Beyond the Wire může být dobrou volbou pro hráče, kteří už mají buď dost arkádových bitev na bojištích Velké války v Battlefield 1 a nebo chtějí alternativu ke hrám od Blackmill Games (Verdun, Tannenberg, Isonzo). Hráče čekají taktické boje na větší vzdálenosti v kombinaci s bojem na blízko v rozlehlých sítích zákopů a ve zdevastované krajině na západní frontě. Hru sleduji už od jejího vývoje v roce 2020, protože má potenciál sesadit Battlefield 1 z trůnu a směle konkurovat právě hrám od Blackmill Games.
Ve hře je několik herních módů. Ve Frontlines podobně jako v Battlefield 1 zabíráte sektor na nepřítelském území. Vítěz se posune dál a bojuje o další území. Vítězem je tým, který protivníka vytlačí z mapy nebo obránci, pokud se ubrání. Dalším módem je Assault, kde se snažíte kontrolovat většinu ze třech stanovišť. Není nutné držet všechna pro získání sektoru, ale získat kontrolou většiny bodů více ticketů než protivník. Kdo získá první jejich plný počet, získá sektor a donutí protivníka stáhnout se zpět. Totéž se opakuje v dalším sektoru až dokud jeden z týmů nezíská celé území nebo dokud nevyprší čas. Ve druhém případě je vítězem tým, který kontroluje většinu území. No a poslední Firefight je v podstatě Assault s tím, že potřebujete získat mnohem víc ticketů pro zabrání sektoru. Grafika hry mi přijde trochu vybledlá, ale bojiště jako taková jsou vykreslena výborně. Nechybí zákopy potřísněné krví, padlých spolubojovníci po cestě, vystřílená munice nebo rozbitá vojenská či civilní technika.
Na mapě spolu bojuje až 100 hráčů rozdělených na dva týmy, přičemž boje jsou velmi intenzivní. Probíhají na farmách, vesnicích, městech i horských výběžcích, a to především na území Francie. Mapy nesou názvy dle tehdejších skutečných míst a ve třech případech se podíváme i do Belgie a Německa. Celkem je tedy k dispozici 12 map, což je do začátku hry solidní počet. Z frakcí jsem ve hře zaznamenal Francouze, Američany, Brity, a Kanaďany oproti zatím jen Německému císařství. Zbraní je ve hře víc než dostatek - od jednoranných, poloautomatických a automatických pušek přes karabiny, brokovnice, samopaly, kulomety, revolvery, poloautomatické pistole, polní děla, granáty, plyn nebo oslepovací fosfor. A samozřejmě nechybí bajonet a s ním spojený útok sprintem za doprovodu řevu. K zabití protivníka stačí obvykle jeden zásah puškou, případně dva pistolí z větší vzdálenosti.
Hra má bohužel i po oficiálním vydání řadu nedostatků. Obsahuje stále jen a pouze západní frontu a především je její hráčská komunita malá. Toto alespoň trochu kompenzují boti, takže je vždy na serveru "plný počet" a i počet hráčů se ve srovnání s předchozím stavem hry zvýšil. Vysoká cena přes 30€ jejímu oživení také nepřidává. Spíš bych po dvou letech vývoje očekával snahy o oživení hry a její vylepšení právě rozšířením bojů například na východ nebo do Gallipoli. Také bych zvážil snížení ceny hry, případně hraní několik víkendů zdarma po sobě. Chaotické menu hry by také stálo za překopání nemluvě o HUD hry. O nedostatečné propagaci hry ani nemluvě. A je to rozhodně škoda, protože Beyond the Wire má rozhodně obrovský potenciál.
Ve hře je několik herních módů. Ve Frontlines podobně jako v Battlefield 1 zabíráte sektor na nepřítelském území. Vítěz se posune dál a bojuje o další území. Vítězem je tým, který protivníka vytlačí z mapy nebo obránci, pokud se ubrání. Dalším módem je Assault, kde se snažíte kontrolovat většinu ze třech stanovišť. Není nutné držet všechna pro získání sektoru, ale získat kontrolou většiny bodů více ticketů než protivník. Kdo získá první jejich plný počet, získá sektor a donutí protivníka stáhnout se zpět. Totéž se opakuje v dalším sektoru až dokud jeden z týmů nezíská celé území nebo dokud nevyprší čas. Ve druhém případě je vítězem tým, který kontroluje většinu území. No a poslední Firefight je v podstatě Assault s tím, že potřebujete získat mnohem víc ticketů pro zabrání sektoru. Grafika hry mi přijde trochu vybledlá, ale bojiště jako taková jsou vykreslena výborně. Nechybí zákopy potřísněné krví, padlých spolubojovníci po cestě, vystřílená munice nebo rozbitá vojenská či civilní technika.
Na mapě spolu bojuje až 100 hráčů rozdělených na dva týmy, přičemž boje jsou velmi intenzivní. Probíhají na farmách, vesnicích, městech i horských výběžcích, a to především na území Francie. Mapy nesou názvy dle tehdejších skutečných míst a ve třech případech se podíváme i do Belgie a Německa. Celkem je tedy k dispozici 12 map, což je do začátku hry solidní počet. Z frakcí jsem ve hře zaznamenal Francouze, Američany, Brity, a Kanaďany oproti zatím jen Německému císařství. Zbraní je ve hře víc než dostatek - od jednoranných, poloautomatických a automatických pušek přes karabiny, brokovnice, samopaly, kulomety, revolvery, poloautomatické pistole, polní děla, granáty, plyn nebo oslepovací fosfor. A samozřejmě nechybí bajonet a s ním spojený útok sprintem za doprovodu řevu. K zabití protivníka stačí obvykle jeden zásah puškou, případně dva pistolí z větší vzdálenosti.
Hra má bohužel i po oficiálním vydání řadu nedostatků. Obsahuje stále jen a pouze západní frontu a především je její hráčská komunita malá. Toto alespoň trochu kompenzují boti, takže je vždy na serveru "plný počet" a i počet hráčů se ve srovnání s předchozím stavem hry zvýšil. Vysoká cena přes 30€ jejímu oživení také nepřidává. Spíš bych po dvou letech vývoje očekával snahy o oživení hry a její vylepšení právě rozšířením bojů například na východ nebo do Gallipoli. Také bych zvážil snížení ceny hry, případně hraní několik víkendů zdarma po sobě. Chaotické menu hry by také stálo za překopání nemluvě o HUD hry. O nedostatečné propagaci hry ani nemluvě. A je to rozhodně škoda, protože Beyond the Wire má rozhodně obrovský potenciál.
Pro: atmosféra a realistické prostředí bojů, realistická místa, frakce, zbraně, grafické zpracování bojiště, boti
Proti: vysoká cena, jen západní fronta, málo hráčů (nahrazují je boti), chaotické menu a HUD