějak bez srdíčka.
Nejvíc je to znát na samotném závodění. To je totiž s přehledem nejnudnější část hry. U závodní hry docela zvláštní, že? V mých očích je zatím hlavně umělá inteligence, snažící se neustále o umělé drama, aby hráče udržela v pozoru nehledě na schopnosti. Po vzoru moderních Insomniac exkluzivit je tak hra přístupná od první vteřiny každému a neklade před svého řidiče žádnou výzvu. Pokud ji tedy sám nechce a výrazným zvýšením obtížnosti si ji nevytvoří. Férovost takové výzvy je ale s místní AI diskutabilní a motivace úplně mizivá.
Hned od spuštění totiž máte v garáži špičkovou Corvettu a o pár závodů později už jde sedět skoro ve všem, co by si člověk přál. Není tady žádný pozvolný růst. Vše se přizpůsobuje hráči, který dostává káry všech tříd automaticky a nechává se bavit. Je to fajn. Chvíli. Pak začne být jedinou herní motivací hromadění věcí nebo splněných fajfčiček. Postupné zlepšování skillu nebo získávání lepších aut hra nevyžaduje ani nepodporuje.
Podstatně lépe jsou na tom různé příběhové (a sezónní) závody - exhibice nebo testovací jízdy. Ty sice někdy trpí fakt směšnou festivalovou prezentací, ale jsou příjemně pohodové odlehčení. Pro mě jsou nejzajímavějším konceptem opět stodoly s ukrytými vraky. Zpracování je sice primitivní, nikdy nevidíte samotnou renovaci, ale nápad je to pořád skvělý. Postavit nějaký díl primárně okolo téhle kultury ála Rust Valley by byla paráda.
S Forzama Horizon jsem si nikdy úplně nepadl do noty a s pátým dílem se to nezměnilo. Je to úctyhodný a robustní kus závodní hry, který dokáže vydržet na dlouhé hodiny. Jenže Horizon stylizace a zpracování mě vždy obcházelo obloukem a motivace ke hraní rychle upadala. Je to takový styl "How do you do, fellow petrolheads?" a to je škoda. Snad jednou vznikne pořádná konkurence.
Nejvíc je to znát na samotném závodění. To je totiž s přehledem nejnudnější část hry. U závodní hry docela zvláštní, že? V mých očích je zatím hlavně umělá inteligence, snažící se neustále o umělé drama, aby hráče udržela v pozoru nehledě na schopnosti. Po vzoru moderních Insomniac exkluzivit je tak hra přístupná od první vteřiny každému a neklade před svého řidiče žádnou výzvu. Pokud ji tedy sám nechce a výrazným zvýšením obtížnosti si ji nevytvoří. Férovost takové výzvy je ale s místní AI diskutabilní a motivace úplně mizivá.
Hned od spuštění totiž máte v garáži špičkovou Corvettu a o pár závodů později už jde sedět skoro ve všem, co by si člověk přál. Není tady žádný pozvolný růst. Vše se přizpůsobuje hráči, který dostává káry všech tříd automaticky a nechává se bavit. Je to fajn. Chvíli. Pak začne být jedinou herní motivací hromadění věcí nebo splněných fajfčiček. Postupné zlepšování skillu nebo získávání lepších aut hra nevyžaduje ani nepodporuje.
Podstatně lépe jsou na tom různé příběhové (a sezónní) závody - exhibice nebo testovací jízdy. Ty sice někdy trpí fakt směšnou festivalovou prezentací, ale jsou příjemně pohodové odlehčení. Pro mě jsou nejzajímavějším konceptem opět stodoly s ukrytými vraky. Zpracování je sice primitivní, nikdy nevidíte samotnou renovaci, ale nápad je to pořád skvělý. Postavit nějaký díl primárně okolo téhle kultury ála Rust Valley by byla paráda.
S Forzama Horizon jsem si nikdy úplně nepadl do noty a s pátým dílem se to nezměnilo. Je to úctyhodný a robustní kus závodní hry, který dokáže vydržet na dlouhé hodiny. Jenže Horizon stylizace a zpracování mě vždy obcházelo obloukem a motivace ke hraní rychle upadala. Je to takový styl "How do you do, fellow petrolheads?" a to je škoda. Snad jednou vznikne pořádná konkurence.