O fous lepší, než jednička. Zóna více žije. NPC mají konečně co říct, více se po mapách pohybují a občas mi i pomohli. Do toho mezi sebou jednotlivé frakce zápasí, takže připlést se do nečekané křížové palby není až takový problém. Arkádově pojatý úvod v bažinách, navíc s příšernou dvouhlavňovou brokovnicí, který měl představit "válku frakcí," mě zprvu docela vyděsil, protože.... je to prostě jen další mechanismus navíc, který stojí za hovno a nefunguje. Nevím, jestli to bylo Complete módem a nebo faktem, že jsem se za celou hru k žádné frakci nepřidal, ale jakmile jsem překonal bažiny, tak pro mě tenhle mechanismus i skončil a já se tak mohl v poklidu potulovat světem, náhodných eventů se objevovalo k mému překvapení minimum. A na artefakty jsem zapomněl úplně, nebyly třeba, ani jsem se nesnažil naučit se je lovit a raději jsem prodával nalezené zbraně. Ale pravda, že kvůli tomu jsem byl i věčně bez peněz.
Clear Sky je každopádně daleko přímočařejší, než Shadow of Chernobyl. Rád sice recykluje lokace z původní hry, ale ty jsou daleko živější. Ubylo otravných mutantů, ubylo náhodně rozmístěných anomálií a i paleta barev se rozjasnila. Nemůžu ale říct, že by tím atmosféra vyloženě trpěla. Je trochu jiná, ale ne horší. Zmizely generované fetch questy a nahradily je relativně normální questy vedlejší, byť jejich kvalita valná nijak zvlášť taky není. To samé s dějovou linkou - dojdi, seber, přines, zabij. Nic příběhového a nic, co by hráči vyrazilo dech.
Na barevnější, byť stále ponurou, krajinu se ale dívalo docela hezky a tím, že dějová linka Clear Sky pěkně odsýpala, jsem ji, na rozdíl od Shadow of Chernobyl, se kterým jsem naopak zápasil měsíc, dohrál během víkendu. Nové lokace jsou na koukání fajn, zejména Red Forest a Limansk. Jen škoda, že konci se zase projevuje ten samý neduh, kterým trpěla jednička. Finále v městské zástavbě je opět jen lineární střílečkou a Chernobyl... ten už klasicky raději bez komentáře. Ti kluci z GSC to snad dělají schválně. :)
Clear Sky mi přišel na bugy překvapivě docela ok. Pořád je to toporná budgetovka s pochybně fungujícími systémy a nedomrlým designem, ale nenervoval jsem se u ní ani zdaleka tolik, jako minule. S jednou jedinou výjimkou: game-breaking bug rozbíjející save po vstupu do Limansku, který prý opravuje SRP mód, ale mnou použitý Complete mod nikoli. Nalezený hot fix na netu mi nepomohl, ale řešení naštěstí existuje: je potřeba rychle a bez střílení proběhnout celou úvodní částí města až k další skupině stalkerů (viz diskuze). Je to o hubu, s trochou štěstí to ale jde.
Clear Sky je každopádně daleko přímočařejší, než Shadow of Chernobyl. Rád sice recykluje lokace z původní hry, ale ty jsou daleko živější. Ubylo otravných mutantů, ubylo náhodně rozmístěných anomálií a i paleta barev se rozjasnila. Nemůžu ale říct, že by tím atmosféra vyloženě trpěla. Je trochu jiná, ale ne horší. Zmizely generované fetch questy a nahradily je relativně normální questy vedlejší, byť jejich kvalita valná nijak zvlášť taky není. To samé s dějovou linkou - dojdi, seber, přines, zabij. Nic příběhového a nic, co by hráči vyrazilo dech.
Na barevnější, byť stále ponurou, krajinu se ale dívalo docela hezky a tím, že dějová linka Clear Sky pěkně odsýpala, jsem ji, na rozdíl od Shadow of Chernobyl, se kterým jsem naopak zápasil měsíc, dohrál během víkendu. Nové lokace jsou na koukání fajn, zejména Red Forest a Limansk. Jen škoda, že konci se zase projevuje ten samý neduh, kterým trpěla jednička. Finále v městské zástavbě je opět jen lineární střílečkou a Chernobyl... ten už klasicky raději bez komentáře. Ti kluci z GSC to snad dělají schválně. :)
Clear Sky mi přišel na bugy překvapivě docela ok. Pořád je to toporná budgetovka s pochybně fungujícími systémy a nedomrlým designem, ale nenervoval jsem se u ní ani zdaleka tolik, jako minule. S jednou jedinou výjimkou: game-breaking bug rozbíjející save po vstupu do Limansku, který prý opravuje SRP mód, ale mnou použitý Complete mod nikoli. Nalezený hot fix na netu mi nepomohl, ale řešení naštěstí existuje: je potřeba rychle a bez střílení proběhnout celou úvodní částí města až k další skupině stalkerů (viz diskuze). Je to o hubu, s trochou štěstí to ale jde.
Pro: svižnější hratelnost, více zbraní, barevnější a živější svět, košatější dialogy, absence generovaných subquestů
Proti: stále hodně povrchní a budgetový pocit z hraní, úvod v bažinách lehko odradí, recyklace původních lokací, technicky rozbitý Limansk a opět příšerný závěr v Chernobylu