Hodnotím jen kampaň, multiplayer je kapitola sama o sobě a hlavně se tam mohou věci dost měnit. Navíc si ho lze vyzkoušet zdarma.
Leč jsem si Halo Infinite užil, není to výhra na plné čáře, a upřímně jsem z celé kampaně dost rozpačitý. Některé aspekty mohly být mnohem lepší, jiné se vyloženě nepovedly - a je tu toho hodně.
Myslím si, že velký problém pro vývojáře byla změna formátu. Na jednu stranu opravdu udělali otevřenou hru, ale mnoho věcí zakomponovali jako kdyby se stále jednalo o lineární střílečku. Některé věci vyřešili zvláštním způsobem a mně nezbývá než spekulovat, že prostě neměli zkušenosti na to aby vymysleli něco lepšího. Hlavní kampaň pak evidentně hráli "na jistotu", tedy stylem který už mají zažitý.
Chtě nechtě Halo teď spadá mezi open-world hry a nevyhne se srovnání s moderními tituly tohoto formátu. Vyrobit velkou mapu jen jen zlomek práce, podstatnějším úkolem je tuto mapu dobře zaplnit a v rámci toho otevřeného světa vytvořit nějaký příběh. Ani jedno se jim bohužel nepovedlo. Celá mapa má více méně stejný vizuál. Prostředí je sice pěkné, ale časem se omrzí. Určitě by stálo za to prostředí udělat rozmanitější, i kdyby to mělo být "na silu". Stačil by nějaký kec o tom že se tam zrovna vyrábí kousky instalace které posléze poputují do jiných částí. Rozsekat hru ve stylu Borderlands by podle mě bylo pořád lepší řešení. Navíc hodně pokulhávají i další aspekty, na které jsme v moderních otevřených světech zvyklí. Střídání dne a noci je nevýrazné, dynamické počasí chybí úplně, na jakékoli náhodné situace tady nenarazíte.
Ať už hrajete Borderlands, Fallout nebo Witcher 3, na herním zážitku se hodně podepisují vedlejší postavy a jejich dialogy. V Infinite však takovéto postavy chybí a většina hry tak působí prázdně. Příběhové prvky jsou rozpačité, záporák je přitažený za vlasy a evidentně směřovaný na mladší věkové skupiny. Hlavní příběhová linka se zdá být dost odříznutá od toho otevřeného světa a jedno v druhém se nijak neprojevuje ani nedoplňuje. Hlavní questy jsou v podstatě jen lineární kampaň rozdělaná na několik částí.
Podpásovkou pak je, že kromě hlavní příběhové linky tady vlastně ani žádný další příběh není. Sice najdete audio nahrávky které popisují nějaké příběhy, ale s tím jak jsou rozkouskované si to nejde přímo užít. Vedlejší questy tady prostě nejsou, jediné co můžete v rámci mapy dělat je dobíjet základny a zachraňovat vojáky, což je přesně tak repetitivní jak to zní.
Jakožto první pokus tohoto formátu, nové neduhy by se daly pochopit, ale pokazily se i některé prvky které už měla série dávno vyřešené. Řada vozidel je hodně nemotorná, jejich stabilita bývá problematická, mnoho z nich má vyloženě neefektivní zbraně. Úplně nejvíc to schytal tank, snažit se ho efektivně řídit je jako vést mravenčí kolonii trumpetou. Nesmyslně se zasekává v terénu, neumí se otočit na místě, použitelný je jen na hodně otevřených cestách. Co je však asi nejhorší, chybí tu takové to prostředí které je vyloženě dělané pro vozidla. Většinou to tedy vypadá tak, že když někam přijedete nebo přiletíte, tak to tam rozstřílíte bez námahy a máte pocit, že podvádíte.
No a co se teda povedlo? Samotný gameplay především. Recept ze starších her pořád funguje, máte sice silné zbraně, ale taky nepřátele kteří mají brnění, štíty, neviditelnost a podobně. Je tu prostě rozmanitost která vás nutí k nepřátelům přistupovat různě, a řada zajímavých zbraní kterými tyto nepřátele můžete zabíjet. Do toho jsou tu ty schopnosti a Master Chief by tak teď mohl v Marvelu suplovat za Spidermana i Ironmana. Hlavní příběhová linka na tom sama o sobě taky není úplně tragicky, pořád se tam něco děje, jsou tam zajímavější potyčky s nepřáteli, a při hraní je znát, že byla vynaložena větší snaha přinést nějaký konkrétní zážitek.
Co je ale nutno podotknout, hra je velmi jednoduchá. Byl jsem si toho vědom a rovnou začal na Heroic, ale i tak mi mnohé pasáže přišly příliš snadné. Nepřátelé nejsou moc agresivní, občas na vás vyběhnou a pak se zase vrátí do nějaké evidentně předdefinované zóny. Jen výjimečně se stává, že by po vás někdo agresivně šel.
Technická stránka není nic extra. Hra mi několikrát spadla. Jednalo se spíš o náhodné situace, ale bylo to i tak frustrující. Grafika hra vypadá slušně, ale ze židle nikoho nezvedne a přitom si myslím, že nároky na HW jsou příliš vysoké. Zvuk považují za slabou stránku hry, chybí mi hlavně pohlcující ozvučení prostředí a zvuk mi úplně neseděl ať už jsem měl dynamický rozsah zapnutý nebo ne. No a nakonec si ještě rýpnu do struktury hlavních menu, která je prostě špatná.
Nemůžu říct, že bych litoval koupě a po delší době to byla zase FPS hra ve které jsem s chutí strávil několik hodin. Zrovna tak se k ní určitě opakovaně vrátím, protože to střílení mě baví. Ale čekal jsem od toho podstatně víc a subjektivně tak dávám takové odřeně tři hvězdičky. Kdybych měl hodnotit jakkoli objektivně, dopadlo by to hůř, protože Infinite má celou řadu závažných neduhů. Na jednu stranu jsem rád, že se série dostala do otevřeného formátu. Na druhou stranu to co přinesli mohli raději nechat zcela lineární a celou kampaň prodloužit.
Leč jsem si Halo Infinite užil, není to výhra na plné čáře, a upřímně jsem z celé kampaně dost rozpačitý. Některé aspekty mohly být mnohem lepší, jiné se vyloženě nepovedly - a je tu toho hodně.
Myslím si, že velký problém pro vývojáře byla změna formátu. Na jednu stranu opravdu udělali otevřenou hru, ale mnoho věcí zakomponovali jako kdyby se stále jednalo o lineární střílečku. Některé věci vyřešili zvláštním způsobem a mně nezbývá než spekulovat, že prostě neměli zkušenosti na to aby vymysleli něco lepšího. Hlavní kampaň pak evidentně hráli "na jistotu", tedy stylem který už mají zažitý.
Chtě nechtě Halo teď spadá mezi open-world hry a nevyhne se srovnání s moderními tituly tohoto formátu. Vyrobit velkou mapu jen jen zlomek práce, podstatnějším úkolem je tuto mapu dobře zaplnit a v rámci toho otevřeného světa vytvořit nějaký příběh. Ani jedno se jim bohužel nepovedlo. Celá mapa má více méně stejný vizuál. Prostředí je sice pěkné, ale časem se omrzí. Určitě by stálo za to prostředí udělat rozmanitější, i kdyby to mělo být "na silu". Stačil by nějaký kec o tom že se tam zrovna vyrábí kousky instalace které posléze poputují do jiných částí. Rozsekat hru ve stylu Borderlands by podle mě bylo pořád lepší řešení. Navíc hodně pokulhávají i další aspekty, na které jsme v moderních otevřených světech zvyklí. Střídání dne a noci je nevýrazné, dynamické počasí chybí úplně, na jakékoli náhodné situace tady nenarazíte.
Ať už hrajete Borderlands, Fallout nebo Witcher 3, na herním zážitku se hodně podepisují vedlejší postavy a jejich dialogy. V Infinite však takovéto postavy chybí a většina hry tak působí prázdně. Příběhové prvky jsou rozpačité, záporák je přitažený za vlasy a evidentně směřovaný na mladší věkové skupiny. Hlavní příběhová linka se zdá být dost odříznutá od toho otevřeného světa a jedno v druhém se nijak neprojevuje ani nedoplňuje. Hlavní questy jsou v podstatě jen lineární kampaň rozdělaná na několik částí.
Podpásovkou pak je, že kromě hlavní příběhové linky tady vlastně ani žádný další příběh není. Sice najdete audio nahrávky které popisují nějaké příběhy, ale s tím jak jsou rozkouskované si to nejde přímo užít. Vedlejší questy tady prostě nejsou, jediné co můžete v rámci mapy dělat je dobíjet základny a zachraňovat vojáky, což je přesně tak repetitivní jak to zní.
Jakožto první pokus tohoto formátu, nové neduhy by se daly pochopit, ale pokazily se i některé prvky které už měla série dávno vyřešené. Řada vozidel je hodně nemotorná, jejich stabilita bývá problematická, mnoho z nich má vyloženě neefektivní zbraně. Úplně nejvíc to schytal tank, snažit se ho efektivně řídit je jako vést mravenčí kolonii trumpetou. Nesmyslně se zasekává v terénu, neumí se otočit na místě, použitelný je jen na hodně otevřených cestách. Co je však asi nejhorší, chybí tu takové to prostředí které je vyloženě dělané pro vozidla. Většinou to tedy vypadá tak, že když někam přijedete nebo přiletíte, tak to tam rozstřílíte bez námahy a máte pocit, že podvádíte.
No a co se teda povedlo? Samotný gameplay především. Recept ze starších her pořád funguje, máte sice silné zbraně, ale taky nepřátele kteří mají brnění, štíty, neviditelnost a podobně. Je tu prostě rozmanitost která vás nutí k nepřátelům přistupovat různě, a řada zajímavých zbraní kterými tyto nepřátele můžete zabíjet. Do toho jsou tu ty schopnosti a Master Chief by tak teď mohl v Marvelu suplovat za Spidermana i Ironmana. Hlavní příběhová linka na tom sama o sobě taky není úplně tragicky, pořád se tam něco děje, jsou tam zajímavější potyčky s nepřáteli, a při hraní je znát, že byla vynaložena větší snaha přinést nějaký konkrétní zážitek.
Co je ale nutno podotknout, hra je velmi jednoduchá. Byl jsem si toho vědom a rovnou začal na Heroic, ale i tak mi mnohé pasáže přišly příliš snadné. Nepřátelé nejsou moc agresivní, občas na vás vyběhnou a pak se zase vrátí do nějaké evidentně předdefinované zóny. Jen výjimečně se stává, že by po vás někdo agresivně šel.
Technická stránka není nic extra. Hra mi několikrát spadla. Jednalo se spíš o náhodné situace, ale bylo to i tak frustrující. Grafika hra vypadá slušně, ale ze židle nikoho nezvedne a přitom si myslím, že nároky na HW jsou příliš vysoké. Zvuk považují za slabou stránku hry, chybí mi hlavně pohlcující ozvučení prostředí a zvuk mi úplně neseděl ať už jsem měl dynamický rozsah zapnutý nebo ne. No a nakonec si ještě rýpnu do struktury hlavních menu, která je prostě špatná.
Nemůžu říct, že bych litoval koupě a po delší době to byla zase FPS hra ve které jsem s chutí strávil několik hodin. Zrovna tak se k ní určitě opakovaně vrátím, protože to střílení mě baví. Ale čekal jsem od toho podstatně víc a subjektivně tak dávám takové odřeně tři hvězdičky. Kdybych měl hodnotit jakkoli objektivně, dopadlo by to hůř, protože Infinite má celou řadu závažných neduhů. Na jednu stranu jsem rád, že se série dostala do otevřeného formátu. Na druhou stranu to co přinesli mohli raději nechat zcela lineární a celou kampaň prodloužit.