Ke hrám od Amanita Design jsem se dostal později, než bych z dnešního pohledu chtěl. První hrou bylo Machinarium, které mě opravdu hodně nadchnulo a podobná očekávání jsem měl i od Botaniculy.
A při prvním hraní hry jsem pociťoval spíše zklamání. Ani ne kvůli grafice nebo příběhu či hudbě, ale kvůli hratelnosti. Očekával jsem obdobnou adventuru s procházením světa, používáním předmětů apod., ale hraní zde bylo spíše o tom danou lokalitu spíše proklikat a odhalit všechny její možnosti a ty vhodně využít. Tenkrát jsem hru se skřípějícími zuby dohrál, nicméně o nějaký čas později, co jsem se dostal k dalším hrám od Amanity, jsem se rozhodl, že dám Botanicule ještě jednu šanci. A tentokrát jsem nelpěl na tom, že chci hrát adventuru tradičnějšího charakteru, ale začal jsem dělat to, co vývojáři po hráči od začátku chtěli. Užíval jsem si atmosféru každé lokace tohoto mikrosvěta na stromě. A s tímto přístupem, mě hraní začalo hodně bavit.
Příběh hry je velmi jednoduchý. Pavouci napadají strom a postupně z něj vysávají energii. Hráč pak ovládá pět různých postaviček zastupující tvory žijící na stromě s tím, že každá z nich umí trošku něco jiného a jsou tak určeny pro specifické akce. Většina obrazovek jsou často o hledání interaktivních míst, na které je potřeba vhodně klikat a postupně odhalovat možnosti dané lokace. Je však dobré proklikat skutečně všechno a v případě volby postavy postupně zkoušet všechny, protože občas je možné narazit na nějakou vtipnou situaci nebo skrytý achievement. Obzvláště v případě, kdy jsem při hraní měl na klíně své děti, které moc rády tyto situace sledovaly. Celkově jsem si ale více než hlavní příběh užíval spíše ty minipříběhy v daných lokacích a také i časté minihry.
Prim zde pochopitelně hraje grafika a hudba, které tvoří majoritní část atmosféry hry. Grafika vypadá skutečně úžasně a nebojím se říct i částečně pohádkově. I když je pravda, že postupem ve hře se prostředí stávají o něco temnějšími. Hudba je někdy výraznější, jindy jen podkreslující danou lokalitu. Ať tak či onak, dobře se poslouchala.
Ačkoliv to bylo až na druhou dobrou, jsem ve výsledku hodně rád, že jsem se ke hře po čase vrátil a objevil v ní její kouzlo.
Hráno v letech 2018 a 2020.
A při prvním hraní hry jsem pociťoval spíše zklamání. Ani ne kvůli grafice nebo příběhu či hudbě, ale kvůli hratelnosti. Očekával jsem obdobnou adventuru s procházením světa, používáním předmětů apod., ale hraní zde bylo spíše o tom danou lokalitu spíše proklikat a odhalit všechny její možnosti a ty vhodně využít. Tenkrát jsem hru se skřípějícími zuby dohrál, nicméně o nějaký čas později, co jsem se dostal k dalším hrám od Amanity, jsem se rozhodl, že dám Botanicule ještě jednu šanci. A tentokrát jsem nelpěl na tom, že chci hrát adventuru tradičnějšího charakteru, ale začal jsem dělat to, co vývojáři po hráči od začátku chtěli. Užíval jsem si atmosféru každé lokace tohoto mikrosvěta na stromě. A s tímto přístupem, mě hraní začalo hodně bavit.
Příběh hry je velmi jednoduchý. Pavouci napadají strom a postupně z něj vysávají energii. Hráč pak ovládá pět různých postaviček zastupující tvory žijící na stromě s tím, že každá z nich umí trošku něco jiného a jsou tak určeny pro specifické akce. Většina obrazovek jsou často o hledání interaktivních míst, na které je potřeba vhodně klikat a postupně odhalovat možnosti dané lokace. Je však dobré proklikat skutečně všechno a v případě volby postavy postupně zkoušet všechny, protože občas je možné narazit na nějakou vtipnou situaci nebo skrytý achievement. Obzvláště v případě, kdy jsem při hraní měl na klíně své děti, které moc rády tyto situace sledovaly. Celkově jsem si ale více než hlavní příběh užíval spíše ty minipříběhy v daných lokacích a také i časté minihry.
Prim zde pochopitelně hraje grafika a hudba, které tvoří majoritní část atmosféry hry. Grafika vypadá skutečně úžasně a nebojím se říct i částečně pohádkově. I když je pravda, že postupem ve hře se prostředí stávají o něco temnějšími. Hudba je někdy výraznější, jindy jen podkreslující danou lokalitu. Ať tak či onak, dobře se poslouchala.
Ačkoliv to bylo až na druhou dobrou, jsem ve výsledku hodně rád, že jsem se ke hře po čase vrátil a objevil v ní její kouzlo.
Hráno v letech 2018 a 2020.