Herní výzva 2023
7. Silnější přežije!
The Long Dark není vaše generická survival hra se zombíkama ve které svážete dohromady kámen a klacek a dostanete kladivo schopné postavit dvoupodlažní dům s tekoucí vodou, terasou nebo balkónem, zde jste v divočině sám a vašim nepřítelem je mráz, hlad, žízen, únava a divoká zveř, ve hře je nutné hledat úkryty, zahřívat se rozděláváným ohněm, hledat jídlo nebo lovit, shánět,vyrábět a opravovat oblečení či nástroje. Veškerý proces ve hře zabíra čas a úsilí, tudiš i kalorie které je potřeba doplnit. Bohužel žádnej crafting nemá animaci a vše se odehrává se zatmavenou obrazovkou s ubíhajícím kroužkem uprostřed obrazovky. Jinak jsou survival prvky zvládnuty na jedničku.
Audiovizuálně je hra úchvatná využívá jednoduchou cell-shade stylizaci, sníh vám leze až do obýváku a člověk má často potřebu se zastavit a kochat se zasněženým okolím. Hra nastiňuje i skvělou atmosféru za pomocí různých zvuků zvěře, hráč ve hře opravdu slyší to co by čekal že v divočině uslyší. Co se týče hudby je hra po většinu hry tichá s tim že se občas spustí klapání klavíru a v tom jsem kolem sebe zmateně koukal jestli jsem nespustil nějakej skript a nebude se něco dít. Dál by tvůrci mohli trošku zapracovat na hlasitosti v poměru se vzdáleností, jelikož vlk který je od vás 50 metru zní jako by vám vyl přímo do ucha.
Příběh Wintermute je to nejkatastrofálnější na téhle hře a težce ji táhne dolu. Survival prvky v kombinaci se zdejšim příběhem prostě nefungují. Příbeh je špatně napsaný, nelogický s iracionálním chovánim hlavních postav i NPCček. Ty vás moc rády posílají na nejvzdálenější místa na mapě a ze hry vlasně dělá masivní fetch-quest walking simulátor s opakujícími se úkoly a pokud je vám walking simulátor se survival prvky málo, ve třetí epizodě si toto užijete se zatěží na zádech kterou ke všemu musíte udržovat naživu a to hned 4x. Ke všemu neni příběh po šesti letech od vydání hry kompletní. Příběhovej režim wintermute nedoporučuju a skočte na survival režim kde vše dohromady funguje. Pokud jste masochisti doporučuju si počkat na dokončení příběhu a zahrajte si hru na snadnou obtížnost která ze hry dělá jen ten walking simulátor ale stejně bych spíš doporučil najit si na youtube sestřih cutscén.
7. Silnější přežije!
The Long Dark není vaše generická survival hra se zombíkama ve které svážete dohromady kámen a klacek a dostanete kladivo schopné postavit dvoupodlažní dům s tekoucí vodou, terasou nebo balkónem, zde jste v divočině sám a vašim nepřítelem je mráz, hlad, žízen, únava a divoká zveř, ve hře je nutné hledat úkryty, zahřívat se rozděláváným ohněm, hledat jídlo nebo lovit, shánět,vyrábět a opravovat oblečení či nástroje. Veškerý proces ve hře zabíra čas a úsilí, tudiš i kalorie které je potřeba doplnit. Bohužel žádnej crafting nemá animaci a vše se odehrává se zatmavenou obrazovkou s ubíhajícím kroužkem uprostřed obrazovky. Jinak jsou survival prvky zvládnuty na jedničku.
Audiovizuálně je hra úchvatná využívá jednoduchou cell-shade stylizaci, sníh vám leze až do obýváku a člověk má často potřebu se zastavit a kochat se zasněženým okolím. Hra nastiňuje i skvělou atmosféru za pomocí různých zvuků zvěře, hráč ve hře opravdu slyší to co by čekal že v divočině uslyší. Co se týče hudby je hra po většinu hry tichá s tim že se občas spustí klapání klavíru a v tom jsem kolem sebe zmateně koukal jestli jsem nespustil nějakej skript a nebude se něco dít. Dál by tvůrci mohli trošku zapracovat na hlasitosti v poměru se vzdáleností, jelikož vlk který je od vás 50 metru zní jako by vám vyl přímo do ucha.
Příběh Wintermute je to nejkatastrofálnější na téhle hře a težce ji táhne dolu. Survival prvky v kombinaci se zdejšim příběhem prostě nefungují. Příbeh je špatně napsaný, nelogický s iracionálním chovánim hlavních postav i NPCček. Ty vás moc rády posílají na nejvzdálenější místa na mapě a ze hry vlasně dělá masivní fetch-quest walking simulátor s opakujícími se úkoly a pokud je vám walking simulátor se survival prvky málo, ve třetí epizodě si toto užijete se zatěží na zádech kterou ke všemu musíte udržovat naživu a to hned 4x. Ke všemu neni příběh po šesti letech od vydání hry kompletní. Příběhovej režim wintermute nedoporučuju a skočte na survival režim kde vše dohromady funguje. Pokud jste masochisti doporučuju si počkat na dokončení příběhu a zahrajte si hru na snadnou obtížnost která ze hry dělá jen ten walking simulátor ale stejně bych spíš doporučil najit si na youtube sestřih cutscén.
Pro: Atmosféra, audiovizuál, survival prvky
Proti: příběh