Fallout 1.5 je vymazlený český mod s pár chybkami a jedním vážnějším problémem.
Co se povedlo asi nejvíce jsou jednotlivé lokace, jejich celkové vyznění a provedení detailů. Zejména města překonávají původní Fallout. V nich i jinde nabízí mod řadu možností dalšího postupu a je to tak čirá RPG radost. Jen malá poznámka, toho no-name plebsu mělo být ve městech méně. Zbytečně se v tom ztrácí důležité postavy. Podobně pak kde autoři dodali do původního enginu nějaké nové grafické prvky (ikony zbraní, plakáty aj.), tak vesměs tyto fungují dobře a neruší. Tuším i hudba byla někde nová, co jsem postřehl. V tom případě tedy také dobře pasovala.
Stran kritiky je největší problém tempo hry a vše s tím spojené. Resurrection není vyloženě těžký, ale musíte některé questy/souboje nechat na později, což značí třebas několik nudných návratů zpět do Seditu. Počet náhodných setkání po cestě je pak stále zbytečně vysoký. Se skilly/perky se jim můžete vyhnout. Ale i tohle odklikávání mi brzy pilo krev. Lze cestovat karavanami, ale ty zase mají úplně zbytečné "realistické" timery a vyjíždějí tak asi jen jednou za týden dva.
Postup výbavou je pak také celkem pomalý a při mém hraní měl zbytečně velké skoky. Polovinu hry jsem měl koženou zbroj, v poslední pětině combat armor (hned po té kožené zbroji) a tařka hned po něm power armor, který jde naopak získat až "lacino". Obdobná situace byla i u zbraní.
Rovněž se dle mého názoru nepovedlo odhadnout "ceny". Čert vem lidské oběti při operacích. Ale šetřil jsem celou dobu zátky jen na ně, vybíral je za jiné zboží od všech obchodníků (až po Albuquerque včetně jsem tak byl jediný, kdo zátky vůbec měl) a stejně jsem do žádné nešel. Závěr hry jsem ale dost proběhl, vynechal jsem úplně Corath (a PROGEMA), jakkoliv do Albuquerque (včetně) jsem měl vše hotové. S cca 25 tisíci jsem na nějakou operaci i tak měl, ale investice by to podle mého byla mimo realitu hry.
Opětovně i tady si tak myslím, že autoři neodhadli situaci. Ve hře není za co jiného utrácet. Výbavy na prodej je naopak mraky (Mrs. Stapleton jsem tak pravidelně zásobil neskutečným arzenálem - zátku ode mě ale nikdy neviděla), ale není ji za co prodat. Po dlouhé době v RPG jsem tak nechával drahou výzbroj na mrtvolách, anžto ji stejně nebylo kde udat a inventář jsem i tak měl plný. Zase opětovně hráč RPG žije z "odměn" za své snažení (je to pro mě součástí onoho tempa hry). A Resurrection se tady tak svým neúprosným realistickým podáním střílí do kolene.
TLDR: V posledku tohle je "pravý Fallout". Města jsou zatím asi nejlepší, co jsem v sérii viděl. Řešení mnoha questů je skvělé. Ale tempo hry je pro výše uvedené bídné. Jde o první mnou hraný Fallout, kde jsem některé lokace (o nichž nepochybuji, že jsou zase skvěle navržené) vynechal, anžto už jsem prostě chtěl konec. I přes možnosti replayability si tak nemyslím, že Resurrection bez výrazného rebalancu ještě někdy budu hrát. Bavil jsem se. Ale jednou to úplně stačilo. Další hraní přenechám opravdovým "fallouterům".
Co se povedlo asi nejvíce jsou jednotlivé lokace, jejich celkové vyznění a provedení detailů. Zejména města překonávají původní Fallout. V nich i jinde nabízí mod řadu možností dalšího postupu a je to tak čirá RPG radost. Jen malá poznámka, toho no-name plebsu mělo být ve městech méně. Zbytečně se v tom ztrácí důležité postavy. Podobně pak kde autoři dodali do původního enginu nějaké nové grafické prvky (ikony zbraní, plakáty aj.), tak vesměs tyto fungují dobře a neruší. Tuším i hudba byla někde nová, co jsem postřehl. V tom případě tedy také dobře pasovala.
Stran kritiky je největší problém tempo hry a vše s tím spojené. Resurrection není vyloženě těžký, ale musíte některé questy/souboje nechat na později, což značí třebas několik nudných návratů zpět do Seditu. Počet náhodných setkání po cestě je pak stále zbytečně vysoký. Se skilly/perky se jim můžete vyhnout. Ale i tohle odklikávání mi brzy pilo krev. Lze cestovat karavanami, ale ty zase mají úplně zbytečné "realistické" timery a vyjíždějí tak asi jen jednou za týden dva.
Postup výbavou je pak také celkem pomalý a při mém hraní měl zbytečně velké skoky. Polovinu hry jsem měl koženou zbroj, v poslední pětině combat armor (hned po té kožené zbroji) a tařka hned po něm power armor, který jde naopak získat až "lacino". Obdobná situace byla i u zbraní.
Rovněž se dle mého názoru nepovedlo odhadnout "ceny". Čert vem lidské oběti při operacích. Ale šetřil jsem celou dobu zátky jen na ně, vybíral je za jiné zboží od všech obchodníků (až po Albuquerque včetně jsem tak byl jediný, kdo zátky vůbec měl) a stejně jsem do žádné nešel. Závěr hry jsem ale dost proběhl, vynechal jsem úplně Corath (a PROGEMA), jakkoliv do Albuquerque (včetně) jsem měl vše hotové. S cca 25 tisíci jsem na nějakou operaci i tak měl, ale investice by to podle mého byla mimo realitu hry.
Opětovně i tady si tak myslím, že autoři neodhadli situaci. Ve hře není za co jiného utrácet. Výbavy na prodej je naopak mraky (Mrs. Stapleton jsem tak pravidelně zásobil neskutečným arzenálem - zátku ode mě ale nikdy neviděla), ale není ji za co prodat. Po dlouhé době v RPG jsem tak nechával drahou výzbroj na mrtvolách, anžto ji stejně nebylo kde udat a inventář jsem i tak měl plný. Zase opětovně hráč RPG žije z "odměn" za své snažení (je to pro mě součástí onoho tempa hry). A Resurrection se tady tak svým neúprosným realistickým podáním střílí do kolene.
TLDR: V posledku tohle je "pravý Fallout". Města jsou zatím asi nejlepší, co jsem v sérii viděl. Řešení mnoha questů je skvělé. Ale tempo hry je pro výše uvedené bídné. Jde o první mnou hraný Fallout, kde jsem některé lokace (o nichž nepochybuji, že jsou zase skvěle navržené) vynechal, anžto už jsem prostě chtěl konec. I přes možnosti replayability si tak nemyslím, že Resurrection bez výrazného rebalancu ještě někdy budu hrát. Bavil jsem se. Ale jednou to úplně stačilo. Další hraní přenechám opravdovým "fallouterům".
Pro: Města, RP řešení questů, nové grafické prvky a hudba
Proti: Bídné tempo hry, kdy realismus zabíjí zábavu