Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Amnesia: Rebirth

  • PC 65
Jako horor to funguje hlavně a řekl by že i pouze ze začátku. Nevíte co od nepřátel čekat ani kdy přijdou, ti často jen tak probíhají kolem zatímco se snažíte řešit jednoduché hlavolamy a drží vás na kraji křesla v očekávání ostrého střetu. Hra je skvěle ozvučená a atmosféru by šlo krájet. Docela průser na moderní horor ale je, že jsou tu jen dva druhy standardních nepřátel a toho druhého potkáte až někde v poslední třetině. Když mi došlo, že tady jiní nepřátelé nejsou, dost se to podepsalo na atmosféře. A aby toho zklamání nebylo málo, nepřátelé jsou z drtivé většiny naskriptovaní. Nestane se, že by vás náhodně honili po mapě, což podle mě maskuje primitivní AI. Hororové prvky to podráží, protože většinou víte, že jste v bezpečí. Hra vám dá celkem znatelně najevo kdy máte utíkat a nevím jestli jsou ta monstra strašně pomalá nebo jestli je hlavní hrdinka vrcholová atletka.

I tak jsem neměl problém si hru užívat, jenže někde v druhé půlce se z toho stává méně horor a více stealth adventura s prvky hororu, přičemž za mě Amnesia v tomto směru dobře nefunguje. Stealth prvky jsou maximálně archaické a ne v dobrém smyslu, jako adventura to je příliš jednoduché. Na stealth pak tlačí druhý typ nepřátel. Ti se pohybují dle předem definovaných šablon, dělají randál takže o nich vždy víte, a vaším úkolem je projít místností tak, aby vás neviděli. Necítil jsem tady už vůbec žádnou atmosféru, plížení mě vyloženě nebavilo a musel jsem se hodně nutit dojít ke konci. 

Oproti předchozím dílům je hra konstruovaná tak, aby umožnila střídání různých prostředí, což je za mě dobře. Myslím si však, že z toho nedostali takový potenciál jaký mohli, zvlášť když tady mají zajímavou mechaniku portálů a i tak je hra zcela lineární. Chtělo to více druhů nepřátel s trochu zajímavou AI a méně skriptů, chtělo to raději méně lokací které by byly rozsáhlejší a méně lineární, a po kterých by se mohli nepřátelé volně pohybovat. Chtělo to i důmyslnější a rozsáhlejší hlavolamy a více adventurních prvků jako hledání předmětů atd. 

Grafika je podprůměrná, hlavně textury jsou v některých místech velmi bídné. Za celou hru jsem se nesetkal s bugy nebo pády, ale myslím si že limitovat v dnešní době hry na 60FPS je docela bizár. 
Od prvního dílu uběhla dlouhá doba, nicméně tato hra se v mnoha směrech zasekla někde v půlce. V dnešní době bych čekal důmyslnější mechanismy, propracovanější prostředí a větší variabilitu nepřátel. Ve výsledku tak vzpomínám v dobrém jen na první polovinu hry, dobré vyprávění příběhu a na vynikající zvuk.
+13 +15 −2