Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Hunt: Showdown 1896

  • PC 70
Multiplayerová střílečka z pohledu první osoby se odehrává v době alternativního divokého západu. Jakožto lovci odměn se vydáváte do ulovit monstrum, na které byla vypsaná odměna. Do na první pohled malebné krajiny ale zavítalo hrozivé zlo. Velké nebezpečí číhá na každém kroku nejen v podobě potulujících se všemožných stvůr. Lov na život a na smrt tedy může začít. Vy a vaši parťáci nejprve sbíráte stopy k vámi hledanému monstru. Cestou k němu na každém kroku sálá nekonečná smrt a zkáza. Obyvatelé se pod temnými silami změnili v zombie a například z potulných psů se staly krvelačné a velice nebezpečné bestie. Jakmile máte všechna tři vodítka, odhalí se vám pozice loveného monstra. Poté není na místě otálet, ale rovnou se jej vydat zabít a ulevit okolí od jeho přítomnosti. Má to ale jeden háček - v oblasti totiž nejste sami. Kolem pobíhá několik dalších lovců a ti se na cestě ke kořisti nezastaví před ničím. Ve hře je několik absolutně klíčových prvků, které rozhodují o úspěchu nebo neúspěchu vašeho lovu. Nejdůležitější je samozřejmě přesná muška, ale neméně důležitá je i schopnost rozpoznat nebezpečí na základě okolních zvuků a rovněž detailní znalost okolního terénu. Protivník i vy na sebe můžete upozornit například hlasitou chůzí, běháním, pohybem vodou, otevřením dveří nebo oken, prasknutím větve při šlápnutí na ni a především vyplašením okolní zvěře. To vyústí například v krákorání a odlet vyplašených vran, odlet vyděšených kachen, štěkot psů nebo řehtání zraněných koňů nebo bučení krav. O prozrazení se střelbou nebo používáním trhavin ani nemluvě. To uslyší všichni v celém širokém okolí. Základem hry je vidět a slyšet a nebýt viděn a nebýt slyšen. Když už dojde na přestřelku, bývá obvykle krátká ze strany nových hráčů a v úvodu hry. Ve střední hře a v koncovce se doba soubojů s protihráči většinou prodlužuje a ty se někdy stávají mnohem taktičtějšími. Čekají vás přestřelky na otevřených planinách plných střelby z pušek, infarktové souboje během krytí v křoví nebo hustých lesích a nevyhnete se ani soubojům v zástavbách, kdy po sobě půjdou lovci brokovnicemi nebo dvěma revolvery. Samozřejmostí jsou dobové zbraně, dynamit, zápalné lahve a tak dále. Zbraně jsou slyšet na velkou vzdálenost a podle intenzity jejich zvuku můžete odhadovat jak daleko od vás a čím se střílí. Na místě je držet se v krytu, chodit nenápadně a nedělat příliš povyku. Utajení je vaše druhé já.

Zvuky ve hře jsou její alfou a omegou a časem se dle jejich typu naučíte rozpoznávat co se okolo vás asi tak děje. Kvalita ozvučení hry je na velmi vysoké úrovni a bude se vám stávat, že se zejména během nočních akcí i solidně vyděsíte. Ono, když vám za zády zařve zombie, nebo zničehonic zaštěkají psi v temné noci během vašeho čekání na s kořistí utíkající nepřátele smrtící atmosféru víc než přiživí. Co se týče lovců odměn, jsou dvě možnosti, jak je získat. První možnost je čas od času najmutí lovce zdarma nebo za herní měnu, přičemž si jej ale budete muset dovybavit. Druhou možností je nákup legendárních lovců za prémiovou herní měnu, které je ale poskrovnu a shání se hodně těžko. Po určité době bude smrt postav ve hře trvalá, spojena se ztrátou veškerého jejich vybavení a to i vámi zakoupeného. K dispozici jsou zbraně jako klasické kolty, dvojí kolty, winchesterovky, brokovnice, lovecké brokovnice, pušky se zaměřovači, dále nože, boxery, dynamity a různé lahvičky, které se při dopadu na zem rozbijí a zamoří okolí buď nepříjemným jedem nebo vyvolají požár. Dále můžete například nalíčit pasti na medvědy, které posbíráte cestou, vybírat vozy se zásobami, doplňovat si z nich náboje nebo lékárničky, sbírat pytlíčky s penězi a různé další věci. Zásahy protivníkům ubírají dle místa kam jsou zasaženi, přičemž při zásahu do hlavy je postava okamžitě dole. Osobně jsem byl trochu zklamaný některými lovci, protože jsou oblečení do příliš křiklavých barev a špatně splynou s prostředím. Permanentní ztráta vašich zemřelých lovců a jejich výbavy vytváří při hraní ještě větší adrenalinové zážitky, ale i s novými lovci můžete protivníkům slušně zatopit. Stačí si moment překvapení naklonit na vaši stranu a využít dané situace ve svůj prospěch.

Po zabití hlavního monstra a jeho vyhnání ze světa je na místě co nejdříve zmizet i s kořistí, jelikož ostatní lovci po vás ihned půjdou ve snaze obrat vás o vše. Občas se ale stane, že během hraní nepotkáte s výjimkou monster ani živáčka a jindy si pro změnu zastřílíte jak někde u Verdunu. Ti otrlejší a odvážnější mohou zkusit vyhnat i druhé monstrum, ale riskováním všeho. Hra je nemilosrdná řež, kde vítěz bere obvykle vše a poražení vše ztrácí. Hunt: Showdown není nic pro hráče, kteří jsou zvyklí znovu a znovu se vracet do hry po úmrtí. Zde, pokud vás spoluhráči nezvednou, smrtí končíte hru. I nepatrná zranění vás vůči nepřátelským lovcům znevýhodní minimálně snížením počtu zásahových bodů. Nicméně pocit po vybití všech nepřátel je nepopsatelný a odměny velmi cenné. Atmosféru hry ještě umocňuje solidně temná bluesová dobová hudba. Má jediná výtka patří k nevyváženému nalosování protivníků, kdy vás hra pošle proti nepřátelům s více než několika stovkami odehraných hodin, případně proti hráčům s výrazně lepšími čísly. Rovněž se občas stane, že se mohou na mapě objevit i tři partičky velmi blízko sebe a v tu chvíli nastávají skutečná jatka. Osamělým vlkům důrazně doporučuji projít si všechny tři obtížnosti tréninku a natrénovat si hru v režimu Soul Survivor. Zde se naučíte základní prvky hry a potrénujete na hraní v Bounty Hunt. V obou herních módech spolu bojuje na mapě jednoho kilometru čtverečního až 12 hráčů s tím, že v režimu Soul Survivor jde každý sám za sebe a v režimu Bounty Hunt proti sobě jdou sólisté, dvojice a trojice, opět při maximálním celkovém počtu 12 hráčů. Pokud se vám povede opustit mapu s kořistí a porazit početnější týmy, dostanete k již zvýšeným odměnám ještě extra odměny navíc. S kamarády máme celkem zajímavou grupu čítající fanatického reverenda, doktora kostlivce a po prachách lačného šerifa, který od hájení zákona zběhl na scestí. Správná atmosféra jižanské Ameriky divokého západu sálá ze hry na každém kroku.

Teď bohužel k největšímu neduhu hry a to je samotná hratelnost. Pokud vám nevadí, že jde o ryze arkádovou hru s občasnými taktickými postupy, můžete tento odstavec brát s nadhledem. Pokud ale hledáte hru více taktickou a hardcore, zbystřete. Připravte se na to, že budete potkávat hopsálky, kteří vám budou opakovaně dávat hlavy a to dokonce pistolemi na větší vzdálenosti. Jste-li spíše příznivci taktičtějšího postupu a stylu, budete při setkání s nimi trpět. Ledaže byste byli rychlejší, přesnější a uměli si náležitě předsazovat. Přitom by stačilo změnit skákání ve hře tím, že by se chovalo jako například ve hře SCUM. O střelcích z kuší využívající výbušné šípy ani nemluvě. To je naprostý úlet a ze hry by toto mělo být odstraněno. Další nevýhodou jsou nesmyslně navržené pušky, ze kterých střílíte pistolovou munici. S tím se pojí ruku v ruce dost nerealistický model poškození zbraní. Z některých, zejména krátkých, pušek musíte protivníka trefit i více než dvakrát do těla, abyste jej složili. A čím dále jste od protivníka, tím nižší poškození udělujete. Další faktor, který mě osobně zvedá ze židle je, když protivníka trefíte dvakrát brokovnicí z několika metrů, on přežije a jednou ranou do hlavy vás zabije. Totéž v případě zásahů z pušek, ze kterých by protivník dostal jednou a svalil by se v huronském řevu na zem. Střelecký model je naprosto nerealistický a bude vás opakovaně rozčilovat. Citelně chybí doba, kdy měli postavy 100 HP a z pušek s long ammo byly v případě zásahu do těla okamžitě dole. Takto hrají prim hráči z her jako jsou Counter Strike, Overwatch, Fornite a podobných. Hunt tímto v mých očích dost ztrácí. Crytek do hry přidává nový obsah v podobě tematických eventů, nových zbraní a skinů. Bohužel, vzhledy nových lovců mně osobně vůbec nevoní. Už nejde o typické jižanské drsňáky, ale dost často o vizuálně psychické narušence nebo kdovíjaké existence v do této hry naprosto nevyhovujícím stylu. Hry jsou ovlivňovány marvelovským arkádovým zaměřováním a podle toho vypadají. Infantilně.

Pro: atmosféra, temnota, hororové prvky, lovci, zbraně, doplňky, nekonečný adrenalin, hraní multiplayer, faktor permanentní ztráty lovců a výbavy

Proti: absence kampaně, ne vždy hra nalosuje týmy a sektory rovnoměrně, hopsálci dávající hlavy od boku z velkých vzdáleností, výbušné kuše, nerealistický střelecký model, lovci poznamenaní marvelovským směřováním

+11