Herní výzva 2023 - Debut
Možná nejprofláklejší svět, jaký kdy byl v rámci filmů, knih a her vytvořen. Není snad osoby, která by vůbec netušila, pokud se řekne Star Wars. Nikdy jsem tomuto zasazení nějak zvlášť nepropadal, ale vždy jsem si rád něco z tohoto universa dal. Nicméně až s příchodem Kotoru jsem konečně docenil krásu, jaká se v Hvězdných válkách skrývá...
Už během hraní této hry jsem se přistihl, že se opět daleko víc ponořuji do settingu Star Wars. Najednou jsem si musel pustit Mandaloriana a dát si zase nějaký SW film. Prostě mě to jednoduše vtáhlo. Vše kolem Hvězdných válek je v této hře skvěle podané, prostě vás to vtáhne a vy tomu snadno propadnete.
Hra je velmi postavená na dialozích, ze kterých se dát čerpat opravdu velké množství informací a vlastně zhruba 50% hry budete s někým kecat a zjišťovat, jak to zrovna na tom krásném světě vypadá. Dialogy jsou velmi povedené a celou dobu jsem si je užíval a vlastně i díky nim jsem měl chuť dále pronikat do světa SW. Sic se hra tváří jakože vše je šedivé a dobro není tak zcela jasně definované (řekl bych, že tohle se daří mnohem lépe než v díle prvním), tak i tak se dá poměrně snadno rozhodnout, co je to lepší dobro a co vede na temnou stezku. Je zde jedna větší výjimka, kde skutečně dobro je opravdu pěkně schované, ale rozhodně bych uvítal více takových případů. Jednoduše cestu světla lze zvolit velmi jednoduše, v tomhle mohla být hra mnohem víc nejasnější.
Příběh je opět velmi dobrý, pořád vás nutí hrou postupovat a po zkušenosti s prvním dílem neustále čicháte nějaký velký příběhový zvrat, nicméně bych si dovolil tvrdit, že oproti prvnímu dílu ty zvraty nejsou zdaleka tak silné, šokující. Lhal bych, kdybych tvrdil, že se zde pár překvapivých okamžiků nevyskytlo, ale nemělo to tak silný efekt jako v díle prvním. Opět musím zdůraznit, že rozhodování o tom, komu v rámci úkolů pomoct, je celkem jasné a vy nebudete muset řešit nějaké vyloženě těžké volby.
Trochu mě mrzí, že lokace mi místy přišly takové... nudné. Především v druhé polovině hry mě již exploring nějak zvlášť nebral. Většina lokací je vizuálně hodně mdlá a nezajímavá a jediné, co v nich táhne hráče kupředu, je poodhalování jednotlivých příběhů. Naštěstí to zachraňují souboje, které ač jsou poměrně jednoduché a vy velice brzy dospějete do bodu, kdy nepřátelé budete kosit během vteřin, tak si dá v soubojích zajímavě vyhrát a zkoušet všemožné postupy. Možná bych uvítal více nesoubojových řešení. Dost taky vítám, že jakmile jednu oblast vyčistíte, tak se v ní již nepřátelé nevyskytují, což mi dodávalo větší pocit realističnosti a zároveň nutnosti celou mapu vyčistit od všemožné špíny.
Rozdělování skillpointů a vybírání různých schopností je v pohodě, ale není třeba nad tím nějak zvlášť spekulovat a i já, jakožto hráč, který tohle často prolítává, neměl problém si vytvořit poměrně nepřemožitelnou partu a především hlavní postavu. V podstatě v žádném souboji (což se u jedničky říct nedalo) jsem neměl problém, boss fighty nepotřebovali víc jak jedno opakování... Nicméně neříkám, že jsem si nemusel postup souboje předem promyslet a občas jsem si dost vyhrál, nejspíš tomu i dost pomohla zkušenost s prvním dílem.
Ve hře je i pár miniher a vyložených sidequestů, nicméně si myslím, že i v tomhle mohla být hra napěchovanější. Pazaaku je velmi jednoduchý, ale zároveň návykově zábavný, ale víc jak hodinu nad ním asi nikdo nestráví. Pak jsou tu ještě závody, které si taky na pár desítek minut užijete. Čili obě minihry jsou dost fajn, ale mohlo jich být rozhodně víc.
Hru jsem si vskutku hodně užíval, hlavně to pohlcení světem SW. KOTOR 2 stojí především na interakci s vašimi parťáky, která se naštěstí hodně povedla. Oproti prvnímu dílu jsem nezaznamenal nějaké výraznější zlepšení, ať už v souboji, postavách nebo hlavním příběhu. Naopak mi příběhově přijde druhý díl lehce slabší a celkově trochu nerozvinutý. Ale i tak velmi povedený kousek, který si říká ještě o jedno zahrání za druhou stranu!
Možná nejprofláklejší svět, jaký kdy byl v rámci filmů, knih a her vytvořen. Není snad osoby, která by vůbec netušila, pokud se řekne Star Wars. Nikdy jsem tomuto zasazení nějak zvlášť nepropadal, ale vždy jsem si rád něco z tohoto universa dal. Nicméně až s příchodem Kotoru jsem konečně docenil krásu, jaká se v Hvězdných válkách skrývá...
Už během hraní této hry jsem se přistihl, že se opět daleko víc ponořuji do settingu Star Wars. Najednou jsem si musel pustit Mandaloriana a dát si zase nějaký SW film. Prostě mě to jednoduše vtáhlo. Vše kolem Hvězdných válek je v této hře skvěle podané, prostě vás to vtáhne a vy tomu snadno propadnete.
Hra je velmi postavená na dialozích, ze kterých se dát čerpat opravdu velké množství informací a vlastně zhruba 50% hry budete s někým kecat a zjišťovat, jak to zrovna na tom krásném světě vypadá. Dialogy jsou velmi povedené a celou dobu jsem si je užíval a vlastně i díky nim jsem měl chuť dále pronikat do světa SW. Sic se hra tváří jakože vše je šedivé a dobro není tak zcela jasně definované (řekl bych, že tohle se daří mnohem lépe než v díle prvním), tak i tak se dá poměrně snadno rozhodnout, co je to lepší dobro a co vede na temnou stezku. Je zde jedna větší výjimka, kde skutečně dobro je opravdu pěkně schované, ale rozhodně bych uvítal více takových případů. Jednoduše cestu světla lze zvolit velmi jednoduše, v tomhle mohla být hra mnohem víc nejasnější.
Příběh je opět velmi dobrý, pořád vás nutí hrou postupovat a po zkušenosti s prvním dílem neustále čicháte nějaký velký příběhový zvrat, nicméně bych si dovolil tvrdit, že oproti prvnímu dílu ty zvraty nejsou zdaleka tak silné, šokující. Lhal bych, kdybych tvrdil, že se zde pár překvapivých okamžiků nevyskytlo, ale nemělo to tak silný efekt jako v díle prvním. Opět musím zdůraznit, že rozhodování o tom, komu v rámci úkolů pomoct, je celkem jasné a vy nebudete muset řešit nějaké vyloženě těžké volby.
Trochu mě mrzí, že lokace mi místy přišly takové... nudné. Především v druhé polovině hry mě již exploring nějak zvlášť nebral. Většina lokací je vizuálně hodně mdlá a nezajímavá a jediné, co v nich táhne hráče kupředu, je poodhalování jednotlivých příběhů. Naštěstí to zachraňují souboje, které ač jsou poměrně jednoduché a vy velice brzy dospějete do bodu, kdy nepřátelé budete kosit během vteřin, tak si dá v soubojích zajímavě vyhrát a zkoušet všemožné postupy. Možná bych uvítal více nesoubojových řešení. Dost taky vítám, že jakmile jednu oblast vyčistíte, tak se v ní již nepřátelé nevyskytují, což mi dodávalo větší pocit realističnosti a zároveň nutnosti celou mapu vyčistit od všemožné špíny.
Rozdělování skillpointů a vybírání různých schopností je v pohodě, ale není třeba nad tím nějak zvlášť spekulovat a i já, jakožto hráč, který tohle často prolítává, neměl problém si vytvořit poměrně nepřemožitelnou partu a především hlavní postavu. V podstatě v žádném souboji (což se u jedničky říct nedalo) jsem neměl problém, boss fighty nepotřebovali víc jak jedno opakování... Nicméně neříkám, že jsem si nemusel postup souboje předem promyslet a občas jsem si dost vyhrál, nejspíš tomu i dost pomohla zkušenost s prvním dílem.
Ve hře je i pár miniher a vyložených sidequestů, nicméně si myslím, že i v tomhle mohla být hra napěchovanější. Pazaaku je velmi jednoduchý, ale zároveň návykově zábavný, ale víc jak hodinu nad ním asi nikdo nestráví. Pak jsou tu ještě závody, které si taky na pár desítek minut užijete. Čili obě minihry jsou dost fajn, ale mohlo jich být rozhodně víc.
Hru jsem si vskutku hodně užíval, hlavně to pohlcení světem SW. KOTOR 2 stojí především na interakci s vašimi parťáky, která se naštěstí hodně povedla. Oproti prvnímu dílu jsem nezaznamenal nějaké výraznější zlepšení, ať už v souboji, postavách nebo hlavním příběhu. Naopak mi příběhově přijde druhý díl lehce slabší a celkově trochu nerozvinutý. Ale i tak velmi povedený kousek, který si říká ještě o jedno zahrání za druhou stranu!
Pro: postavy, interakce s parťáky, dialogy, příběh
Proti: vizuálně nudný svět, místy uspěchanost, nevyplněný svět