Původní Magicku jsem nikdy nehrál, viděl jsem ale dost videí na to, aby mi koncept hry přišel zajímavý. Když jsem tedy v rámci PlayStation Plus získal druhý díl, měl jsem poměrně velkou radost. Bohužel mě v té době neměl úplně s kým hrát, jelikož s náhodnými lidmi online kooperativní hry moc nehraji, a hraní sólo mě zde moc nenadchlo. Znovu jsem se k hře dostal až letos s přítelkyní a snad nebude vadit, že mírně vyspoileruji svůj výsledný verdikt, když řeknu, že jsem si to neskutečně užil.
Hra má příjemnou obtížnost, která vám nedá nic úplně zadarmo, a vy tak na plné čáře otestujete, jak jste schopní se svými spoluhráči kooperovat. I proto je za mě lepší hrát s někým, na koho jste zvyklí. Koncept kouzel funguje minimálně v základu dost intuitivně a rychle pochopíte, jak sesílat efektivní útočná i obraná kouzla. Neskutečně se mi líbí interakce s okolím, například možnost zelektrizovat nebo zmrazit vodu, a to jak v boji, tak u logických hádanek.
Příběh je asi jednou z těch slabších částí hry. Jednotlivé postavy nemají přespříliš zajímavé charaktery a často ani dostatečně naznačené motivace. Svět je takovou zvláštní kombinací severské mytologie, se kterou se během posledních let roztrhl pytel (a to je jedině dobře), a všeho možného, co se sebou nijak nesouvisí. Vše je to ale obaleno humorem, k němu padnoucím vizuálem a příjemnou hudbou. Třeba Dunka Dunka z hlavy jen tak nedostanu. Ve výsledku to díky tomu působí vlastně i uceleně a příjemně.
Jednotlivé úrovně jsou primárně lineární, rozhodně ale nabádají k průzkumu. Můžete nalézt nové róby, hole nebo zbraně, které hlavně u hry více hráčů umožňují vytvářet zajímavé buildy, jestli to tedy s tímto omezenějším množství možností mohu tak nazvat, a můžete tak omezit například svůj vzájemný friendly fire nebo jeden z vás může být healer, zatímco druhý jet naplno do útočných živlů.
Magicka 2 je podle mě skvělou hrou pro víc hráčů, ať už hrajete společně na jednom zařízení, nebo každý na svém. Jedná se navíc o jeden z těch originálnějších titulů, který za sebe mohu s čistým srdcem doporučit.
Hra má příjemnou obtížnost, která vám nedá nic úplně zadarmo, a vy tak na plné čáře otestujete, jak jste schopní se svými spoluhráči kooperovat. I proto je za mě lepší hrát s někým, na koho jste zvyklí. Koncept kouzel funguje minimálně v základu dost intuitivně a rychle pochopíte, jak sesílat efektivní útočná i obraná kouzla. Neskutečně se mi líbí interakce s okolím, například možnost zelektrizovat nebo zmrazit vodu, a to jak v boji, tak u logických hádanek.
Příběh je asi jednou z těch slabších částí hry. Jednotlivé postavy nemají přespříliš zajímavé charaktery a často ani dostatečně naznačené motivace. Svět je takovou zvláštní kombinací severské mytologie, se kterou se během posledních let roztrhl pytel (a to je jedině dobře), a všeho možného, co se sebou nijak nesouvisí. Vše je to ale obaleno humorem, k němu padnoucím vizuálem a příjemnou hudbou. Třeba Dunka Dunka z hlavy jen tak nedostanu. Ve výsledku to díky tomu působí vlastně i uceleně a příjemně.
Jednotlivé úrovně jsou primárně lineární, rozhodně ale nabádají k průzkumu. Můžete nalézt nové róby, hole nebo zbraně, které hlavně u hry více hráčů umožňují vytvářet zajímavé buildy, jestli to tedy s tímto omezenějším množství možností mohu tak nazvat, a můžete tak omezit například svůj vzájemný friendly fire nebo jeden z vás může být healer, zatímco druhý jet naplno do útočných živlů.
Magicka 2 je podle mě skvělou hrou pro víc hráčů, ať už hrajete společně na jednom zařízení, nebo každý na svém. Jedná se navíc o jeden z těch originálnějších titulů, který za sebe mohu s čistým srdcem doporučit.
Pro: mechanika kouzlení, příjemná obtížnost, audiovizuál, humor, lokální i online multiplayer
Proti: slabší příběh, takřka potřeba mít na hru kamarády