Ačkoliv jsem první díl ohodnotil na 75% a spatřoval jsem v něm mnoho nedostatků, řekl jsem si, že pokračování by mohlo tyto negativa vytěsnit a mohlo by to originál hezky překonat. Spletl jsem se však. :(
Zprvu se sluší říct, že spíš než o novou hru jde o standalone datadisk. Nezdravě mnoho objektů je prostě zcela stejnejch a hráč je důvěrně zná.
STORY / FEELING
Zcela pryč je atmosféra neúprosného boje o přežití na cizí planetě. Pryč je i tajemno, při odhalování mimozemských / lidských staveb, protože hráč i hlavní hrdinka ví, že tam jsou.
Vlastně taky do teď moc nevím proč se naše vědkyně Robin na tuto opuštěnou planetu vydává? Patrně proto, aby si mohla říct: "Moje sestra svou nedbalostí přece nic nezavinila!"
Jakejsi příběhovej bonus - tedy komunikace a pomáhání architektovi je ani ne k smíchu jako k smutku. Zcela to veškerej háv mysteriózna okolo mimozenských komplexů zadupává. Jejich vzájemný dialogy (hrdinka vs architekt) jsou napsaný hrozně.
MAPA
Mapa je sice zcela nová, ale mě nesedla tolik jako v původní hře. Zaprvé jsou zde ostrovy a jsou fakt velký - mnoho času se tedy hráč musí pohybovat standardně chůzí. Asi netřeba zdůrazňovat, že ostrovy se nesmírně nepovedly. Jsou nezajímavý, všude stejný, přísný koridory, všude trapný přebarvěný jeskyně.
Oproti originálu se mi navíc zdá, že je to celý (moře) málo hluboký a vyjímky (nejhlubší místa) jsou vždycky v nějaké podzemní jeskyni, kde se nedostavuje agorafobickej pocit, kde člověk tuší monstra prohánějící se stovky metrů nad jeho hlavou.
FAUNA a FLORA
To, co je nový mě nijak vesměs neoslovilo. Nejvíc mě zklamali nový obří predátoři, kdy jsem respekt měl pouze z jedinýho druhu (přerostlá červená svině). Ostatní si mě moc nevšímali, pokud ano, prostě se jim dalo snadno vyhnout.
Pokud už zaútočili, snadno jim člověk uniknul. Kdeže starej démonickej Rieper - z toho jsem měl opravdu respekt. Opravdu nebezpečně vypadalo jenom to monstrum zamrzlý v ledu.
EQUIPMENT
Seatruck mohl bejt dobrá náhrada za tu jednomístnou ponorku, ale nesmírně mě zamrzelo, že oni vyškrtnuli rovnou CYCLOPSe tedy takovou tu trojkamerovou robustní ponorku, se kterou byl kumšt se vytočit v jesykni, často to vycházelo o metry. V CYCLOPSovi měl člověk pocit, že řídí něco jako ponorku. Takovej pocit se u toho vozítka SEATRUCK vskutku nedostanuje, ačkoliv se to asi řídí snáze.
SUMMARY:
Domnívám se, že hře hrozně ubližuje fakt, že už se nejedná o příběh trosečníka, kterej se snaží zachránit svůj holej krk na plnatě zcela neznámé a neobydlené, ale příběh emancipované ženy prahnoucí snad jen po očištění jména své sestry.
Pokračování se tedy v mých očích nepovedlo a pokud jste snad zatoužili zkusit si přežít v moři na cizí planetě, určitě se zaměřte na díl první. Druhej díl je určen spíš pro zarytý fanoušky, kterejm stačí nová mapa a pár serepetiček. Pro ostatní je to už jen podruhé zalitej vyčpělej odvar povedenějšího originálu.
65%
Zprvu se sluší říct, že spíš než o novou hru jde o standalone datadisk. Nezdravě mnoho objektů je prostě zcela stejnejch a hráč je důvěrně zná.
STORY / FEELING
Zcela pryč je atmosféra neúprosného boje o přežití na cizí planetě. Pryč je i tajemno, při odhalování mimozemských / lidských staveb, protože hráč i hlavní hrdinka ví, že tam jsou.
Vlastně taky do teď moc nevím proč se naše vědkyně Robin na tuto opuštěnou planetu vydává? Patrně proto, aby si mohla říct: "Moje sestra svou nedbalostí přece nic nezavinila!"
Jakejsi příběhovej bonus - tedy komunikace a pomáhání architektovi je ani ne k smíchu jako k smutku. Zcela to veškerej háv mysteriózna okolo mimozenských komplexů zadupává. Jejich vzájemný dialogy (hrdinka vs architekt) jsou napsaný hrozně.
MAPA
Mapa je sice zcela nová, ale mě nesedla tolik jako v původní hře. Zaprvé jsou zde ostrovy a jsou fakt velký - mnoho času se tedy hráč musí pohybovat standardně chůzí. Asi netřeba zdůrazňovat, že ostrovy se nesmírně nepovedly. Jsou nezajímavý, všude stejný, přísný koridory, všude trapný přebarvěný jeskyně.
Oproti originálu se mi navíc zdá, že je to celý (moře) málo hluboký a vyjímky (nejhlubší místa) jsou vždycky v nějaké podzemní jeskyni, kde se nedostavuje agorafobickej pocit, kde člověk tuší monstra prohánějící se stovky metrů nad jeho hlavou.
FAUNA a FLORA
To, co je nový mě nijak vesměs neoslovilo. Nejvíc mě zklamali nový obří predátoři, kdy jsem respekt měl pouze z jedinýho druhu (přerostlá červená svině). Ostatní si mě moc nevšímali, pokud ano, prostě se jim dalo snadno vyhnout.
Pokud už zaútočili, snadno jim člověk uniknul. Kdeže starej démonickej Rieper - z toho jsem měl opravdu respekt. Opravdu nebezpečně vypadalo jenom to monstrum zamrzlý v ledu.
EQUIPMENT
Seatruck mohl bejt dobrá náhrada za tu jednomístnou ponorku, ale nesmírně mě zamrzelo, že oni vyškrtnuli rovnou CYCLOPSe tedy takovou tu trojkamerovou robustní ponorku, se kterou byl kumšt se vytočit v jesykni, často to vycházelo o metry. V CYCLOPSovi měl člověk pocit, že řídí něco jako ponorku. Takovej pocit se u toho vozítka SEATRUCK vskutku nedostanuje, ačkoliv se to asi řídí snáze.
SUMMARY:
Domnívám se, že hře hrozně ubližuje fakt, že už se nejedná o příběh trosečníka, kterej se snaží zachránit svůj holej krk na plnatě zcela neznámé a neobydlené, ale příběh emancipované ženy prahnoucí snad jen po očištění jména své sestry.
Pokračování se tedy v mých očích nepovedlo a pokud jste snad zatoužili zkusit si přežít v moři na cizí planetě, určitě se zaměřte na díl první. Druhej díl je určen spíš pro zarytý fanoušky, kterejm stačí nová mapa a pár serepetiček. Pro ostatní je to už jen podruhé zalitej vyčpělej odvar povedenějšího originálu.
65%
Pro: volnost, nová mapa, absence běžné herní mapy s vyznačenou pozicí hráče = nutnost orientace v prostředí
Proti: příliš podobné prvnímu dílu, divná story, chybí cyclops, málo novejch nápadů, málo hluboký moře.