Ready or Not je intenzivní, taktická střílečka z pohledu první osoby. Hra zobrazuje moderní svět USA z pozice policejních jednotek SWAT. Hráč se ocitá v roli velitele protiteroristické jednotky, jejíž cílem je zneškodňování nepřátel a osvobozování rukojmích. Čtvrtému SWATu se tedy pomalu rýsuje víc než zdatný nástupce.
Začínáte na policejní stanici, kde můžete provádět řadu úkonů. Lze zajít například do šaten, kde můžete měnit výbavu vaší postavě. K dispozici máte útočné pušky, samopaly, brokovnice, různé druhy pistolí, ale například i balistický štít, beranidlo, oslepující a plynové granáty, světlice a další. Dále lze změnit vzhled, maskování, ale například i typ brnění, helmy, nasadit si noční vidění a další serepetičky jako omračovací výzbroj. Samozřejmostí je i typ munice dle průraznosti. Po vybavení je na místě si jej osahat na střelnici a rovněž si projít cvičiště. Zbraně mají na můj vkus velmi realistické ozvučení, ale překvapilo mě, že příliš nekopou. Samozřejmostí je jejich osazení různými zaměřovači, lasery, svítilnami, kompenzátory nebo tlumiči. Poté vám už nic nebrání se pustit do jednotlivých misí.
Mise jsou rozmanité a stejně tak jejich zaměření. Obvykle se ale jedná o souhrn akcí ve stylu najdi, zajisti, svaž, nahlas, zabezpeč zbraně, případně pokud protivníci kladou tuhý odpor, zabij. Nepřátelé jsou velice vynalézaví a pokud se hned nevzdají, budou po vás pálit a poté se v úprku schovají třeba za roh a zaútočí na vás například nožem zblízka. Toto nebo zásah do hlavy znamená téměř vždy okamžitou smrt a nutnost restartovat misi. Je tedy na místě zvolit pomalý a taktický postup. Dívat se pod dveře zrcátkem, odhalovat nastražené pasti a především spolupracovat s ostatními členy týmu. Ať už vyražením dveří a následným hozením oslepovacích granátu nebo pomalým přemísťováním, což vám postup misí rozhodně usnadní. Protivníci jsou totiž rozmístěni náhodně, což je víc než potřebné u těchto typů her. Splněním úkolů mise vás hra ohodnotí body na stupnici F, E, D, C, B, A, A+ a S. Nejnižší stupeň F je vyloženě propadák, kdy obvykle rychle zemřete a nejvyšší S je absolutně učebnicová čistá práce bez jediné chybičky. Tedy zatčení všech nepřátel aniž by jediný z nich zemřel, záchrana všech civilistů, jejich nahlášení velitelství, zajištění všech zbraní, žádná střelba do vlastních řad, žádná smrt vašich mužů a žádné přehnané násilí navíc při zatýkání. Hrát se dá buď sólo se čtyřmi AI a nebo až v pěti lidech v kooperaci. Většina misí má i hodně potemnělou a hororovou atmosféru okořeněnou hudebním doprovodem dle aktuální situace. A někdy vás tlačí i čas a to je teprve pořádné maso. Brutalita v misích je převeliká. Budete čistit varny drog, místa, kde se natáčela dětská pornografie, nebo osvobozovat objekty od teroristů. Kolem vás budou pobíhat zdrogovaní kriminálníci, po zuby ozbrojená nepřátelská bezpečnostní agentura nebo zmínění teroristé odněkud z blízkého východu. Prostě surová realita jak ji ani možná neznáte. Hra z výše uvedených důvodů není absolutně vhodná pro děti.
Vývojáři z VOID Interactive jsou v kontaktu s policejními týmy, aby vytvořili co nejrealističtější herní zážitek. A to zejména z hlediska balistiky, odrazů, reakcí kevlarového brnění a podobně. Hra obsahuje po oficiálním vydání výrazně menší počet budů než v předběžném přístupu. Občas se stane, že svázaní civilisté nebo zastřelení nepřátelé propadnou strukturou nebo do zdi a je těžší je nahlásit velitelství. Otravné také bude, když se zaseknete ve hře a nebudete moci najít nějaký konkréní předmět nutný k dokončení mise. Prostě budete muset hledat, hledat a ještě jednou hledat. Co však potěší je, že i vaši kolegové sami nahlašují civilisty, zabité nepřátele a zajištěné zbraně. Bugy se v rámci možností povedlo postupně odstranit a máme tu po letech plnohodnotnou policejní hru s hodnocením přes 90%.
Začínáte na policejní stanici, kde můžete provádět řadu úkonů. Lze zajít například do šaten, kde můžete měnit výbavu vaší postavě. K dispozici máte útočné pušky, samopaly, brokovnice, různé druhy pistolí, ale například i balistický štít, beranidlo, oslepující a plynové granáty, světlice a další. Dále lze změnit vzhled, maskování, ale například i typ brnění, helmy, nasadit si noční vidění a další serepetičky jako omračovací výzbroj. Samozřejmostí je i typ munice dle průraznosti. Po vybavení je na místě si jej osahat na střelnici a rovněž si projít cvičiště. Zbraně mají na můj vkus velmi realistické ozvučení, ale překvapilo mě, že příliš nekopou. Samozřejmostí je jejich osazení různými zaměřovači, lasery, svítilnami, kompenzátory nebo tlumiči. Poté vám už nic nebrání se pustit do jednotlivých misí.
Mise jsou rozmanité a stejně tak jejich zaměření. Obvykle se ale jedná o souhrn akcí ve stylu najdi, zajisti, svaž, nahlas, zabezpeč zbraně, případně pokud protivníci kladou tuhý odpor, zabij. Nepřátelé jsou velice vynalézaví a pokud se hned nevzdají, budou po vás pálit a poté se v úprku schovají třeba za roh a zaútočí na vás například nožem zblízka. Toto nebo zásah do hlavy znamená téměř vždy okamžitou smrt a nutnost restartovat misi. Je tedy na místě zvolit pomalý a taktický postup. Dívat se pod dveře zrcátkem, odhalovat nastražené pasti a především spolupracovat s ostatními členy týmu. Ať už vyražením dveří a následným hozením oslepovacích granátu nebo pomalým přemísťováním, což vám postup misí rozhodně usnadní. Protivníci jsou totiž rozmístěni náhodně, což je víc než potřebné u těchto typů her. Splněním úkolů mise vás hra ohodnotí body na stupnici F, E, D, C, B, A, A+ a S. Nejnižší stupeň F je vyloženě propadák, kdy obvykle rychle zemřete a nejvyšší S je absolutně učebnicová čistá práce bez jediné chybičky. Tedy zatčení všech nepřátel aniž by jediný z nich zemřel, záchrana všech civilistů, jejich nahlášení velitelství, zajištění všech zbraní, žádná střelba do vlastních řad, žádná smrt vašich mužů a žádné přehnané násilí navíc při zatýkání. Hrát se dá buď sólo se čtyřmi AI a nebo až v pěti lidech v kooperaci. Většina misí má i hodně potemnělou a hororovou atmosféru okořeněnou hudebním doprovodem dle aktuální situace. A někdy vás tlačí i čas a to je teprve pořádné maso. Brutalita v misích je převeliká. Budete čistit varny drog, místa, kde se natáčela dětská pornografie, nebo osvobozovat objekty od teroristů. Kolem vás budou pobíhat zdrogovaní kriminálníci, po zuby ozbrojená nepřátelská bezpečnostní agentura nebo zmínění teroristé odněkud z blízkého východu. Prostě surová realita jak ji ani možná neznáte. Hra z výše uvedených důvodů není absolutně vhodná pro děti.
Vývojáři z VOID Interactive jsou v kontaktu s policejními týmy, aby vytvořili co nejrealističtější herní zážitek. A to zejména z hlediska balistiky, odrazů, reakcí kevlarového brnění a podobně. Hra obsahuje po oficiálním vydání výrazně menší počet budů než v předběžném přístupu. Občas se stane, že svázaní civilisté nebo zastřelení nepřátelé propadnou strukturou nebo do zdi a je těžší je nahlásit velitelství. Otravné také bude, když se zaseknete ve hře a nebudete moci najít nějaký konkréní předmět nutný k dokončení mise. Prostě budete muset hledat, hledat a ještě jednou hledat. Co však potěší je, že i vaši kolegové sami nahlašují civilisty, zabité nepřátele a zajištěné zbraně. Bugy se v rámci možností povedlo postupně odstranit a máme tu po letech plnohodnotnou policejní hru s hodnocením přes 90%.
Pro: atmosféra, zvuky zbraní a okolí, chování protivníků, místy až hororové stavy ve hře, spolupráce s AI, COOP až v pěti lidech, počet misí a jejich zaměření, extrémní brutalita
Proti: drobné bugy, vysoká obtížnost, absolutně nevhodné pro děti a publikum mladší 18 let