Hra Resident Evil Outbreak vás opět zavede do starého známého Raccoon City. Díl se odehrává v době Resident Evil 2 a Resident Evil 3. V pěti krátkých kapitolách (Outbreak, Below Freezing Point, The Hive, Hellfire a Decisions, Decisions) jste vrženi do různých částí města v Raccoon City (bar, nemocnice atd.) a máte za úkol jak to bývá v RE hrách něco najít, něco vyřešit, něco zabít a hlavně se dostat do bezpečí.
K dispozici před každou kapitolou si budete moci vybrat jednu z osmi předpřipravených hlavních postav pro RE: Outbreak. Každá z postav má u sebe nějaký unikátní předmět. Například: policista Kevin má u sebe do začátku zbraň, reportérka Alyssa má u sebe Lockpick a studentka Yoko má zase batoh, který jí dovolí vzít o čtyři věci navíc, což se někomu může hodit, jelikož váš inventář v této hře obsahuje pouhá čtyři místa. Každá postava má rovněž i specifickou sekundární dovednost, v případě Kevina to je hodně efektivní kop nohou.
Za zmínku určitě stojí, že v sobě máte v každé kapitole zombie nákazu, která se zvyšuje (i když jste v inventáři) a pokud dosáhne 100 procent stanete se zombie. Na druhou stranu jsem s tímhle omezením (na obtížnosti normal) neměl po celou hru žádný větší problém. Obtížnosti jsou zde čtyři (easy, normal, hard a very hard). U hard a výš se dokonce změní pozice herních předmětů a nedostanete k sobě parťáky.
Právě parťáci pohánění umělou inteligencí jsou zde v RE: Outbreaku novinkou, respektive novinkou je, že jim nyní můžete dávat příkazy. V každé kapitole k sobě dostanete dva parťáky, ti jsou předem pro vybranou kapitolu daní. Bohužel ne vždy vás parťáci poslechnou a občas jsou na obtíž. Nejednou jsem kvůli nim zemřel, když na mě útočil nepřítel, tak parťák nic nedělal a prošel si kolem nás a šel si sebrat ze země předmět. Popřípadě mi i přes rozkaz "Pomoc" nepomohli a nechali mě spadnou ze střechy. Občas prostě hrají za sebe. Nakonec se to ale dá zvládnout i bez nich (vyšší obtížnost, kde nejsou k dispozici).
Celková herní doba se pohybuje kolem 5-7 hodin, což není moc je to většinou hodina a něco pro jednu kapitolu. Loadingy jsou občas až zbytečně moc dlouhé, ale dá se to přežít. Hudba nebyla špatná ale na můj vkus působila tentokrát spíš průměrně. Ostatní herní zvuky jsou převzaté z původních her, což mi přišlo fajn a nijak mě to neštvalo. Líbila se mi také grafika hry, která působí uhlazeným dojmem stejně tak se mi líbí cutscény, které měl Resident Evil vždy nádherné.
Resident Evil: Outbreak byl titulem, který měl doplnit čekání na Resident Evil 4. Outbreak není špatnou hrou. Přesto jsem se nezbavil dojmu, že ač se snaží mít hutnou atmosféru svých předchůdců. Tu a tam spíše ztrácí. Hru občas dobře nepodrží ani umělá inteligence, která se často chová nepřirozeně a klidně vás nechá na holičkách. Navíc jsem si k většině postav neudělal ani nijak velký vztah, jelikož každá kapitola vám zabere něco přes hodinu. Na druhou stranu vaši parťáci se tu a tam umí postarat i o část problémů. Lákadlo v podobě hledání speciálních předmětů a možnému znovuspuštění hry s kosmetickou úpravou (kostýmem) je asi fajn, ale mě nijak nezaujme. Grafika je na poměry PS2 pěkná a cutscény vypadají taky dobře. Já si Outbreak užil, jelikož mám sérii Resident Evil rád. Možná bude má známka částečně tímto ovlivněná, přesto se za ní stojím.
K dispozici před každou kapitolou si budete moci vybrat jednu z osmi předpřipravených hlavních postav pro RE: Outbreak. Každá z postav má u sebe nějaký unikátní předmět. Například: policista Kevin má u sebe do začátku zbraň, reportérka Alyssa má u sebe Lockpick a studentka Yoko má zase batoh, který jí dovolí vzít o čtyři věci navíc, což se někomu může hodit, jelikož váš inventář v této hře obsahuje pouhá čtyři místa. Každá postava má rovněž i specifickou sekundární dovednost, v případě Kevina to je hodně efektivní kop nohou.
Za zmínku určitě stojí, že v sobě máte v každé kapitole zombie nákazu, která se zvyšuje (i když jste v inventáři) a pokud dosáhne 100 procent stanete se zombie. Na druhou stranu jsem s tímhle omezením (na obtížnosti normal) neměl po celou hru žádný větší problém. Obtížnosti jsou zde čtyři (easy, normal, hard a very hard). U hard a výš se dokonce změní pozice herních předmětů a nedostanete k sobě parťáky.
Právě parťáci pohánění umělou inteligencí jsou zde v RE: Outbreaku novinkou, respektive novinkou je, že jim nyní můžete dávat příkazy. V každé kapitole k sobě dostanete dva parťáky, ti jsou předem pro vybranou kapitolu daní. Bohužel ne vždy vás parťáci poslechnou a občas jsou na obtíž. Nejednou jsem kvůli nim zemřel, když na mě útočil nepřítel, tak parťák nic nedělal a prošel si kolem nás a šel si sebrat ze země předmět. Popřípadě mi i přes rozkaz "Pomoc" nepomohli a nechali mě spadnou ze střechy. Občas prostě hrají za sebe. Nakonec se to ale dá zvládnout i bez nich (vyšší obtížnost, kde nejsou k dispozici).
Celková herní doba se pohybuje kolem 5-7 hodin, což není moc je to většinou hodina a něco pro jednu kapitolu. Loadingy jsou občas až zbytečně moc dlouhé, ale dá se to přežít. Hudba nebyla špatná ale na můj vkus působila tentokrát spíš průměrně. Ostatní herní zvuky jsou převzaté z původních her, což mi přišlo fajn a nijak mě to neštvalo. Líbila se mi také grafika hry, která působí uhlazeným dojmem stejně tak se mi líbí cutscény, které měl Resident Evil vždy nádherné.
Resident Evil: Outbreak byl titulem, který měl doplnit čekání na Resident Evil 4. Outbreak není špatnou hrou. Přesto jsem se nezbavil dojmu, že ač se snaží mít hutnou atmosféru svých předchůdců. Tu a tam spíše ztrácí. Hru občas dobře nepodrží ani umělá inteligence, která se často chová nepřirozeně a klidně vás nechá na holičkách. Navíc jsem si k většině postav neudělal ani nijak velký vztah, jelikož každá kapitola vám zabere něco přes hodinu. Na druhou stranu vaši parťáci se tu a tam umí postarat i o část problémů. Lákadlo v podobě hledání speciálních předmětů a možnému znovuspuštění hry s kosmetickou úpravou (kostýmem) je asi fajn, ale mě nijak nezaujme. Grafika je na poměry PS2 pěkná a cutscény vypadají taky dobře. Já si Outbreak užil, jelikož mám sérii Resident Evil rád. Možná bude má známka částečně tímto ovlivněná, přesto se za ní stojím.
Pro: grafika, hudba a zvuky, speciální doplňky pro vaše postavy
Proti: umělá inteligence parťáků, loadingy, herní doba