Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

  • PC 90
Dungeon Master je skvělá hra a i při nedávném hraní si obhájil svou pověst. Druhý díl je považovaný za povedené pokračování lepší snad ve všech směrech. Oba díly jsem hrál už kdysi, jedničku dokonce několikrát, naopak ke dvojce jsem se vrátil až nyní. Začátek působí skvěle. Grafika urazila kus cesty a je opravdu na co koukat. Po několika menších prostorách následuje část na povrchu - tenkrát skvělé překvapení. Dnes jsou venkovní lokace již běžné, ale i tak jde po prvním díle o příjemné oživení. Atmosféru navíc dokresluje počasí a když začne pršet a všude kolem lítat blesky, jde o jedinečný zážitek. Déšť navíc komplikuje orientaci, naštěstí v tom zde může pomoci mapa. Ta je zde provedena perfektně, nejde o žádnou nepochopitelnou funkci. Postavy mohou najít tabulku ukazující nejbližší okolí. Tabulek je několik druhů a mají různé funkce, od ukazování nepřátel a neviditelných stěn po vypouštění různých pomocníčků.

Ovládání a interface vycházejí z prvního dílu a přináší několik novinek. Pozitivní změnou je obourukost postav, takže není problém mít dvě zbraně a likvidovat tak nepřátele ještě efektivněji. Nebo být připraven na různé protivníky kombinací silné a magické zbraně. Tohle bohužel zabralo více místa v bočním panelu a utrpělo tím kouzlení. To je nyní třeba otevřít pro každou postavu a zakryje se tím možnost bojování. Boje tak nejsou plynulé jako v jedničce. U soubojů musím také trochu zkritizovat obtížnost, respektive její nevyváženost. Většina hry je z tohoto pohledu spíše snadnější, až na pár míst s vysokým respawnem, díky kterému se ovšem dá rychle trénovat. Ale střecha pevnosti a především finální souboj jsou úplně jinde. Měl jsem u výcviku i výbavy postav rezervy, ale běžní nepřátelé byly už téměř neškodní. Nakonec se souboj podařil kombinací šťastné náhody a manévrování. Závěr prvního dílu byl mnohem plynulejší.

Hodně pochválit musím naopak prostředí a hádanky. Díky možnosti pohybu i v exteriérech je hra různorodá a není problém rychle poznat kde postavy zrovna jsou. Pro rychlý návrat k začátku, kde sídlí obchodníci lze využít několik teleportačních plošin. Obchod je další aspekt, který ovlivňuje hratelnost. Většinu zbraní a předmětů lze sice nalézt, ale během cvičení postav lze prodejem kořisti i slušně vydělat. Nedoporučil bych kupovat vše, není to nutné a časem se skvělá výbava najde. Postavy jsem z počátku cvičil univerzálně, ale na mistrovské úrovně se už specializovali. Nakonec jsem měl dva bojovníky, Anoraka a Lana, čarodějku Mierin a čarodějku/kleričku Moirain. Dungeon Master II je skvělá hra, kterou mohu jednoznačně doporučit, ale dokonalé vyváženosti svého předchůdce už nedosahuje.
+36