Byla jsem poslána staršími, abych Tě povolala…
Příběh Bobbina, toho který má přinést zkázu nejen cechu Tkalců, ale celému světu této poetické hry, začíná na sklonku jeho sedmnáctých narozenin při pozorování východu slunce nad vesnicí, ve které žije. Hra začíná mírumilovně s reálnou hrozbou na pozadí, končí ale přesně obráceně - zlo nabývá obřích rozměrů, lidé umírají a hlavní hrdina se vtělí do další formy svého bytí, zanechajíc tak svět napospas mrtvým… Jo, i když Loom působí nevinně, konec hry ukáže přesný opak.
C-D-D-E
Hratelnost Loomu je založená na minihrách, kdy hráč musí pozorně naslouchat hudebním tónům, zapisovat si je a poté je interpretovat pomocí své hole. Není zde žádný inventář, není zde žádné kombinování předmětů. Vše je pouze o rozhovorech, o průzkumu a o hraní krátkých tónů, které Bobbina posunou opět o kus dále. Tóny hrané na Bobbinovu hůl mají různé magické schopnosti a tak lze pomocí not uzdravovat zraněné i mrtvé, vypouštět vodu, pokud to bude potřeba, otevírat dveře a podobně. Samotný hráč ve hře vůbec nesahá k násilí, třeba takového draka se zbaví tak, že pomocí tónů ho uspí a poté pod ním hromadu zlata promění ve slámu, kterou si spící drak svým dechem zapálí a tak raději uletí. Ke spoustě činností navíc hra dodá nápovědu v podobě vidění budoucnosti v po světě rozmístěných koulí. Neříkám, že se ve hře nejde zaseknout, pokud se tak přesto stane, není to většinou chyba hry, ale spíše nevšímavost hráče. Většina úkonů je logická a dá se na ně přijít.
EGA vs VGA
Na GOGu, odkud hru mám já, je k dispozici VGA verze hry. Je na první pohled rozhodně hezčí, jak stará EGA verze, + navíc obsahuje výborný dabing. Nicméně chybí v ní některé animace, chybí v ní některá hudba, jsou v ní zkrácené některé dialogy. Herně je tedy VGA verze horší a pouze v EGA verzi si hráč užije Loom tak, jak ho zamýšleli autoři.
EGA verzi jsem si tedy po dohrání prošel v rámci gameplay videa a užíval si rozdíly, které mezi oběma verzemi jsou. A nutno podotknout, že i starší EGA verze vypadá v rámci možností velmi dobře.
Jednoho dne se opět potkáme!
Poslední věta ve hře. Bohužel, z plánované trilogie sešlo a hra se tak nikdy pokračování nedočkala. Loom zůstal ve svém poetickém vyprávění osamocen a hráči se nikdy nedozvěděli, a asi nikdy nedozví, jak příběh pokračoval po velkém finále. A i když je to škoda, protože příběh není uzavřený, určitě Loom doporučuji vyzkoušet. Je to na první pohled milá a pohodově hratelná adventura, která v sobě ukrývá unikátní hratelnost a hlubší myšlenky, než se na první pohled může zdát.
Příběh Bobbina, toho který má přinést zkázu nejen cechu Tkalců, ale celému světu této poetické hry, začíná na sklonku jeho sedmnáctých narozenin při pozorování východu slunce nad vesnicí, ve které žije. Hra začíná mírumilovně s reálnou hrozbou na pozadí, končí ale přesně obráceně - zlo nabývá obřích rozměrů, lidé umírají a hlavní hrdina se vtělí do další formy svého bytí, zanechajíc tak svět napospas mrtvým… Jo, i když Loom působí nevinně, konec hry ukáže přesný opak.
C-D-D-E
Hratelnost Loomu je založená na minihrách, kdy hráč musí pozorně naslouchat hudebním tónům, zapisovat si je a poté je interpretovat pomocí své hole. Není zde žádný inventář, není zde žádné kombinování předmětů. Vše je pouze o rozhovorech, o průzkumu a o hraní krátkých tónů, které Bobbina posunou opět o kus dále. Tóny hrané na Bobbinovu hůl mají různé magické schopnosti a tak lze pomocí not uzdravovat zraněné i mrtvé, vypouštět vodu, pokud to bude potřeba, otevírat dveře a podobně. Samotný hráč ve hře vůbec nesahá k násilí, třeba takového draka se zbaví tak, že pomocí tónů ho uspí a poté pod ním hromadu zlata promění ve slámu, kterou si spící drak svým dechem zapálí a tak raději uletí. Ke spoustě činností navíc hra dodá nápovědu v podobě vidění budoucnosti v po světě rozmístěných koulí. Neříkám, že se ve hře nejde zaseknout, pokud se tak přesto stane, není to většinou chyba hry, ale spíše nevšímavost hráče. Většina úkonů je logická a dá se na ně přijít.
EGA vs VGA
Na GOGu, odkud hru mám já, je k dispozici VGA verze hry. Je na první pohled rozhodně hezčí, jak stará EGA verze, + navíc obsahuje výborný dabing. Nicméně chybí v ní některé animace, chybí v ní některá hudba, jsou v ní zkrácené některé dialogy. Herně je tedy VGA verze horší a pouze v EGA verzi si hráč užije Loom tak, jak ho zamýšleli autoři.
EGA verzi jsem si tedy po dohrání prošel v rámci gameplay videa a užíval si rozdíly, které mezi oběma verzemi jsou. A nutno podotknout, že i starší EGA verze vypadá v rámci možností velmi dobře.
Jednoho dne se opět potkáme!
Poslední věta ve hře. Bohužel, z plánované trilogie sešlo a hra se tak nikdy pokračování nedočkala. Loom zůstal ve svém poetickém vyprávění osamocen a hráči se nikdy nedozvěděli, a asi nikdy nedozví, jak příběh pokračoval po velkém finále. A i když je to škoda, protože příběh není uzavřený, určitě Loom doporučuji vyzkoušet. Je to na první pohled milá a pohodově hratelná adventura, která v sobě ukrývá unikátní hratelnost a hlubší myšlenky, než se na první pohled může zdát.
Pro: Příjemná vizuální stránka, hezká hudba, hudební minihry,
Proti: Krátká herní doba, příběh je neukončený, minimum zvuků,