Moje první zkušenost s 3D Mariem byla velmi příjemná, hra umí dobře dávkovat nové prvky hratelnosti, takže jakmile by něco mohlo přestat bavit, už na vás chrlí další a další nápady. Po dohrání několika her s tuhými bossy jsem zde ocenil že bossové zde jsou snadnější - většina se dá dát v pohodě na první nebo druhý pokus, ale zároveň na každého se musí použít trochu jiná taktika. Druhá část hry po pokoření Bowsera mi přišla jako nejzábavnější, kdy má hráč svobodu cestovat mezi všemi světy, hledat další měsíce a přitom objevovat spoustu dalších miniher a nápadů. Jakmile jsem se ale dostal někam cca za polovinu měsíců, už jsem byl celkem nasycen a přišlo mi, že už potkávám pouze variace téhož. Což mi přijde pořád skvělé na nějakých 30+ hodin, ale nejsem z toho zase tak nadšen jako většina, abych měl potřebu vysbírávat všechno.
Pro: střídání gameplay stylů, kamera, hudba, vyvážená obtížnost boss fightů
Proti: v závěrečné fázi hry (>500 moons) už mě nic moc nepřekvapovalo a opakují se i nudnější pasáže