Jedno z nejlepších jrpg co jsem hrál a v aktuální době Playstationu 2 mi tak trochu proklouzlo mezi prsty. V té době jsem ho hrál ale nedokázal docenit. Teď zpětně jsem za to vlastně rád, mívám už potíže najít něco co v jrpg neznám a bavi mně to.
Romancing SaGa Minstrel Song je jako koupit si puzzle skládačku která se při rozbalování vysmekne z ruky a jednotlivé dílky se rozsypou všude možně. Zapadnou pod postel, křeslo a později jich pár někdo vyluxuje.
Nabidka osmi postav za které lze hrát není jen kosmetická ale tvoří celou hru. Ne že by průchod hrou byl za každou z nich zcela odlišný. Vlastně je z velké části stejný. Ale právě ty malé odlišné kousky příběhů postav pak vytvoří celý obraz. Já ho zatím neviděl, ale jasně vidím jak jsem ho začal malovat.
Příchod tří bohů zla je neodvratný. Spali tisíc let uvězneni v sarkofágu činů dávných hrdinů. Death, Schirach a Saruin. Díky posluhovačům zla se mají nyní probudit a zničit tisíc let klidu a míru.
Ano, tak jednoduché to je, zhruba jako jít zachránit princeznu nebo najít tři části kouzelné hole.
Ovšem cesta k jejich porážce už tak jednoduchá není. A teď se pokusím vysvětlit proč.
Hra je pevně svázaná z dvěmi mechanikami. První je Event Rank (ER) a druhá Battle Rank (BR).
ER určuje kdy ve světě nastanou určité události a posunuje se tím že hráč absolvuje souboje. ER má celkem 22 částí a do každé z nich jsou naskládány eventy a úkoly. Některé z nich mají omezenou životnost, začnou na ranku 7 a skončí třeba na ranku 11. Takže něco minout není nic těžkého. Přispívá k tomu i otevřená nátura hry a kryptičnost prakticky úplně všeho. Nový hráč je v pozici motajicího se individua co právě vstalo z roztočené kancelářské židle.
Vytvořit rovnováhu mezi ER a souboji je zásádni aby šlo udělat co nejvíc úkolu, které jsou hlavním zdrojem peněz a dalších zdrojů nutných pro rozvoj postav. Ale zároveň je potřeba i bojovat jelikož tím postavy získávají statistiky a jsou pak silnějši. A ne, hra o tomhle neřekne ani slovo.
BR je čistě soubojová záležitost a má 10 částí které nejsou nikde vidět. Čím vyšší BR tím jsou nepřátelé silnější a tím lepší předměty lze vydolovat z truhel. BR se rovněž posunuje souboji nezávisle na ER.
Teď když si dle popisu výše dáte ER a BR dokupy a pořádně se nad tím zamyslíte vyjde vám bolehlav který ukočírovat není vůbec snadné. Při hraní na slepo dojde nutně na mnoho slepých uliček, minutí plno věci a nadávání jak boss xxy nejde porazit.
Chce to zachovat klid, hra je koncipována na vícero průchodů a je jisté že to bude lepší a lepší. Nebo použít návod, to už je na každém jak k tomu přistoupí. Mně osobně přijde nejlepší něco mezi.
Grafika hry je půvabně umělecká a často připomíná olejomalbu převedenou do 3D. Podivně zdeformované chibi postavy mají v sobě dospělost a nepůsobí jak pro malé děti. Vlastně jsou jistým prazvláštním způsobem sexy :)
Hudba je naprosto úžasná a patří k tomu nejlepšímu co jsem kdy v jrpg slyšel. Hraje mi to v hlavě kudy chodím.
Gameplay deníček: Mám úkol který bude na ER 12 končit. Teď je ER 10. Ovšem dřív musím udělat jiný úkol, jelikož když ten výše zmíněný udělám dřív tak se mi to nepropoji v úkolu co jsem už udělal na ER 5. Ale tam je extra tuhý boss a nemám na něj vybavení, protože mi došly peníze. Musel bych udělat tak dva jiné úkoly a koupit lepší zbraně. Aha, tak ty už neudělám, protože byli ve městech které zničila příšera kterou jsem nevěděl jak porazit. Ale mohl bych zajet lodi k těm obchodníkům za mořem, tam mají levnější zboží. Obchodnici za mořem zmizeli když město napadli piráti a zabili je…..
Původně jsem tohle chtěl dát jen do diskuze, ale snad se to hodí i jako komentář.
Verze: Romancing SaGa Minstrel Song Remastered. 2022. PS4.
Game design a scénář : Akitoshi Kawazu
Art : Tomomi Kobayashi
Hudba : Kenji Ito
Romancing SaGa Minstrel Song je jako koupit si puzzle skládačku která se při rozbalování vysmekne z ruky a jednotlivé dílky se rozsypou všude možně. Zapadnou pod postel, křeslo a později jich pár někdo vyluxuje.
Nabidka osmi postav za které lze hrát není jen kosmetická ale tvoří celou hru. Ne že by průchod hrou byl za každou z nich zcela odlišný. Vlastně je z velké části stejný. Ale právě ty malé odlišné kousky příběhů postav pak vytvoří celý obraz. Já ho zatím neviděl, ale jasně vidím jak jsem ho začal malovat.
Příchod tří bohů zla je neodvratný. Spali tisíc let uvězneni v sarkofágu činů dávných hrdinů. Death, Schirach a Saruin. Díky posluhovačům zla se mají nyní probudit a zničit tisíc let klidu a míru.
Ano, tak jednoduché to je, zhruba jako jít zachránit princeznu nebo najít tři části kouzelné hole.
Ovšem cesta k jejich porážce už tak jednoduchá není. A teď se pokusím vysvětlit proč.
Hra je pevně svázaná z dvěmi mechanikami. První je Event Rank (ER) a druhá Battle Rank (BR).
ER určuje kdy ve světě nastanou určité události a posunuje se tím že hráč absolvuje souboje. ER má celkem 22 částí a do každé z nich jsou naskládány eventy a úkoly. Některé z nich mají omezenou životnost, začnou na ranku 7 a skončí třeba na ranku 11. Takže něco minout není nic těžkého. Přispívá k tomu i otevřená nátura hry a kryptičnost prakticky úplně všeho. Nový hráč je v pozici motajicího se individua co právě vstalo z roztočené kancelářské židle.
Vytvořit rovnováhu mezi ER a souboji je zásádni aby šlo udělat co nejvíc úkolu, které jsou hlavním zdrojem peněz a dalších zdrojů nutných pro rozvoj postav. Ale zároveň je potřeba i bojovat jelikož tím postavy získávají statistiky a jsou pak silnějši. A ne, hra o tomhle neřekne ani slovo.
BR je čistě soubojová záležitost a má 10 částí které nejsou nikde vidět. Čím vyšší BR tím jsou nepřátelé silnější a tím lepší předměty lze vydolovat z truhel. BR se rovněž posunuje souboji nezávisle na ER.
Teď když si dle popisu výše dáte ER a BR dokupy a pořádně se nad tím zamyslíte vyjde vám bolehlav který ukočírovat není vůbec snadné. Při hraní na slepo dojde nutně na mnoho slepých uliček, minutí plno věci a nadávání jak boss xxy nejde porazit.
Chce to zachovat klid, hra je koncipována na vícero průchodů a je jisté že to bude lepší a lepší. Nebo použít návod, to už je na každém jak k tomu přistoupí. Mně osobně přijde nejlepší něco mezi.
Grafika hry je půvabně umělecká a často připomíná olejomalbu převedenou do 3D. Podivně zdeformované chibi postavy mají v sobě dospělost a nepůsobí jak pro malé děti. Vlastně jsou jistým prazvláštním způsobem sexy :)
Hudba je naprosto úžasná a patří k tomu nejlepšímu co jsem kdy v jrpg slyšel. Hraje mi to v hlavě kudy chodím.
Gameplay deníček: Mám úkol který bude na ER 12 končit. Teď je ER 10. Ovšem dřív musím udělat jiný úkol, jelikož když ten výše zmíněný udělám dřív tak se mi to nepropoji v úkolu co jsem už udělal na ER 5. Ale tam je extra tuhý boss a nemám na něj vybavení, protože mi došly peníze. Musel bych udělat tak dva jiné úkoly a koupit lepší zbraně. Aha, tak ty už neudělám, protože byli ve městech které zničila příšera kterou jsem nevěděl jak porazit. Ale mohl bych zajet lodi k těm obchodníkům za mořem, tam mají levnější zboží. Obchodnici za mořem zmizeli když město napadli piráti a zabili je…..
Původně jsem tohle chtěl dát jen do diskuze, ale snad se to hodí i jako komentář.
Verze: Romancing SaGa Minstrel Song Remastered. 2022. PS4.
Game design a scénář : Akitoshi Kawazu
Art : Tomomi Kobayashi
Hudba : Kenji Ito