Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Breath of Death VII

  • PC 70
Herní výzva 2022 - 9. Vzkaz ze záhrobí (hardcore)  

Kouzlu JRPG jsem podlehl už dávno. Asi jsem také odehrál mnoho kvalitních kousků. Breath of Death VII sice JRPG úplně není, ale zaujala mě upřímná znalost archiválií a oddanost průkopnickým titulům daného geografického žánru, což jsou hlavní taháky hry. Kromě nich toho v obsahu zas tak moc dalšího není. Cestujete po světě od bodu A do bodu B, cestou vytvoříte skupinku bojovníků, prolezete pár dungeonů a porazíte zlo; to vše zabalené v patřičně retro pixelaté grafice, na kterou jsme zvyklí.  

Lidstvo se samo navzájem vymlátilo. Z prachu ozdobeného kostmi a zetlelým masem povstali kostlivci, duchové, upíři a zombie; osídlili svět nového věku a také onu čtyřmístnou hráčovu partu. Hned zkraje příběhu dostaneme do party kostlivce Dema, jenž nemá jazyk, takže je němý a nemůže mluvit. Naštěstí mu vypravěč dokáže zapnout myšlenko-titulko-mat, takže si přečteme, o čem zrovna Dem přemýšlí. Hned poté se dozvíte na obrazovce tutoriálu, jak ovládat hru na X360. Ale je velmi pravděpodobné, že hrajete hru na PC, takže Dem se podiví a pak popíše ovládání na klávesnici. Hra oplývá humorem v podobném stylu s více či méně vydařenými vtípky. Není zde takový humor a taková porce narážek na žánrová klišé jako třeba v dvojdílném Nexomonu, ale asi třikrát jsem se trošku zasmál.  

Největší přednost hry ovšem spočívá ve zmiňovaných odkazech na starší hry. Osobně jsem zaznamenal asi tak pět včetně Pokémonů a Mother / Earthbound, které jsem znal v souvislosti s Pokémony; Dragon Quest díky odehrané pixelové části v Dragon Quest XI, a samozřejmě do očí bijící Final Fantasy VII. Odtušil jsem, že odkazů je tam určitě víc, ale očividně jsem neměl šanci jejich význam pochopit, neb nemám vše nahráno.

Proslídil jsem tedy internet a sepsal jsem do spoileru aspoň několik odkazů na hry:
Palad-Lennus = Paladin's quest + Lennus
Motherbound = Mother + Earthbound
Lufestopolis = Lufia + Estopolis
Langsong = Langrisser + Warsong
"I am Error" - Zelda 2
"War never changes." - Fallout
Intro – Wasteland
„If only you had a master of unlocking you could get through that door.“ – Resident Evil
Jedna z postav si prozpěvuje variaci znělky seriálu Pokémon.
„In the year 20XX“ / Dr. Dark – Mega Man
Dragonduck - Dragon ze hry Adventure na Atari 2600
Šéf trollů: "What is an undead man? A miserable little pile of secrets!" – Castlevania SotN ("What is a man?")
"It's a secret to everyone." – The Legend of Zelda
Scéna odcházení z města poprvé se Sárou (Phantastic adventure) - Phantasy Star 4
"Somebody set this thing to evil." – Simpsons
Dem – píseň Dem Bones, poprvé nahrána v roce 1928
Molly the Were-Zompire – stejnojmenná interaktivní novela od stejného autora
„Your prince is in another castle.“ - Super Mario Bros. 
Voják: "Stay a while and listen." - Deckard Cain, D2
"Soldier!" "Barrel!" – série Atelier  
"The black wind howls again..." – Magus
Název hry + Cross Slash (útok) – FFVII
Aegis shield – FF série
Excalibur sword - Excalibur: Sword of Kings na ZX Spectrum
Grafický a funkční styl hry – Draqon quest


Občas se vynoří nějaká narážka na žánrová klišé, kterou rádi okomentují i ostatní účastníci v partě. Hráč může rovněž využít funkci chatu, kdy mezi sebou jednotlivé postavy něco požvaní. Mapka světa je pak hlavním pojítkem pro cestování. Na mapce se nacházejí různá města a dungeony, které jsou všelijak zakroucené a plné potvor, jež se dají do poslední vybít. Občas se najde i nějaká ta truhlička s pokladem. Velká města jsou v podstatě dungeonem sama o sobě, protože se jedná o lidské trosky, v nichž bují monstrozita. A samozřejmě, monstra se dají potkávat i na velké mapce světa.  

Souboje bývají ozvláštněné tím, že po každém souboji se všechna zranění nebo zbylí „mrtví“ společníci obnoví do plného stavu. Jediné, co se neobnoví, je hodnota MP, takže je třeba dávat si pozor a včas se dostat do bezpečí. Během soubojů se v každém kole zvyšuje síla protivníků, což přidává motivaci s nimi co nejrychleji zatočit. Taky se dají řetězit silnější comba, ale většinu hry jsem si stejně vystačil jenom s rychlým mačkáním jedné klávesy. Nicméně souboje bývají až příliš repetitivní, což se pozná zejména během delších dungeonů.  

Víc už asi psát netřeba - ostatně, hra toho o moc víc ani nenabídne. Je to příjemná jednohubka na pár hodin. Hru jsem končil na 11 hodinách včetně úspěšně poraženého protivníka ve „skrytém“ dungeonu v klikatých horách. Místy mě to bavilo a oceňuji invenci autora i jeho zálibu v JRPG. Vtípky ujdou a (snad) neurazí. 

Poznámky k osobním achievementům:
Herní doba: 11 hodin
"Superboss" poražen

Pro: Odkazy na jiné hry; vtípky; originální námět.

Proti: Občas hodně repetitivní.

+20