Injustice: Gods Among Us jsem dlouho odkládal. Přestože mám superhrdiny od DC rád, nikdy jsem nebyl přímo fanouškem bojových her. V posledních pár letech jsem si ale k tomu žánru přeci jen našel cestu (převážně skrze poslední dva dály série Mortal Kombat), a tak jsem si řekl, že je konečně čas na Injustice.
Grafika hry na první pohled není žádná zázrak, musíme ale brát v potaz, že se jednalo o titul běžící na PlayStationu 3, Xboxu 360 a WiiU. S tímto vědomím se pak nejedná o nic strašného, ba naopak. Samotné souboje po grafické stránce nevypadají vůbec špatně, i když některé animace mohou vypadat kostrbatě. Největší šok proběhne ale po přechodu na cutscény, které jsou nižšího rozlišení. Navíc se mi nejednou stalo, že se na mém PS4 začala cutscéna sekat, a to vzhledem k formě jejího provedení opravdu nechápu.
Příběh jako samotný je jednoduchý, což u hry jako takové nevidím jako problém. Místy mi ale přijde, že tvůrci trochu nevěděli, jestli se vydat směrem ukázat co nejvíce postav, nebo se soustředit na pár hlavních. Máme tu proto momenty, kde se nám tu objeví asi minutová dějová linky mezi Batmanem a Catwomen, která je tu zkrátka jen proto, aby se tu mihla další známá postava, na druhou stranu tu za některé postavy nebo proti nim bojujeme vícekrát, než je potřeba. Zároveň mnoho hratelných postav zůstává po příběhové stránce nevyužitých a já si říkám, opravdu bylo nutné, aby tolik hrdinů bojovalo samo proti sobě? V určité části se pak příběh dostane do stereotypu, kde má skupina hrdinů nějaký plán a vydají se ho zrealizovat. A vy v tu chvíli už přesně čekáte, že tam potkáte ty dva záporáky, kteří se nějak zbaví zbytku vaší skupiny, abyste vy mohli mít přesně dva souboje, než se zase děj někam pohne.
Je mi ale jasné, že většina z hráčů nebude hrát Injustice kvůli příběhu, ale chtějí za legendární komiksovou postavu zbušit druhou přesílenou postavu. Výběr charakterů, jak jsem už trochu nakousl v předchozím odstavci, je opravdu rozsáhlý. Potěší také alternativní skiny z komiksů nebo třeba ze seriálu Arrow. Na druhou stranu zamrzí, že si skiny nemůžete prohlédnout už při jejich výběru a vidíte je teprve na začátku souboje.
Se souboji navíc přichází můj největší problém. Obtížnost a síla jednotlivých postav je dost nevyrovnaná. Je to dost vidět u speciálních schopností, kde vedle velkého množství zajímavých a užitečných lze nalézt některé, jež jsou vyloženě zbytečné. Také mi přijde, že hra nereaguje tak precizně na pohyby analogových páček, jak by mohla. Na druhou stranu je tu i mechanika, kterou jsou si vysloveně užíval, konkrétně rozdělení mapy na více částí. Pokud protivníka u kraje mapy udeříte jedním ze specifických typů útoků, prohodíte ho pomocí tematické a efektní animace do jiné části, kde váš souboj standardně pokračuje.
Kromě příběhu a jednotlivých soubojů hra umožňuje také multiplayer, a to jak lokální, tak online. Nechybí ale ani variace na věže z Mortal Kombatu. Máte tu na výběr z velkého počtu možností. Náhodná sekvence soupeřů je klasika. Můžete ale také zkusit porazit celou Justice League nebo další speciální sestavy. Kvůli výše zmíněným problémům jsem k tomu ale upřímně neměl moc motivaci.
Hra Injustice: Gods Among Us má dost problémů. Rozhodně bych ji ale neoznačil za vyloženě špatnou hru. V dnešní době, kdy ale existuje mnoho jiných bojových her, hlavně ale nevidím úplně důvod, pokud zrovna nejste fanoušky superhrdinů, proč ji vůbec hrát.
Grafika hry na první pohled není žádná zázrak, musíme ale brát v potaz, že se jednalo o titul běžící na PlayStationu 3, Xboxu 360 a WiiU. S tímto vědomím se pak nejedná o nic strašného, ba naopak. Samotné souboje po grafické stránce nevypadají vůbec špatně, i když některé animace mohou vypadat kostrbatě. Největší šok proběhne ale po přechodu na cutscény, které jsou nižšího rozlišení. Navíc se mi nejednou stalo, že se na mém PS4 začala cutscéna sekat, a to vzhledem k formě jejího provedení opravdu nechápu.
Příběh jako samotný je jednoduchý, což u hry jako takové nevidím jako problém. Místy mi ale přijde, že tvůrci trochu nevěděli, jestli se vydat směrem ukázat co nejvíce postav, nebo se soustředit na pár hlavních. Máme tu proto momenty, kde se nám tu objeví asi minutová dějová linky mezi Batmanem a Catwomen, která je tu zkrátka jen proto, aby se tu mihla další známá postava, na druhou stranu tu za některé postavy nebo proti nim bojujeme vícekrát, než je potřeba. Zároveň mnoho hratelných postav zůstává po příběhové stránce nevyužitých a já si říkám, opravdu bylo nutné, aby tolik hrdinů bojovalo samo proti sobě? V určité části se pak příběh dostane do stereotypu, kde má skupina hrdinů nějaký plán a vydají se ho zrealizovat. A vy v tu chvíli už přesně čekáte, že tam potkáte ty dva záporáky, kteří se nějak zbaví zbytku vaší skupiny, abyste vy mohli mít přesně dva souboje, než se zase děj někam pohne.
Je mi ale jasné, že většina z hráčů nebude hrát Injustice kvůli příběhu, ale chtějí za legendární komiksovou postavu zbušit druhou přesílenou postavu. Výběr charakterů, jak jsem už trochu nakousl v předchozím odstavci, je opravdu rozsáhlý. Potěší také alternativní skiny z komiksů nebo třeba ze seriálu Arrow. Na druhou stranu zamrzí, že si skiny nemůžete prohlédnout už při jejich výběru a vidíte je teprve na začátku souboje.
Se souboji navíc přichází můj největší problém. Obtížnost a síla jednotlivých postav je dost nevyrovnaná. Je to dost vidět u speciálních schopností, kde vedle velkého množství zajímavých a užitečných lze nalézt některé, jež jsou vyloženě zbytečné. Také mi přijde, že hra nereaguje tak precizně na pohyby analogových páček, jak by mohla. Na druhou stranu je tu i mechanika, kterou jsou si vysloveně užíval, konkrétně rozdělení mapy na více částí. Pokud protivníka u kraje mapy udeříte jedním ze specifických typů útoků, prohodíte ho pomocí tematické a efektní animace do jiné části, kde váš souboj standardně pokračuje.
Kromě příběhu a jednotlivých soubojů hra umožňuje také multiplayer, a to jak lokální, tak online. Nechybí ale ani variace na věže z Mortal Kombatu. Máte tu na výběr z velkého počtu možností. Náhodná sekvence soupeřů je klasika. Můžete ale také zkusit porazit celou Justice League nebo další speciální sestavy. Kvůli výše zmíněným problémům jsem k tomu ale upřímně neměl moc motivaci.
Hra Injustice: Gods Among Us má dost problémů. Rozhodně bych ji ale neoznačil za vyloženě špatnou hru. V dnešní době, kdy ale existuje mnoho jiných bojových her, hlavně ale nevidím úplně důvod, pokud zrovna nejste fanoušky superhrdinů, proč ji vůbec hrát.
Pro: velké množství postav, alternativní skiny, poměrně velké možností herních módů, mapa složena z více částí, pro fanoušky tématika
Proti: příběh nevyužívající svůj potenciál, nevybalancovaná hratelnost, chybějící možnost ukázky skinu před soubojem