Jaké hodnocení dát hře, která je obrovsky zábavná, ale zároveň se v ní vyskytují příšerné glitche kazící celý zážitek? Můžu odhlédnout od technických chyb a dát maximum bodů za to, jak skvělý má multiplayer, přístupný i pro naprosté začátečníky. Anebo mám ignorovat desítky hodin zábavy a vpálit jí pomyslný „odpad“, protože glitch, který vám znemožní dokončit hru na 100 %, je z mého pohledu neodpustitelným selháním tvůrců?
Začnu tím pozitivním. LEGO Harry Potter je první hrou, kterou jsem od začátku až do konce dohrál se svou přítelkyní!:)) Ta, traumatizovaná zkušenostmi z dětství se starším bratrem, považovala gamery za cholerické psychopaty, proto zpočátku pomalu ani nechtěla být ve stejné místnosti, když jsem si nějakou hru zapnul:)) A už vůbec neměla zájem si něco sama zkusit, zkrátka jí celé „videohraní“ přišlo jako poměrně stupidní činnost, která člověka mění v monstrum.
Proto jsem věděl, že potřebuju nějaký trik, jak jí ke hraní nalákat. A jelikož je Harry Potter srdcovkou celé mojí generace, která spojuje „holky i kluky“, padla volba na něj. Lego hry znám už z dřívějška (na PS3 jsem hrál s o 10 let mladším bráchou Star Wars a Batmana), takže vím, že jde o ideální volbu pro začátečníky. Pobíháte si v hezky udělaných prostředích, ničíte spoustu věcí, stavíte, řešíte přiměřeně snadné/složité hádanky, sbíráte odměny a nic moc vám při tom všem nehrozí. Je to zkrátka relax, žádný stres.
Takže tohle zafungovalo nad očekávání. Úvodní obavy se rychle rozplynuly, přítelkyně pochopila, že nebudu prohazovat ovladač televizí kdykoliv někde spadne nebo něco špatně postaví, a oba jsme si to obrovsky užili. Dokonce natolik, že jsme se rozhodli hru dokončit na 100 %, tzn. odemknout všechny postavy, posbírat všechny zlaté cihly a zkrátka prošmejdit každý kout Bradavic i přilehlých pozemků. Což by mě zpočátku ani náhodou nenapadlo, že se něco takového může stát. Jenže člověk míní...
...a herní vývojáři z Traveller‘s Tales mění!:)) I když se v době vydání na Switch jednalo už o 8 let starou hru, přesto trpí zásadními problémy technického rázu. Dvakrát nebo třikrát se stalo, že prostě spadla, což se mi na jakékoliv konzoli přihodilo naposledy tak dekádu nazpět. Asi dvakrát jsme museli vypínat kvůli zaseknuté postavě, kterou nešlo osvobodit z místa, kde zůstala trčet. Dost problematická je chvílemi také kamera. Několikrát jsme vůbec neviděli, že jsou někde ještě nějaké dveře či průchod, bylo to zcela mimo zorné pole.
To všechno se dá přežít, prostě si zjistíte na netu, v čem je problém, nebo restartujete hru a jedete dál. Ale jeden glitch nevyřešíte ani nijak neobejdete. Je to game breaker a když jste kompletista a máte tu smůlu, že na něj narazíte, musíte začít hrát znovu od nuly. Zabrání vám totiž v získání zlaté cihly, čímž nemáte šanci vše dokončit na 100 %, neodemkne se vám úplně finální bonusový level a nezískáte ani poslední odměny.
Takže pozor, tahle šílená chyba se stane ve druhém ročníku, na Hagridově zahrádce, kde Ron zvrací slimáky. Děláte tam spoustu věcí, díky čemuž získáte tři velké kusy čehosi, z čeho pak sestavíte obrovskou slánku. Jenže!! Pokud hrajete ve dvou, a začnete ty kusy za použití kouzla Wingardium Leviosa zvedat oba současně, ze tří kusů se najednou stanou čtyři... a vy jste v háji. Toho čtvrtého už se nezbavíte a slánku kvůli němu nedokážete sestavit. Pokud se pletu a tahle situace má nějaké řešení, určitě mi prosím dejte vědět. Ale já ho nikde nenašel.
Můžete naštěstí pokračovat ve hře a zdárně ji dokončit, jedná se jen o vedlejší úkol. Ale pokud jste sběrateli trofejí, máte před sebou neřešitelný problém, a bude pro vás lepší začít znovu od začátku. Protože v této fázi se úplný restart ještě dá přežít. Každopádně za mě nepochopitelná chyba, která mi otrávila celý dojem z hraní. Přitom o ní lidé psali na různých fórech už v roce 2010, přesto s tím pro nové vydání na Switch nebyl schopen ani ochoten nikdo nic udělat. Takže za tohle obrovský palec dolů a vztyčený prostředníček k tomu!
Závěrem dodám, že nevýhodu Lego Harryho Pottera představuje určitá monotónnost prostředí a nevýraznost jednotlivých postav. Samotné Bradavice jsou krásné a je radost je prozkoumávat, ale krom zasněžených Prasinek a návštěvy u Weasleových je každý exteriér stejně šedý a pošmourný. V tom má třeba Lego Star Wars se svou galerií pestrých postav i světů hodně navrch.
No nic, dokončili jsme s přítelkyní hru na 97,8 % a já myslím, že na společnou premiéru to je více než solidní výsledek!:)) Ale vývojářům musím dát za ty prasácké chyby mnohem nižší cifru, navzdory celkové zábavnosti.
PS: Mé další recenze a články nejen o hrách najdete na Instagramu, profil instageek_cz
PPS: Nakonec jsem hodnocení ze 60 % zvedl na 70 %, protože navzdory tomu jednomu fatálnímu glitchi to opravdu je zábava, kterou si ve dvou užijete i s fanouškem Harry Pottera, který nikdy předtím hry nehrál.
Začnu tím pozitivním. LEGO Harry Potter je první hrou, kterou jsem od začátku až do konce dohrál se svou přítelkyní!:)) Ta, traumatizovaná zkušenostmi z dětství se starším bratrem, považovala gamery za cholerické psychopaty, proto zpočátku pomalu ani nechtěla být ve stejné místnosti, když jsem si nějakou hru zapnul:)) A už vůbec neměla zájem si něco sama zkusit, zkrátka jí celé „videohraní“ přišlo jako poměrně stupidní činnost, která člověka mění v monstrum.
Proto jsem věděl, že potřebuju nějaký trik, jak jí ke hraní nalákat. A jelikož je Harry Potter srdcovkou celé mojí generace, která spojuje „holky i kluky“, padla volba na něj. Lego hry znám už z dřívějška (na PS3 jsem hrál s o 10 let mladším bráchou Star Wars a Batmana), takže vím, že jde o ideální volbu pro začátečníky. Pobíháte si v hezky udělaných prostředích, ničíte spoustu věcí, stavíte, řešíte přiměřeně snadné/složité hádanky, sbíráte odměny a nic moc vám při tom všem nehrozí. Je to zkrátka relax, žádný stres.
Takže tohle zafungovalo nad očekávání. Úvodní obavy se rychle rozplynuly, přítelkyně pochopila, že nebudu prohazovat ovladač televizí kdykoliv někde spadne nebo něco špatně postaví, a oba jsme si to obrovsky užili. Dokonce natolik, že jsme se rozhodli hru dokončit na 100 %, tzn. odemknout všechny postavy, posbírat všechny zlaté cihly a zkrátka prošmejdit každý kout Bradavic i přilehlých pozemků. Což by mě zpočátku ani náhodou nenapadlo, že se něco takového může stát. Jenže člověk míní...
...a herní vývojáři z Traveller‘s Tales mění!:)) I když se v době vydání na Switch jednalo už o 8 let starou hru, přesto trpí zásadními problémy technického rázu. Dvakrát nebo třikrát se stalo, že prostě spadla, což se mi na jakékoliv konzoli přihodilo naposledy tak dekádu nazpět. Asi dvakrát jsme museli vypínat kvůli zaseknuté postavě, kterou nešlo osvobodit z místa, kde zůstala trčet. Dost problematická je chvílemi také kamera. Několikrát jsme vůbec neviděli, že jsou někde ještě nějaké dveře či průchod, bylo to zcela mimo zorné pole.
To všechno se dá přežít, prostě si zjistíte na netu, v čem je problém, nebo restartujete hru a jedete dál. Ale jeden glitch nevyřešíte ani nijak neobejdete. Je to game breaker a když jste kompletista a máte tu smůlu, že na něj narazíte, musíte začít hrát znovu od nuly. Zabrání vám totiž v získání zlaté cihly, čímž nemáte šanci vše dokončit na 100 %, neodemkne se vám úplně finální bonusový level a nezískáte ani poslední odměny.
Takže pozor, tahle šílená chyba se stane ve druhém ročníku, na Hagridově zahrádce, kde Ron zvrací slimáky. Děláte tam spoustu věcí, díky čemuž získáte tři velké kusy čehosi, z čeho pak sestavíte obrovskou slánku. Jenže!! Pokud hrajete ve dvou, a začnete ty kusy za použití kouzla Wingardium Leviosa zvedat oba současně, ze tří kusů se najednou stanou čtyři... a vy jste v háji. Toho čtvrtého už se nezbavíte a slánku kvůli němu nedokážete sestavit. Pokud se pletu a tahle situace má nějaké řešení, určitě mi prosím dejte vědět. Ale já ho nikde nenašel.
Můžete naštěstí pokračovat ve hře a zdárně ji dokončit, jedná se jen o vedlejší úkol. Ale pokud jste sběrateli trofejí, máte před sebou neřešitelný problém, a bude pro vás lepší začít znovu od začátku. Protože v této fázi se úplný restart ještě dá přežít. Každopádně za mě nepochopitelná chyba, která mi otrávila celý dojem z hraní. Přitom o ní lidé psali na různých fórech už v roce 2010, přesto s tím pro nové vydání na Switch nebyl schopen ani ochoten nikdo nic udělat. Takže za tohle obrovský palec dolů a vztyčený prostředníček k tomu!
Závěrem dodám, že nevýhodu Lego Harryho Pottera představuje určitá monotónnost prostředí a nevýraznost jednotlivých postav. Samotné Bradavice jsou krásné a je radost je prozkoumávat, ale krom zasněžených Prasinek a návštěvy u Weasleových je každý exteriér stejně šedý a pošmourný. V tom má třeba Lego Star Wars se svou galerií pestrých postav i světů hodně navrch.
No nic, dokončili jsme s přítelkyní hru na 97,8 % a já myslím, že na společnou premiéru to je více než solidní výsledek!:)) Ale vývojářům musím dát za ty prasácké chyby mnohem nižší cifru, navzdory celkové zábavnosti.
PS: Mé další recenze a články nejen o hrách najdete na Instagramu, profil instageek_cz
PPS: Nakonec jsem hodnocení ze 60 % zvedl na 70 %, protože navzdory tomu jednomu fatálnímu glitchi to opravdu je zábava, kterou si ve dvou užijete i s fanouškem Harry Pottera, který nikdy předtím hry nehrál.
Pro: Perfektní multiplayer, který si s úplnými nováčky užijí i zkušení hráči, fanoušky Harryho Pottera nadchne detailní převedení jeho příběhů do Lego světa.
Proti: Otravné technické chyby a jeden neřešitelný glitch, který vám, pokud na něj narazíte, zabrání dokončit hru na 100 %.