Měl jsem nízká očekávání, ale klobouk dolů. Číňané to dokázali. I já pokořil nějakou metroidvanii. Měl jsem vždy metroidvanie spojené s blouděním, těžkými souboji, procházením už prošlých lokacích. A nenechte se mýlit, i tady si tyto věci užijete... ale když říkám užijete, myslím to pozitivně!
F.I.S.T. s mrzutým králíkem s obří železnou pěstí na zádech má totiž všechny náležitosti a ulehčení moderní hry. Přesněji na mapě vidíte kam jít, kde je úkol. Jsou tam i ikonky vylepšení, který potřebujete na otevření dveří a i procentuální vyjádření, kolik jste v dané lokaci objevili. Dokonce vidíte na mapě i lokace sběratelných věcí. Takže nikdy nejste ztraceni, víte kam jít, víte kde se skrývá nějaké to vylepšení či předmět, víte, kam se nemůžete zatím dostat. Hodně příjemný je i systém cestování a ukládání. Selhání v těžší pasáži či souboji neznamená potrestání záhlavcem vedoucím k frustraci, naopak vás hra konejšivě vrátí do nejbližšího checkpointu a povzbudivě vám doplní životy a velkoryse nabídne vylepšení schopností. Ovládání a animace jsou responzibilní, nikdy nemáte pocit, že byste dělali něco jiného než jste chtěli a chyba byla na straně hry. Souboje jsou opravdu souboje, můžete si leccos ulehčit přizpůsobením se prostředí, ale nakonec stejně prostě nepřítele šrotujete svými bojovými schopnostmi - soupeři nejsou hádanky. Máte k dizpozici velké množství odemykatelných schopností se zbraněmi a možných komb. Všude lze uspět i bez nich i se základními atributy. Hra vás nikdy nepustí tam, kde byste neměli schopnosti.
Grafika a hlavně stylizace jsou výborné. Z ukázek jsem měl prvotní pocit, že se jedná o nějakou neživotnou sterilní generickou hru s roboty. Ale lokace jsou opravdu různorodé, každá z nich má vlastní hudbu, svá pečlivá zákoutí a zapadá do celkového světa. Hlavní městské lokace jsou nádherné, mnohdy vidíte živoucí ulici, jezdí tu doprava, neony blikají, z oken někdo nahlíží... Furcitizens, mluvící zvířata bojující proti útlaku zvířat spojených se stroji. Hra nijak netají své kořeny, jsou tu asijské nápisy a skvělá hudba... zároveň je tu hodně z noiru, velká inspirace jsou 50. léta v Americe. Je tu velké množství postav, dá vám práci vše zkompletovat a odměnou jsou vám nejen dílky do životů a nabíjení schopností, ale i estetické věci, jako je barva vašich zbraní, přehrání další hudby atd.
Pokud bych měl něco vytknout, je to příběh. Nebojte se, není tu žádné konečné vítězství čínského lidu. Příběh je šablonovitý, bez nějakého přesahu, emocí či prokreslení světa. Tady jsem opravdu cítil velikou díru. Nadstavbu, která z dobré hry dělá hru vynikající. Je to velká škoda, připadá mi až neuvěřitelné, že si někdo dal tolik práce v hratelnosti, atmosféře a herní náplni a nedotáhl to. Také zamrzí, že ne všechny dialogy jsou namluveny.
F.I.S.T. s mrzutým králíkem s obří železnou pěstí na zádech má totiž všechny náležitosti a ulehčení moderní hry. Přesněji na mapě vidíte kam jít, kde je úkol. Jsou tam i ikonky vylepšení, který potřebujete na otevření dveří a i procentuální vyjádření, kolik jste v dané lokaci objevili. Dokonce vidíte na mapě i lokace sběratelných věcí. Takže nikdy nejste ztraceni, víte kam jít, víte kde se skrývá nějaké to vylepšení či předmět, víte, kam se nemůžete zatím dostat. Hodně příjemný je i systém cestování a ukládání. Selhání v těžší pasáži či souboji neznamená potrestání záhlavcem vedoucím k frustraci, naopak vás hra konejšivě vrátí do nejbližšího checkpointu a povzbudivě vám doplní životy a velkoryse nabídne vylepšení schopností. Ovládání a animace jsou responzibilní, nikdy nemáte pocit, že byste dělali něco jiného než jste chtěli a chyba byla na straně hry. Souboje jsou opravdu souboje, můžete si leccos ulehčit přizpůsobením se prostředí, ale nakonec stejně prostě nepřítele šrotujete svými bojovými schopnostmi - soupeři nejsou hádanky. Máte k dizpozici velké množství odemykatelných schopností se zbraněmi a možných komb. Všude lze uspět i bez nich i se základními atributy. Hra vás nikdy nepustí tam, kde byste neměli schopnosti.
Grafika a hlavně stylizace jsou výborné. Z ukázek jsem měl prvotní pocit, že se jedná o nějakou neživotnou sterilní generickou hru s roboty. Ale lokace jsou opravdu různorodé, každá z nich má vlastní hudbu, svá pečlivá zákoutí a zapadá do celkového světa. Hlavní městské lokace jsou nádherné, mnohdy vidíte živoucí ulici, jezdí tu doprava, neony blikají, z oken někdo nahlíží... Furcitizens, mluvící zvířata bojující proti útlaku zvířat spojených se stroji. Hra nijak netají své kořeny, jsou tu asijské nápisy a skvělá hudba... zároveň je tu hodně z noiru, velká inspirace jsou 50. léta v Americe. Je tu velké množství postav, dá vám práci vše zkompletovat a odměnou jsou vám nejen dílky do životů a nabíjení schopností, ale i estetické věci, jako je barva vašich zbraní, přehrání další hudby atd.
Pokud bych měl něco vytknout, je to příběh. Nebojte se, není tu žádné konečné vítězství čínského lidu. Příběh je šablonovitý, bez nějakého přesahu, emocí či prokreslení světa. Tady jsem opravdu cítil velikou díru. Nadstavbu, která z dobré hry dělá hru vynikající. Je to velká škoda, připadá mi až neuvěřitelné, že si někdo dal tolik práce v hratelnosti, atmosféře a herní náplni a nedotáhl to. Také zamrzí, že ne všechny dialogy jsou namluveny.
Pro: atmosféra, grafika, hratelnost, stylizace, ulehčení hráči
Proti: příběh, neúplný dabing