Po šestce vyznívá RE7 jako hra z úplně jiné stáje. Autoři se rozhodli pro spoustu změn a musím uznat, že přestože vrchol série (u mě RE2) zůstává nepřekonán, dostáváme zde do rukou ucházející moderní horor.
Hlavní změnou je patrně pohled, kterej nově sází na ten z první osoby. Ačkoliv proti tomuto rozhodnutí nic až tak nemám, je to pro mě překvapením, neboť právě pohyby postav a detailní zpracování jejich modelů bylo u předchůdců často na vynikající úrovni. Hra se nicméně nyní však stává jaksi více pohlcující, kdy se dostavuje pocit, že člověk bojuje o svůj vlastní krk.
Ačkoliv se ze začátku zdálo, že bude hra o schovávání se za překážkami a stealth postupu (ala Outlast) naštěstí jde jen o jakejsi (krátkej) úvod, než člověk ukořistí první zbraň. Ačkoliv nábojů pak není moc, není jich rozhodně ani zoufale málo (NORMAL) a tak jsem bez rozmyslu jsem všechny nepřátele likvidoval, probíhat okolo nich nebylo třeba (a na nůž došlo jen dvakrát).
I když střelba je nyní jaksi atmosferičtější, mrzela mě slabá hlasitost výstřelů a vůbec zvuky zbraní byly takový nerealistický a odfláklý, především zvuky pistolí. Taky škoda, že není zpracováno zamíření optikou zbraně, tohle přidává až DLC "Not a hero". Zaměřovací kříž tak člověk (pokud se nepovažuje za herního boha) nemůže v základní hře vypnout.
Samotnej gameplay se přes výše popsané rozdíly kupodivu vrací na úroveň dílu 1 (a 0), kdy jde o procházení malých (ale o to detailněji zpracovaných) prostor a postupně člověk proniká do dalších a dalších míst, aby se ve vhodnou chvíli mohl vrátil zase zpět. Této rozvážné atmosféře "hledání cesty kudy dál" prospívá výborně zvolený tempo pohybu (walk). Ačkoliv jsem se na něčem vyloženě zasekl jenom dvakrát, nelze říct, že bych to prošel s prstem v nose, občas jsem musel skutečně přemejšlet a pořádně se koukat okolo po detailech.
Trochu nudnější byla přecejenom část "Lucasova party" tam mi to přišlo trochu přitažený za vlasy - tam mi to survival moc nepřišlo.
SUMMARY
Capcomu se povedlo vytvořit jakoby hru nové generace, přesto hezky navázat na kořeny série. Ucházející horor, kterej většinu předchozích dílů překonává a vrací RE na výsluní.
Díky za něj!
85%
Hlavní změnou je patrně pohled, kterej nově sází na ten z první osoby. Ačkoliv proti tomuto rozhodnutí nic až tak nemám, je to pro mě překvapením, neboť právě pohyby postav a detailní zpracování jejich modelů bylo u předchůdců často na vynikající úrovni. Hra se nicméně nyní však stává jaksi více pohlcující, kdy se dostavuje pocit, že člověk bojuje o svůj vlastní krk.
Ačkoliv se ze začátku zdálo, že bude hra o schovávání se za překážkami a stealth postupu (ala Outlast) naštěstí jde jen o jakejsi (krátkej) úvod, než člověk ukořistí první zbraň. Ačkoliv nábojů pak není moc, není jich rozhodně ani zoufale málo (NORMAL) a tak jsem bez rozmyslu jsem všechny nepřátele likvidoval, probíhat okolo nich nebylo třeba (a na nůž došlo jen dvakrát).
I když střelba je nyní jaksi atmosferičtější, mrzela mě slabá hlasitost výstřelů a vůbec zvuky zbraní byly takový nerealistický a odfláklý, především zvuky pistolí. Taky škoda, že není zpracováno zamíření optikou zbraně, tohle přidává až DLC "Not a hero". Zaměřovací kříž tak člověk (pokud se nepovažuje za herního boha) nemůže v základní hře vypnout.
Samotnej gameplay se přes výše popsané rozdíly kupodivu vrací na úroveň dílu 1 (a 0), kdy jde o procházení malých (ale o to detailněji zpracovaných) prostor a postupně člověk proniká do dalších a dalších míst, aby se ve vhodnou chvíli mohl vrátil zase zpět. Této rozvážné atmosféře "hledání cesty kudy dál" prospívá výborně zvolený tempo pohybu (walk). Ačkoliv jsem se na něčem vyloženě zasekl jenom dvakrát, nelze říct, že bych to prošel s prstem v nose, občas jsem musel skutečně přemejšlet a pořádně se koukat okolo po detailech.
Trochu nudnější byla přecejenom část "Lucasova party" tam mi to přišlo trochu přitažený za vlasy - tam mi to survival moc nepřišlo.
SUMMARY
Capcomu se povedlo vytvořit jakoby hru nové generace, přesto hezky navázat na kořeny série. Ucházející horor, kterej většinu předchozích dílů překonává a vrací RE na výsluní.
Díky za něj!
85%
Pro: RE univerzum, komorní, svěží, tempo hry.
Proti: Absence optiky zbraně, některé zvuky, část "Lucas".