Na první pohled tupá mlátička s hyper-maskulinním hlavním hrdinou jehož jediná povaha je "grrr", které se povede povědět překvapivě dojemný příběh o sblížení otce a syna skrze brutální násilí.
Většinu gameplaye tvoří arénové mlácení nepřátel, kde pro úspěch ale postupně přestane stačit náhodně mačkat tlačítka myši a začne být nutné vyznat se v přehršli postupně odemykaných bojových schopností. Musím se přiznat že tento aspekt mi hru ke konci už dost ztížil, protože mi šlo špatně udržet v hlavě všechny kombinace, zejména obskurní typu "zmáčni pravé tlačítko myši při předposledním úderu komba", aniž by někde bylo zmíněno kolik že to kombo má celkem úderů. S trochou tréninku to ale jde zvládat.
Zbytek gameplaye tvoří prozkoumávání otevřeného světa, který naštěstí není přesně přes kopírák Ubisoftí open-world, ale spíše takový velký hub-world s Metroidvania prvky -- včetně těch co nemám rád, např. "haha tady ti ukážeme truhlu kterou budeš moct otevřít až v druhé polovině hry, tak se pro ni třeba vrať". Každopádně grindit tyhle truhly není vůbec třeba, neboť k dostatečně kvalitnímu vybavení se ve hře dostanete tak jako tak a obecně mám pocit že se nepočítalo s tím že budete cíleně dělat side-questy, protože jsem prakticky permanentně měl více XP než perků co si za něj koupit.
Příběhově, jak už jsem naznačil, God of War nabídne více než se zprvu zdá. Interakce otce a syna se během hry vyvíjejí, postupně se přidají i další zajímavé postavy, a pozadí severské mytologie umožňuje hře stavět nad kvalitním, staletími prověřeným "lore". Otec a syn na jdou na menší roadtrip za rozprášením popela zesnulé ženy/matky, a než se nadějí omylem cestují napříč světy, bojují s troly, zlobry a draky, a samozřejmě se porvou s hned několika bohy. I ve chvílích oddechu ale hra pracuje na budování lore, čehož dociluje rozhovory ústředních postav během přesunů na loďce nebo "teleportem".
Neměl jsem pocit že by mi chyběla znalost předchozích dílů. Před hraním jsem si přečetl quick summary, ale zpětně mi nepřijde že to bylo potřeba, protože bych se pak možná lépe vžil do Atreusovy role objevování záhadné minulosti svého otce. Oproti tomu hra předpokládá nějakou základní znalost severské mytologie, jinak se v příběhu možná budete lehce ztrácet.
Doporučuji pokud máte rádi mlátičky a/nebo severskou mytologi.
Většinu gameplaye tvoří arénové mlácení nepřátel, kde pro úspěch ale postupně přestane stačit náhodně mačkat tlačítka myši a začne být nutné vyznat se v přehršli postupně odemykaných bojových schopností. Musím se přiznat že tento aspekt mi hru ke konci už dost ztížil, protože mi šlo špatně udržet v hlavě všechny kombinace, zejména obskurní typu "zmáčni pravé tlačítko myši při předposledním úderu komba", aniž by někde bylo zmíněno kolik že to kombo má celkem úderů. S trochou tréninku to ale jde zvládat.
Zbytek gameplaye tvoří prozkoumávání otevřeného světa, který naštěstí není přesně přes kopírák Ubisoftí open-world, ale spíše takový velký hub-world s Metroidvania prvky -- včetně těch co nemám rád, např. "haha tady ti ukážeme truhlu kterou budeš moct otevřít až v druhé polovině hry, tak se pro ni třeba vrať". Každopádně grindit tyhle truhly není vůbec třeba, neboť k dostatečně kvalitnímu vybavení se ve hře dostanete tak jako tak a obecně mám pocit že se nepočítalo s tím že budete cíleně dělat side-questy, protože jsem prakticky permanentně měl více XP než perků co si za něj koupit.
Příběhově, jak už jsem naznačil, God of War nabídne více než se zprvu zdá. Interakce otce a syna se během hry vyvíjejí, postupně se přidají i další zajímavé postavy, a pozadí severské mytologie umožňuje hře stavět nad kvalitním, staletími prověřeným "lore". Otec a syn na jdou na menší roadtrip za rozprášením popela zesnulé ženy/matky, a než se nadějí omylem cestují napříč světy, bojují s troly, zlobry a draky, a samozřejmě se porvou s hned několika bohy. I ve chvílích oddechu ale hra pracuje na budování lore, čehož dociluje rozhovory ústředních postav během přesunů na loďce nebo "teleportem".
Neměl jsem pocit že by mi chyběla znalost předchozích dílů. Před hraním jsem si přečetl quick summary, ale zpětně mi nepřijde že to bylo potřeba, protože bych se pak možná lépe vžil do Atreusovy role objevování záhadné minulosti svého otce. Oproti tomu hra předpokládá nějakou základní znalost severské mytologie, jinak se v příběhu možná budete lehce ztrácet.
Doporučuji pokud máte rádi mlátičky a/nebo severskou mytologi.