HeartGold/Soulsilver (HGSS) je z mnoha dobrejch důvodů i v roce 2021 jeden z hlavních kandidátů na celkově nejlepší hru v rámci mainline poké-games (druhym kandidátem Black/White 2).
Neskutečně poctivej remake Gen 2 her Gold/Silver/Crystal (GSC) - moc pěknej grafickej overhaul, SPOUSTA novýho obsahu od pár zásadních novinek po nespočet drobnejch vylepšení.
PLUSY:
1) Tuna a tuna obsahu, dohrát tyhle hry vcelku včetně kompletního pokédexu, všech miniher/facilities, atd. zabere opravdu moře herního času.
2) I v roce 2021 je HGSS (a GSC) jedinou hrou obsahující dva kontinenty - Johto a Kanto. Přičemž v originálech bylo Kanto přece jen poněkud chudičký, tady má sice taky nádech post-game, ale Kanto-obsahu je tu víc.
3) Famózní počet postranních facilities a zábav. Battle Frontier je čistě zkopírovaná z Platinum, ale kdo by si na její přítomnost stěžoval... Zbrusu novej je Pokéathlon, taková pokémonní olympiáda, kde s pomocí dotykový obrazovky soutěžíte v desítce miniher. VELMI propracovaná a slušně zábavná záležitost, daj se tu strávit mraky hodin. Stejně jako v originále je tu fajnovej Bug-catching contest. Zbrusu nový je Safari v Johtu. Oproti novějším hrám je tu i Game Corner.
4) ...spousta dalšího obsahu: mnohem propracovanější je mise v Ruins of Alph. Možnost vytvářet si s vaším týmem fotografie. Rádio včetně kvízu Buena's Password. Telefon včetně propracovanýho systému rematches s gym leadery. Výroba apricornů - tentokrát s dvojím využitím (pokébally, šťáva pro lepší výkony v Pokéathlonu).
5) V historii pokéher nejlíp využitej pestrej kalendář událostí - každý den v týdnu a v jinou hodinu se v Johtu i Kantu děje spousta různejch věcí (výprodeje v obchoďáku, Bug Catching contesty, různý prodejci v Goldenrod podzemí, cesty lodí na druhej kontinent). Jedna z věcí, kterou nechápu-proč víc nevyužívaj i novější pokéhry.
6) Challenge. Pro člověka zvyklýho na moderní Exp Share a zkušenostní "polštář", kdy je často těžký nebejt overlevelled, to může bejt i negativum, ale místní trenéry, Gym Leaders a Elite 4 zkrátka nemůžete přejet jedním pokémonem (resp. jde to stokrát hůř než v novejch hrách) a jen těžko budete konstantně kosit pokémony cizích trenérů jedinym silnym útokem (přičtěme nepřítomnost Affection bonusů nebo dalších zjednodušení typu Z-moves, Roto Loto, atd.)
7) Nelineárnost, spousta dungeonů. Stejně jako v originálech GSC si po dosažení Ecruteak City a posléze Vermillion City můžete do značný míry zvolit pořadí další cesty. Zároveň je tu spousta nepovinnejch jeskyní, lokací a zákoutí.
8) Bojovej systém nezestárl. Gen 3 přinesla zásadní Ablities a v Gen 4 došlo k důležitýmu physical/special splitu, kterej velmi správně rozlišil fyzický (Fire Punch) a speciální (Flamethrower) útoky u jednotlivejch typů - s výjimkou MegaEvolucí, Z-moves nebo Dynamaxu (jejichž absenci někteří naopak ocení) je bojovej systém v HGSS prakticky identickej jako dneska.
9) Samostatnou kapitolou je elektronická věcička ve tvaru pokéballu PokéWalker, s kterou HGSS získává ještě zcela novej rozměr - nicméně sám jsem hrál bez ní, takže se nemohu vyjádřit :-)
MÍNUSY:
1) HGSS maj fantastický množství obsahu, ale je fakt, že příběh je oproti třeba Black/White nebo Sun/Moon velmi fádní až nijakej. Johto samotný je taky oproti novějším regionům (Hoenn, Sinnoh, Unova, Alola) méně výrazný a zapamatovatelný.
2) Pomalost - týká se to hlavně soubojů v trávě, který jsou hlavně při použití bicyklu nepříjemně častý a jejich spuštění/opuštění trvá zbytečně dlouho.
3) Pro někoho zbytečně tuhá level curve před Elite 4 - z mý zkušenosti jsem s jedním stabilním týmem byl před Elite 4 někde kolem Levelu 40, Elite 4 leaders maj nicméně Pokémony cca Lv45-50. I love me some challenge a to vítězství pak chutná mnohem líp (v Kanto se navíc křivka zas trochu sníží), ale pro někoho méně zkušenýho to bude znamenat nutnost nepříjemnýho grindu před Elite 4.
4)... s tím souvisí i fakt, že spoustu pokémonů jako Togetic nebo Magmar je téměř nemožný před Elite 4 evolvovat, takže mít silnej tým je v týhle fázi hry poměrně těžký (dvojnásob pokud nemáte možnost vytradeovat s někým svou Kadabru nebo Gravelera). (Na druhou stranu tak člověk nemá blbej pocit, pokud použije těžce odlovenýho Ho-Oha nebo Lugii - i s nima se zapotíte. Červenej Gyarados se taky hodně hodí :-)
Ve zkratce - legální kopie HGSS na 3DS-ko/DS-ko se dneska dá sehnat opravdu jen velmi složitě (resp. jde to draze na ebay a podobně, ale chce to hlídat si, aby nešlo o fejk), ale jsem rád, že se mi to před pár lety povedlo - ze všech pokéher je to ta, kde jsem strávil snad nejvíc herního času (endgame v Battle Frontier ukousla slušnou část) a šlo o čas velmi příjemnej a zábavnej.
Za mě se jedná o pokémonní klenot z doby, kterou dneska neváhám označit za zlatou éru týhle série.
Neskutečně poctivej remake Gen 2 her Gold/Silver/Crystal (GSC) - moc pěknej grafickej overhaul, SPOUSTA novýho obsahu od pár zásadních novinek po nespočet drobnejch vylepšení.
PLUSY:
1) Tuna a tuna obsahu, dohrát tyhle hry vcelku včetně kompletního pokédexu, všech miniher/facilities, atd. zabere opravdu moře herního času.
2) I v roce 2021 je HGSS (a GSC) jedinou hrou obsahující dva kontinenty - Johto a Kanto. Přičemž v originálech bylo Kanto přece jen poněkud chudičký, tady má sice taky nádech post-game, ale Kanto-obsahu je tu víc.
3) Famózní počet postranních facilities a zábav. Battle Frontier je čistě zkopírovaná z Platinum, ale kdo by si na její přítomnost stěžoval... Zbrusu novej je Pokéathlon, taková pokémonní olympiáda, kde s pomocí dotykový obrazovky soutěžíte v desítce miniher. VELMI propracovaná a slušně zábavná záležitost, daj se tu strávit mraky hodin. Stejně jako v originále je tu fajnovej Bug-catching contest. Zbrusu nový je Safari v Johtu. Oproti novějším hrám je tu i Game Corner.
4) ...spousta dalšího obsahu: mnohem propracovanější je mise v Ruins of Alph. Možnost vytvářet si s vaším týmem fotografie. Rádio včetně kvízu Buena's Password. Telefon včetně propracovanýho systému rematches s gym leadery. Výroba apricornů - tentokrát s dvojím využitím (pokébally, šťáva pro lepší výkony v Pokéathlonu).
5) V historii pokéher nejlíp využitej pestrej kalendář událostí - každý den v týdnu a v jinou hodinu se v Johtu i Kantu děje spousta různejch věcí (výprodeje v obchoďáku, Bug Catching contesty, různý prodejci v Goldenrod podzemí, cesty lodí na druhej kontinent). Jedna z věcí, kterou nechápu-proč víc nevyužívaj i novější pokéhry.
6) Challenge. Pro člověka zvyklýho na moderní Exp Share a zkušenostní "polštář", kdy je často těžký nebejt overlevelled, to může bejt i negativum, ale místní trenéry, Gym Leaders a Elite 4 zkrátka nemůžete přejet jedním pokémonem (resp. jde to stokrát hůř než v novejch hrách) a jen těžko budete konstantně kosit pokémony cizích trenérů jedinym silnym útokem (přičtěme nepřítomnost Affection bonusů nebo dalších zjednodušení typu Z-moves, Roto Loto, atd.)
7) Nelineárnost, spousta dungeonů. Stejně jako v originálech GSC si po dosažení Ecruteak City a posléze Vermillion City můžete do značný míry zvolit pořadí další cesty. Zároveň je tu spousta nepovinnejch jeskyní, lokací a zákoutí.
8) Bojovej systém nezestárl. Gen 3 přinesla zásadní Ablities a v Gen 4 došlo k důležitýmu physical/special splitu, kterej velmi správně rozlišil fyzický (Fire Punch) a speciální (Flamethrower) útoky u jednotlivejch typů - s výjimkou MegaEvolucí, Z-moves nebo Dynamaxu (jejichž absenci někteří naopak ocení) je bojovej systém v HGSS prakticky identickej jako dneska.
9) Samostatnou kapitolou je elektronická věcička ve tvaru pokéballu PokéWalker, s kterou HGSS získává ještě zcela novej rozměr - nicméně sám jsem hrál bez ní, takže se nemohu vyjádřit :-)
MÍNUSY:
1) HGSS maj fantastický množství obsahu, ale je fakt, že příběh je oproti třeba Black/White nebo Sun/Moon velmi fádní až nijakej. Johto samotný je taky oproti novějším regionům (Hoenn, Sinnoh, Unova, Alola) méně výrazný a zapamatovatelný.
2) Pomalost - týká se to hlavně soubojů v trávě, který jsou hlavně při použití bicyklu nepříjemně častý a jejich spuštění/opuštění trvá zbytečně dlouho.
3) Pro někoho zbytečně tuhá level curve před Elite 4 - z mý zkušenosti jsem s jedním stabilním týmem byl před Elite 4 někde kolem Levelu 40, Elite 4 leaders maj nicméně Pokémony cca Lv45-50. I love me some challenge a to vítězství pak chutná mnohem líp (v Kanto se navíc křivka zas trochu sníží), ale pro někoho méně zkušenýho to bude znamenat nutnost nepříjemnýho grindu před Elite 4.
4)... s tím souvisí i fakt, že spoustu pokémonů jako Togetic nebo Magmar je téměř nemožný před Elite 4 evolvovat, takže mít silnej tým je v týhle fázi hry poměrně těžký (dvojnásob pokud nemáte možnost vytradeovat s někým svou Kadabru nebo Gravelera). (Na druhou stranu tak člověk nemá blbej pocit, pokud použije těžce odlovenýho Ho-Oha nebo Lugii - i s nima se zapotíte. Červenej Gyarados se taky hodně hodí :-)
Ve zkratce - legální kopie HGSS na 3DS-ko/DS-ko se dneska dá sehnat opravdu jen velmi složitě (resp. jde to draze na ebay a podobně, ale chce to hlídat si, aby nešlo o fejk), ale jsem rád, že se mi to před pár lety povedlo - ze všech pokéher je to ta, kde jsem strávil snad nejvíc herního času (endgame v Battle Frontier ukousla slušnou část) a šlo o čas velmi příjemnej a zábavnej.
Za mě se jedná o pokémonní klenot z doby, kterou dneska neváhám označit za zlatou éru týhle série.
Pro: OBSAH, OBSAH, OBSAH. nesmírně poctivej, kvalitní remake se spoustou starýho i novýho contentu. poctivá obtížnost, nelineárnost, hra, která v zásadě nezastarala.
Proti: příběhově nevýrazný, místy zbytečně pomalý, trochu nemilosrdná obtížnost před Elite 4