Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Saints Row

  • X360 65
Po Saints Row 2022 se mi naskytla příležitost si zahrát původní Saints Row z roku 2006, jsem celkem dost rád, že jsem si zahrál úplně první díl. Je celkem dost ostuda co předvedly tvůrci v roce 2022 a jak je hra z roku 2006 propracovanější v mnoha směrech. Proto si nemohu odpustit v textu přímé srovnání, obou her. Saints Row 2022 je reboot série a jeho účelem bylo nakopnout znovu tu sérii, s tím že tvůrci by vzali to, co se jim dříve vyvedlo a hráčům líbilo. Žel v přímém srovnání zaostává, více v samotném textu.

Příběh Saints Row 1 není k zahození a je celkem i na zamyšlení jak se některé události krásně proplétají jako celek. Což mě opravdu překvapilo a věřím, že v roce 2006 to celkem bylo boom. Oproti 2022 se jedná o ráj doslova ráj. Už jen první postava Julius má větší charisma, než ty ubožáci z rebootu a to doslova. Stačilo mu jen prohodit pár dialogu, a stal se zajímavějším než snad všechny postavy z 2022 a to bez přehánění. Ta postava nejen že má výborný dabing, ale má dost velikou hloubku, které ovlivňují budoucnost „Saints“ gangu jako takového. Ono upřímně, bych asi mohl pochválit každou postavu v tomhle díle, protože mají určitou osobnost, nejedná se o lejno postav jako ve 2022. Na rok 2006 je překvapující, jak je hra diverzní. Přesto vůbec to na ničem nevadí, protože jsou jednoduše napsány normálně a stejně i tak jejich dialogy jsou naprosto v pořádku a nepřišly mi cringe. Hlavní postava tu oproti budoucích dílu nepromluví, a né že by to nějak vadilo. Většina postav na to narážejí a dělají si z toho prdel což je mi sympatické, neznám důvod proč se tvůrci tak rozhodli. Možná Keith David byl moc drahej, tak to odnesl hlavní hrdina.

I když jsem si hru zezačátku dost užíval, tak první nemilé překvapení bylo, že musím dělat aktivity, abych si naplnil ukazatel respektu, a pak zase mohl jít na misi. V praxi to znamená, že musíte udělat třeba jednu aktivitu kompletně a z toho získáte 4 úrovně respektu a pak teprve můžete udělat třeba 4 hlavní mise a takhle se to opakuje, což není promyšlené. V nějaké misi jsem musel ubránit svoje postavení před nepřáteli. Na další misi jsem ukradl Truck, který převáží auta a ten odvezl. Šel jsem hned na další a zjistil jsem, že budu závodit, ale závod to nebude normální, protože ty auta co jsem převážel, byli sabotovány a dokážou vybuchovat, takže jsem několik nepřátel odbouchnul. Mělo to působit tak že se jedná o normální závod a že se jedná o nehodu. Celkový design misí opravdu není marný, na rok 2006 je inspirace GTA očividná ale mise mě bavily. Ke konci mě ale zklamalo, že se mi žádné neodemykají a to proto, že jsem nepřátelům nezabral pevnosti a těch jsem měl několik a hráč musí pak opět grindit aktivity a to není už moc zábavné, když už jste na konci a musíte si opět budovat respekt. Většina her má „pevnosti“, tábory“ jako vedlejší celek a je to prostě taková výplň. Tady to bohužel výplň není, prostě musíte zabít všechny nepřátele v lokaci a boom, máte část území gangu. Bohužel jsou hlavní a nemile mě to překvapilo, protože jsou strašně stereotypní, je sice pravda že odemykají větší přínos peněz, ale je to prostě věc aby měl hráč co dělat v otevřeném světě jak je v dnešní době zvykem.

Herní svět a jeho propracovanost/detaily jak je živý je, na jinačí úrovni než ve 2022 jakože opravdu bez prdele. Civilista s novinami jde po ulici a čte si. Naproti němu je bezdomovec na lavičce. O krok dále se hádá prostitutka s gangsterem, na což jí zabije a pak přijedou, policajti což jsem byl překvapený. Neuvěřitelné co dokázali dříve, člověk by čekal, že tvůrci se v roce 2022 posunou a neposunuly. Svět je živější a není to jediná věc, kterou bych mohl pochválit. Co takhle jít do Strip Clubu nebo do interiéru baráku bez loadingu? Prostě neskutečné co dokázali dříve a ještě k tomu na xboxu 360. Proto jsem se při hraní hry často divil, jak tvůrci kteří mají k dispozici moderní technologie a mnohem výkonnější konzole, to mohou udělat v horším provedení.

Hratelnost hry mě neurazila a pocit ze střelby tam byl. Výběr zbraní není moc veliký a dělení zásobníku, byla jako osina v prdeli, ale celkově hratelnost nebyla špatná. Chyběli mi upgrady za peníze, které už mají budoucí díly jako větší výdrž sprintu atp. Aktivity nejsou úplně propracované, i když jich je nespočet a každý si nejspíš najde něco, aby plnil respekt a mohl pokračovat v hlavním příběhu. Jak už jsem zmínil, aktivity nejsou úplně propracované, ale ještě hůře jsou, dost stereotypní a občas nefunkční což další díly už postupně napravily. Pro příklad uvedu Insurance Fraud tuto aktivitu mám hodně rád, zkrátka bavila mě vždycky. V tomhle díle mě ale moc nebavila, princip je jednoduchý, skočit před jedoucí auto a napáchat co největší škodu. Když ale žádný auta nejezdí nebo vás ignorují tak to moc zábavné není, chodit po prázdné silnici a čekat až něco projede. Saints Row 2022 tuhle aktivitu dělá dobře a celkem mě tam i bavila. Tady jsem tu aktivitu ignoroval a dělal raději Escort aktivitu. Kde jezdíte autem s prostitukou vzadu a nabíráte klienty, kteří chtějí něco víc. Prostitutka a Klient si padnou do oka a dělají tam čuňačinky. Novináři a okolí jsou proti vám, vy jako nejlepší řidič pod sluncem je musíte setřást nebo dělat speciální požadavky aby si to dva ještě více užily a to mě bavilo, protože jízdný model nebyl nejhorší a mělo to opravdu šťavnaté dialogy.

Vlastní úprava postavy je značně omezená oproti budoucím dílu, nemůžete si zvolit ženu, hlavní postava nemluví a zkrátka jak si postavu přizpůsobit je opravdu málo a je rozhodně nejslabší z celé série i když pochopitelné když se jedná o první díl. Vylepšování aut a jejich úprava byla celkem bohatá. Vozidla jdou zakoupit, i když to trochu postrádá smysl. Můžete si dokonce i kupovat Hamburgery u Freckle Bitch nebo si dokoupit jídlo v obchodě, a po té si libovolně uzdravit postavu. Hra ale má automatickou regeneraci života a moc jsem to nevyužíval a proto chápu, proč se od toho upustilo v dalších dílech.

Celkově jsem byl překvapený jak Saints Row 1 z roku 2006 dělá věci lépe než reboot z roku 2022. Živost světa, Hratelnost, postavy, příběh, dialogy, opravdu se najde dost věcí. Saints Row 1 mi lehce připomíná, prototyp pro další díly, jestli to uspěje nebo ne když existovala série GTA. Příběh je sice roztříštěný na gangy kde plníte určité mise, ale jako celek má spoustu detailu. Po dohrání hry si člověk uvědomí, jak moc si scénárista s tím vyhrál. Bohužel né všechno je naprosto ideální a velký grind a stereotypnost sráží hru dolu. Kdyby vyšel remaster který by odstranil grindování, přidal větší úpravu postavy, předělal aktivity či vylepšil, tak tu máme jedno z nejlepších Saints Row protože ten základ je opravdu dobrý, ale většina mi přišla jako takový prototyp pro další díl.

Saints Row 2006 nám nikdo nesebere, a pokud udělají jednou remaster/remake tak doufám, že to bude uděláno řádně, ta hra má stále potenciál a ty nedostatky by šly předělat.

Pro: Dialogy, Příběh ( jako celek) Postavy, Hratelnost, Design gangu

Proti: Grind, Stereotyp, Propracovanost aktivit, Rozdělení zásobníku na určitý typ zbraně

+4 +10 −6