Když je v herní výzvě téma "před naším letopočtem," tak není lepší volba než tahle.
Prehistorik 2 je typická plošinovka z první poloviny 90. let plná tajných chodeb a skrytých bonusů. V roli pravěkého lovce se vydáte do divočiny plné nebezpečných zvířat a pastí hledat potravu pro svou rodinu. Každý level se odehrává v trochu jiném prostředí. Počáteční travnaté kopečky a skály brzy vystřídá hopsání po větvích vysoko v korunách stromů, zasněžené svahy a ledové jeskyně. Spolu s prostředím se mění i nepřátelé, kterým musíte uhýbat nebo je pacifikovat jednou z několika pravěkých zbraní.
Na svou dobu má tahle hra úžasnou grafiku v komiksovém stylu. A jak bývalo v té době zvykem, je také brutálně obtížná. Pokud se rozhodnete dokončit všechny levely na 100 % (tj. včetně posbírání všech tajných bonusů), budete mít i s návodem zábavu na hodně dlouho.
Co naopak není zábavné ani trochu je příšerný pohyb kamery a kódy levelů schované až někde u jejich konce. Ve většině plošinovek je kamera buď vycentrovaná na hlavní postavu a posouvá se plynule s ní, nebo je statická a přecházíte mezi v podstatě oddělenými obrazovkami. V obou případech pak máte dostatečný rozhled, abyste mohli včas reagovat na nástrahy. Prehistorik 2 se snaží udělat něco mezi. Mapa levelu je sice souvislá od začátku do konce a kameru můžete ručně posouvat plynule (což vyžaduje chvíli nehybně stát), ale automaticky se posouvá jen když dojdete skoro ke kraji obrazovky. Když na vás těsně za krajem obrazovky číhá nepřítel, tak máte smůlu a přijdete o část zdraví bez možnosti jakkoliv reagovat.
Ve hře nejde ukládat, ale místo toho můžete začít novou hru od některého pozdějšího levelu vložením jeho kódu. Ve většině plošinovek s podobným systémem je běžné, že kód k novému levelu dostanete automaticky na jeho začátku. Tady ho naopak vždycky dostanete až někde ve druhé polovině levelu a skoro v každém druhém případě je schovaný v nějaké tajné oblasti. Podařilo se vám po mnoha pokusech konečně vyhrát tuhý souboj s bossem? Tak si ten samý souboj budete muset dát ještě aspoň 30x od začátku, než se naučíte nazpaměť všechny nástrahy v dalším levelu a konečně najdete jeho kód.
Až na tyhle dvě vady na kráse a místa, kde vám někdy nepřátelé doslova vyrostou ze země přímo pod nohama, je Prehistorik 2 skvělá plošinovka, kterou by si měl zahrát každý milovník žánru. První dohrání je očistec, ale pak teprve začíná ta pravá zábava.
Prehistorik 2 je typická plošinovka z první poloviny 90. let plná tajných chodeb a skrytých bonusů. V roli pravěkého lovce se vydáte do divočiny plné nebezpečných zvířat a pastí hledat potravu pro svou rodinu. Každý level se odehrává v trochu jiném prostředí. Počáteční travnaté kopečky a skály brzy vystřídá hopsání po větvích vysoko v korunách stromů, zasněžené svahy a ledové jeskyně. Spolu s prostředím se mění i nepřátelé, kterým musíte uhýbat nebo je pacifikovat jednou z několika pravěkých zbraní.
Na svou dobu má tahle hra úžasnou grafiku v komiksovém stylu. A jak bývalo v té době zvykem, je také brutálně obtížná. Pokud se rozhodnete dokončit všechny levely na 100 % (tj. včetně posbírání všech tajných bonusů), budete mít i s návodem zábavu na hodně dlouho.
Co naopak není zábavné ani trochu je příšerný pohyb kamery a kódy levelů schované až někde u jejich konce. Ve většině plošinovek je kamera buď vycentrovaná na hlavní postavu a posouvá se plynule s ní, nebo je statická a přecházíte mezi v podstatě oddělenými obrazovkami. V obou případech pak máte dostatečný rozhled, abyste mohli včas reagovat na nástrahy. Prehistorik 2 se snaží udělat něco mezi. Mapa levelu je sice souvislá od začátku do konce a kameru můžete ručně posouvat plynule (což vyžaduje chvíli nehybně stát), ale automaticky se posouvá jen když dojdete skoro ke kraji obrazovky. Když na vás těsně za krajem obrazovky číhá nepřítel, tak máte smůlu a přijdete o část zdraví bez možnosti jakkoliv reagovat.
Ve hře nejde ukládat, ale místo toho můžete začít novou hru od některého pozdějšího levelu vložením jeho kódu. Ve většině plošinovek s podobným systémem je běžné, že kód k novému levelu dostanete automaticky na jeho začátku. Tady ho naopak vždycky dostanete až někde ve druhé polovině levelu a skoro v každém druhém případě je schovaný v nějaké tajné oblasti. Podařilo se vám po mnoha pokusech konečně vyhrát tuhý souboj s bossem? Tak si ten samý souboj budete muset dát ještě aspoň 30x od začátku, než se naučíte nazpaměť všechny nástrahy v dalším levelu a konečně najdete jeho kód.
Až na tyhle dvě vady na kráse a místa, kde vám někdy nepřátelé doslova vyrostou ze země přímo pod nohama, je Prehistorik 2 skvělá plošinovka, kterou by si měl zahrát každý milovník žánru. První dohrání je očistec, ale pak teprve začíná ta pravá zábava.
Pro: Grafika, obtížnost, různorodé levely
Proti: Pohyb kamery, umístění kódů k levelům, ovládání občas špatně reaguje