Žádnej koment? Ok, tak jdu na to.
Like a Dragon má být softreset série. Já hrál zero, 1, 2 a 3 v domnění, že tento díl nebude obsahovat spoileru. Obsahuje. Což mě tak trochu nasralo. Pokud si vyloženě chcete projít celou Yakuza sérii bez jedinýho spoileru, tak berte Like a Dragon jako sedmý díl (což byl původní název). To jen tak na úvod, protože tahle informace mi přijde celkem cenná.
Yakuza přešla z beat em up do JRPG. Nemyslel jsem si, že to může fungovat, ale JRPG mám prostě rád, tak jsem do toho šel dřív, než bych měl. Ono to vlastně funguje dost dobře. Jen co se týče taktických možností a určitýho vyvážení (Essence of orbital Laser), tak to těžce autoři nedávají. Není ale nutný je za to hnát na pranýř. Je to jejich první test do takových vod. Jakožto pokus o jiný žánr to celkem vítám. Dokonce vítám i novýho hlavního hrdinu.
Legendární Dragon of Dojima je nahrazen Ichibanem Kasugou (Ichiban mimochodem znamená naprostý číslo 1). Ten je impulzivní a až přehnaně věrný. Celou hru svůj charakter nezmění, až na jednu část story. To trochu zamrzí, ale vytváří se tak jedinečná postava v sérii. Trochu mě srala jeho naivita a právě ta přehnaná věrnost. Naopak mě potěšila jeho impulzivnost. Ta je diametrálně odlišná od Kazuma Kiryu. Celý díl to tak nějak příjemně osvěžuje. Nemyslím si tedy, že Ichi je průser. Má potenciál vyrůst v legendu. Jen chce trochu péče a lepší rozvinutí charakteru.
Příběh patří k tomu hlavnímu, proč máme rádi Yakuzu a Like a Dragon je pořád skvěle napsaný. Jakožto relativní nováček v Arakawa rodině jstě věrný a celkem i respektovaný člen Yakuzy. Není to žádný terno, ale pořád patří Arakawa k Tojo rodině, takže kopete za ten "správný" tým. Někdo ale odkrouhl někoho, koho neměl a jste požádaní odbručet v lochu trest za někoho jinýho. Co by ale Ichi pro Yakuzu neudělal. Dobručel a čekal ovace, ale něco se posralo. Nikdo na vás po lochu nečeká. Jen divnej bývalej policajt Adachi, který říká, že to šlo celkově s yakuzou dost z kopce.
Má to spád, motivaci a nový postavy. Nemějte ale obavy. Objeví se i zajetý postavy série. Naštěstí není tento díl dějově vyhnaný do extrému. Jasně, hlavní "záporák" chce ovládnou Tokyo skrz politiku, ale není v tom zapletený CIA, takže za mě asi ok.
Zvraty fungují i když jsou trochu předvídatelný. Co mě ale trochu zklamalo, tak je ústup od takový ty noire atmosféry. Není to už tolik dospělý. Teda ten děj je dospělý, ale...je to těžký popsat. Možná scéna není správně vytvořená? Prostě jde cítit, jakoby Yakuza šla až moc naproti mainstreamu. Není to nutně špatně. Jen mi to trochu vadilo. Taky jsem si z nějakýho důvodu nedokázal vytvořit k určitým postavám vztah a tak zůstalo spoustu emotivních momentů chladným.
Gameplayově se můžete těšit na skvělý minihry a nevyladěný soubojový systém. Na průměrnou obtížnost totiž všechny přejedete. V určitý fázi hry dostanete na prdel a tak jste nuceni si trochu zagrindit. Průser ale je, že absolutně nemá smysl sledovat staty. Prostě větší číslo = větší falus. Nečekejte taktický měnění pozice. Jen větší čísla a lepší gear.
Komentář je už i tak delší, než jsem myslel, takže to utnu. Like a Dragon by jste rozhodně neměli vynechat. Je zábavný, trochu jiný a hlavně je to pořád Yakuza.
Like a Dragon má být softreset série. Já hrál zero, 1, 2 a 3 v domnění, že tento díl nebude obsahovat spoileru. Obsahuje. Což mě tak trochu nasralo. Pokud si vyloženě chcete projít celou Yakuza sérii bez jedinýho spoileru, tak berte Like a Dragon jako sedmý díl (což byl původní název). To jen tak na úvod, protože tahle informace mi přijde celkem cenná.
Yakuza přešla z beat em up do JRPG. Nemyslel jsem si, že to může fungovat, ale JRPG mám prostě rád, tak jsem do toho šel dřív, než bych měl. Ono to vlastně funguje dost dobře. Jen co se týče taktických možností a určitýho vyvážení (Essence of orbital Laser), tak to těžce autoři nedávají. Není ale nutný je za to hnát na pranýř. Je to jejich první test do takových vod. Jakožto pokus o jiný žánr to celkem vítám. Dokonce vítám i novýho hlavního hrdinu.
Legendární Dragon of Dojima je nahrazen Ichibanem Kasugou (Ichiban mimochodem znamená naprostý číslo 1). Ten je impulzivní a až přehnaně věrný. Celou hru svůj charakter nezmění, až na jednu část story. To trochu zamrzí, ale vytváří se tak jedinečná postava v sérii. Trochu mě srala jeho naivita a právě ta přehnaná věrnost. Naopak mě potěšila jeho impulzivnost. Ta je diametrálně odlišná od Kazuma Kiryu. Celý díl to tak nějak příjemně osvěžuje. Nemyslím si tedy, že Ichi je průser. Má potenciál vyrůst v legendu. Jen chce trochu péče a lepší rozvinutí charakteru.
Příběh patří k tomu hlavnímu, proč máme rádi Yakuzu a Like a Dragon je pořád skvěle napsaný. Jakožto relativní nováček v Arakawa rodině jstě věrný a celkem i respektovaný člen Yakuzy. Není to žádný terno, ale pořád patří Arakawa k Tojo rodině, takže kopete za ten "správný" tým. Někdo ale odkrouhl někoho, koho neměl a jste požádaní odbručet v lochu trest za někoho jinýho. Co by ale Ichi pro Yakuzu neudělal. Dobručel a čekal ovace, ale něco se posralo. Nikdo na vás po lochu nečeká. Jen divnej bývalej policajt Adachi, který říká, že to šlo celkově s yakuzou dost z kopce.
Má to spád, motivaci a nový postavy. Nemějte ale obavy. Objeví se i zajetý postavy série. Naštěstí není tento díl dějově vyhnaný do extrému. Jasně, hlavní "záporák" chce ovládnou Tokyo skrz politiku, ale není v tom zapletený CIA, takže za mě asi ok.
Zvraty fungují i když jsou trochu předvídatelný. Co mě ale trochu zklamalo, tak je ústup od takový ty noire atmosféry. Není to už tolik dospělý. Teda ten děj je dospělý, ale...je to těžký popsat. Možná scéna není správně vytvořená? Prostě jde cítit, jakoby Yakuza šla až moc naproti mainstreamu. Není to nutně špatně. Jen mi to trochu vadilo. Taky jsem si z nějakýho důvodu nedokázal vytvořit k určitým postavám vztah a tak zůstalo spoustu emotivních momentů chladným.
Gameplayově se můžete těšit na skvělý minihry a nevyladěný soubojový systém. Na průměrnou obtížnost totiž všechny přejedete. V určitý fázi hry dostanete na prdel a tak jste nuceni si trochu zagrindit. Průser ale je, že absolutně nemá smysl sledovat staty. Prostě větší číslo = větší falus. Nečekejte taktický měnění pozice. Jen větší čísla a lepší gear.
Komentář je už i tak delší, než jsem myslel, takže to utnu. Like a Dragon by jste rozhodně neměli vynechat. Je zábavný, trochu jiný a hlavně je to pořád Yakuza.
Pro: Yakuza, nový hlavní hrdina, soundtrack, JRPG, minihry, příběh, některé nové postavy, substories, mahjong
Proti: "jiná" atmosféra, nevybalancovaný, je potřeba trochu grindu, mahjong