Je mi velice líto , že hru s potenciálem být celkem zábavnou závodní arkádou musím ohodnotit podstatně hůře než její předchůdce . Jejím největším problémem je nevyváženost . Vysvětlím , jen co popíšu nějaké klady .
Stejně jako ve hře SCAR jsou zde hezké tratě , jak mimoměstské tak i závodní , některé jsou dokonce stejné . Také aut různých výkonnostních kategorií je celkem dost a až na výjimky se chovají uvěřitelně . Zhruba 2/3 kariéry je skvěle hratelná , zábavná a chytlavá . Počasí se během závodů nemění , ale to při tak krátkých závodech čítajících pár okruhů vůbec nevadí . Alespoň v některých závodech je slunečno a v jiných déšť . Jízda v dešti vyžaduje podstatně opatrnější ovládání .
Pro mne zcela zbytečné je vyhrávání doplňků jako helma , rukavice , boty či oděv . Tyto doplňky mají měnit aspekty mého závodění jako odolnost vůči stresu či schopnost vystresovat jiné závodníky .
Zbytečné a otravné jsou i filmové sekvence v jezdecké škole které se nedají přeskočit , jen protrpět . Připadá mi to , jako kdyby vývojáři chtěli využít potenciál tehdejších počítačů a konzol a namísto textu který je nutno odkliknout po přečtení , dali natočit filmečky s profi jezdcem .
Namísto těchhle blbostí mohli autoři popracovat na jízdním modelu aut ovládaných počítačem , který je bohužel odlišný od hráčova . Přišel jsem na to tak , že se mi nezdálo chování stejných modelů aut ( Audi A4 , Opel Vectra ) protivníků na okruzích jako Hockenheim či Donington . Protivníci mají naprogramovanou odlišnou fyziku svých vozů v porovnání s hráčovou . Například pravá zatáčka 90° : zatímco já musím dodržet správné nájezdové a výjezdové úhly a rychlosti , protivníci nikoliv a klidně si jezdí středem tratě! kde v pohodě drží stopu a zrychlují tam , kde by měli jít (a kde bych já šel) do přetáčivého smyku . Co je horší , takovéto nefér chování mne nutí používat prostředky jako schválné bourání do protivníků v zatáčkách a vytlačování z trati , za které bych měl být penalizován . Po prvních nárazech se z motoru začne kouřit a po dalších může být auto na šrot .
Co se týče nevyváženosti hry , spočívá v tom , že jedna její část se hraje báječně , auta se chovají uvěřitelně a závody jsou napínavé . Druhou část jako kdyby vyráběl jiný tým vývojářů , je zbytečně obtížná (100+ opakování k dosažení postupu) .
Další věcí , která mne nemile zaskočila , je chování Mercedesů SL 55 AMG a SLK 55 AMG . Oproti skutečným mají slabé zrychlení , dosahují nízkou maximální rychlost , jsou neochotné zatáčet a mají extrémně dlouhou brzdní dráhu . Protože jsem v těchto modelech ve skutečnosti nejezdil a nevěřil jsem , že jsou to auta s tak slabými výkony , podíval jsem se na všechny dostupné recenze SL (K) 55 AMG . Podle mého očekávání , v recenzích byly oba modely hodně nadprůměrné a to i v testech se zaujatými Brity typu Jeremy Clarkson . Vypadá to , jako kdyby autoři byli vůči těmto modelům zaujatí a naprogramovali je jako nepoužitelné šroty se kterými je utrpení jezdit , zatím co ve skutečnosti je tomu naopak .
Stejně jako ve hře SCAR jsou zde hezké tratě , jak mimoměstské tak i závodní , některé jsou dokonce stejné . Také aut různých výkonnostních kategorií je celkem dost a až na výjimky se chovají uvěřitelně . Zhruba 2/3 kariéry je skvěle hratelná , zábavná a chytlavá . Počasí se během závodů nemění , ale to při tak krátkých závodech čítajících pár okruhů vůbec nevadí . Alespoň v některých závodech je slunečno a v jiných déšť . Jízda v dešti vyžaduje podstatně opatrnější ovládání .
Pro mne zcela zbytečné je vyhrávání doplňků jako helma , rukavice , boty či oděv . Tyto doplňky mají měnit aspekty mého závodění jako odolnost vůči stresu či schopnost vystresovat jiné závodníky .
Zbytečné a otravné jsou i filmové sekvence v jezdecké škole které se nedají přeskočit , jen protrpět . Připadá mi to , jako kdyby vývojáři chtěli využít potenciál tehdejších počítačů a konzol a namísto textu který je nutno odkliknout po přečtení , dali natočit filmečky s profi jezdcem .
Namísto těchhle blbostí mohli autoři popracovat na jízdním modelu aut ovládaných počítačem , který je bohužel odlišný od hráčova . Přišel jsem na to tak , že se mi nezdálo chování stejných modelů aut ( Audi A4 , Opel Vectra ) protivníků na okruzích jako Hockenheim či Donington . Protivníci mají naprogramovanou odlišnou fyziku svých vozů v porovnání s hráčovou . Například pravá zatáčka 90° : zatímco já musím dodržet správné nájezdové a výjezdové úhly a rychlosti , protivníci nikoliv a klidně si jezdí středem tratě! kde v pohodě drží stopu a zrychlují tam , kde by měli jít (a kde bych já šel) do přetáčivého smyku . Co je horší , takovéto nefér chování mne nutí používat prostředky jako schválné bourání do protivníků v zatáčkách a vytlačování z trati , za které bych měl být penalizován . Po prvních nárazech se z motoru začne kouřit a po dalších může být auto na šrot .
Co se týče nevyváženosti hry , spočívá v tom , že jedna její část se hraje báječně , auta se chovají uvěřitelně a závody jsou napínavé . Druhou část jako kdyby vyráběl jiný tým vývojářů , je zbytečně obtížná (100+ opakování k dosažení postupu) .
Další věcí , která mne nemile zaskočila , je chování Mercedesů SL 55 AMG a SLK 55 AMG . Oproti skutečným mají slabé zrychlení , dosahují nízkou maximální rychlost , jsou neochotné zatáčet a mají extrémně dlouhou brzdní dráhu . Protože jsem v těchto modelech ve skutečnosti nejezdil a nevěřil jsem , že jsou to auta s tak slabými výkony , podíval jsem se na všechny dostupné recenze SL (K) 55 AMG . Podle mého očekávání , v recenzích byly oba modely hodně nadprůměrné a to i v testech se zaujatými Brity typu Jeremy Clarkson . Vypadá to , jako kdyby autoři byli vůči těmto modelům zaujatí a naprogramovali je jako nepoužitelné šroty se kterými je utrpení jezdit , zatím co ve skutečnosti je tomu naopak .
Pro: místami je to docela zábavná závodní arkáda, chytlavá, strhující
Proti: hra jako celek je co se obtížnosti týče extrémně nevyvážená; hráč má zcela odlišný model chování aut než protivníci; Mercedesy SL a SLK 55 AMG jsou ve hře nepoužitelné