Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Horizon Forbidden West

  • PS5 80
Horizon ve svém druhém díle pokračuje ve stejném duchu, jen je všechno rozsáhlejší a hezčí na pohled. Pro mě osobně však obsahuje řadu drobných věcí, kvůli kterým jsem se i přes vysokou kvalitu hry občas říkal, proč právě takhle. Hodně z připomínek by mohlo hru spoilovat, proto je zbytek komentáře skryt.

Svět Horizonu je skvwly, dvojka v příběhu dle mého názoru pokračuje z celkového pohledu zajímavě, kvalitativně tu však podobně jako v případě Cyberpunku excelují spíše vedlejší questy. Hlavní linka je poměrně jednoduchá, hlavní záporáci nemají ve hře skoro žádný prostor, a některé části jsou vyloženě naroubované na sílu, třeba přechod Regally na Vaši stranu, který nedává z pohledu postavy žádný smysl.  

Z pohledu designu chápu, že jde o klasickou open world hru, nicméně mi osobně vadí přehnaný grind (pokud nechcete upgradovat vybavení nebo ovládat všechny stroje, tak nepovinný, ale stejně podle mě do singlplayer hry úplně nepatří) a nutný backtracking v podobě lokací, do kterých se dostanete jen s určitými nástroji, které dostanete časem při postupu příběhem. Samotné legendární zbraně, zbroje a především jejich vylepšování je úplně k ničemu, jelikož se k nim dostanete v době, když už budete mít většinu hry hotovu a vlastně je nebudete mít kde použít. To samé platí třeba pro létajícího mounta, který je super, ale je dostupný až po předposledním příběhovém questu. 

Dalí negativum je do určité míry systém soubojů na blízko, zejména některá komba je složité provést i v tréninku v aréně, natož aby je člověk využíval v ostrém bojí. Opět je člověk samozřejmě nemusí využívat, ale stejně jako v případě upgradů vybavení v člověku zůstane pocit, že hra obsahuje věci, které by rád využil, kdyby jen byly zpracované lépe.

Příjemné nejsou ani občasné bugy, kdy se nepustí skript potřebný pro pokračování, o čemž však nevíte, a nějakou dobu tak bloudíte v lokaci a přemýšlíte, co pro další postup udělat, než Vás napadne znovu nahrát uloženou pozici.

Ačkoliv jsem se v komentáři zaměřil hlavně na negativa, hru jsem si užil a můžu ji s klidem doporučit. Jen jsem prostě musel i během skvělého zážitku občas přetrpět drobnosti, které mohly být zpracovány lépe. Snad příště!

Pro: Příběh a svět Horizonu celkově; vizuální a zvukové zpracování; i přes nedostatky zábavná hratelnost.

Proti: Grind, i když nepovinný; toporný souboje na blízko; občasné bugy, vyžadující znovu nahrání uložení pozice.

+10