Královna Catherine Ironfistová se z Enrothu vydává s flotilou lodí do své rodné Erathie. Její manžel, král Enrothu Roland Ironfist, je už delší dobu nezvěstný a její otec, král Erathie Nicolas Gryphonheart, právě za podivných okolností zemřel. V Erathii tak zavládl chaos, kterého nepřátelé ihned využili k útoku. Královnu Catherine čeká nelehký úkol sjednotit spojence a vojska Erathie, vyhnat nepřátele zpět za hranice a snad i pomstít vraždu svého otce.
Třetí díl série Heroes of Might & Magic dovedl žánr fantasy tahových strategií téměř k dokonalosti. Přesto je v něm oproti předchozím dvěma dílům poměrně málo zásadních novinek. Jako obvykle přibyly nové národy, jednotky, kouzla, dovednosti hrdinů a podobné drobnosti. Budování měst bylo opět značně přepracováno. Největší změna je ale kompletně nová předrenderovaná grafika a většina map má nově i podzemní vrstvu, kde vaši hrdinové mohou po nalezení vchodu prozkoumávat temné tunely a jeskyně. Někdy tam najdou poklady, někdy zkratku na druhý konec mapy a někdy dokonce celá města.
Příběh je vyprávěný prostřednictvím série krátkých kampaní po 3 nebo 4 misích. Zahrajete si za všechny zúčastněné strany, takže nejprve budete Erathii dobývat pod vlajkou zla, a pak zase budete okupovaná území osvobozovat. Některé mapy navštívíte vícekrát, ale často na nich najdete drobné změny. V rámci jedné kampaně s vámi do dalších misí většinou mohou postupovat i hrdinové a některé speciální artefakty. Někdy vám hra umožní vybrat pořadí, v jakém si zahrajete část misí z jedné kampaně, ale pak se může stát, že si tím uzavřete cestu k některým artefaktům, na jejichž odemčení potřebujete jiný artefakt z té druhé mise. To je trochu nedomyšlené.
Jednotlivé národy, respektive jednotky z jejich měst, mají různé silné a slabé stránky. Každý má svůj domovský typ terénu, kde pro ně narozdíl od jiných národů neplatí zpomalení pohybu hrdinů. Co se týče vyvážení jednotek, některé národy mají vysokou mobilitu na úkor hrubé síly, některé mají silné střelecké jednotky na úkor mobility, některé sází především na početní převahu a některé balancují někde uprostřed.
Největší nevýhoda téhle hry je, že se s ní nedá přestat. Člověk si pořád říká "ještě jedno kolo," a najednou už je ráno.
Třetí díl série Heroes of Might & Magic dovedl žánr fantasy tahových strategií téměř k dokonalosti. Přesto je v něm oproti předchozím dvěma dílům poměrně málo zásadních novinek. Jako obvykle přibyly nové národy, jednotky, kouzla, dovednosti hrdinů a podobné drobnosti. Budování měst bylo opět značně přepracováno. Největší změna je ale kompletně nová předrenderovaná grafika a většina map má nově i podzemní vrstvu, kde vaši hrdinové mohou po nalezení vchodu prozkoumávat temné tunely a jeskyně. Někdy tam najdou poklady, někdy zkratku na druhý konec mapy a někdy dokonce celá města.
Příběh je vyprávěný prostřednictvím série krátkých kampaní po 3 nebo 4 misích. Zahrajete si za všechny zúčastněné strany, takže nejprve budete Erathii dobývat pod vlajkou zla, a pak zase budete okupovaná území osvobozovat. Některé mapy navštívíte vícekrát, ale často na nich najdete drobné změny. V rámci jedné kampaně s vámi do dalších misí většinou mohou postupovat i hrdinové a některé speciální artefakty. Někdy vám hra umožní vybrat pořadí, v jakém si zahrajete část misí z jedné kampaně, ale pak se může stát, že si tím uzavřete cestu k některým artefaktům, na jejichž odemčení potřebujete jiný artefakt z té druhé mise. To je trochu nedomyšlené.
Jednotlivé národy, respektive jednotky z jejich měst, mají různé silné a slabé stránky. Každý má svůj domovský typ terénu, kde pro ně narozdíl od jiných národů neplatí zpomalení pohybu hrdinů. Co se týče vyvážení jednotek, některé národy mají vysokou mobilitu na úkor hrubé síly, některé mají silné střelecké jednotky na úkor mobility, některé sází především na početní převahu a některé balancují někde uprostřed.
Největší nevýhoda téhle hry je, že se s ní nedá přestat. Člověk si pořád říká "ještě jedno kolo," a najednou už je ráno.
Pro: Skvělý příběh a design misí, dobře vyvážené jednotky a národy
Proti: Největší mapy jsou až příliš zdlouhavé, boje s roztroušenými příšerami po čase přestanou být zábavné